Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze Witbuik Caique

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hoi Julia,Ik ben ook niet zo handig op de computer. Zelf heb ik bijna alle foto's van Bodhi op mijn telefoon staan. De pc in de woonkamer kan of wil mijn telefoon niet lezen.....Ik kan ze daardoor alleen maar op Facebook laden en via facebook op de pc zetten. Helaas kan ik van de iPad geen foto's op het forum plaatsen......En ja....je moet aangemeld zijn op Facebook. Volgens mij staan er wel een paar foto's van Bodhi op het forum. Onder andere van vorig jaar toen hijij de pruimenboom zat.....Ik ga jou foto's ook even zoeken.Gr.Miranda

Comment

Hallo,

Ik heb dan wel geen caique maar een grijsje.
      Een caique staat echter wel heel hoog op mijn verlanglijstje
      En ik kijk ook altijd even als er iets gepost is.
      Ik geniet van jullie vogeltjes(verhalen,filmpjes en foto's.
      Ik vind het zo leuk hoe jopie op en neer rent voor dat raam,lig helemaal in een deuk.
      Dit berichtje even om jullie te laten weten dat jullie niet alleen zijn en ik er erg van geniet.

mvg giesje
      groetjes giesje en cheeky

Comment

Hallo Gies-je,

leuk om te weten dat ook andere het caique topic leuk vindenn het zijn inderdaad prachtige, leuke , speelse, aandachteisende interactieve papegaaien die je aandacht vragen en opeisen lekker eigenwijs met vooral eigenwijs als hoofdzaak, wij beleven vooral de interactie tussen ons en onze caiques als waardevol, wij willen geen papegaai die doet wat we willen maar vooral een papegaai die zich zelf is, en ons uitdaagt.

groetjes Julia
        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Jopie Witbuik 8 maanden vs Zwartkop 1jaar vs Bonteboertjes 1 en 2jaar

Jopie is 17-04-2012 alweer 9 maanden oud en is ondertussen 15 weken bij ons.
          Welnu hadden wij een zwartkop als loge,leuk dachten wij voor Jopie om te spelen ermee.
          Maar niet dus.
          De Zwartkop moest er niks van hebben,hij leeft in een reiskooi,veel te klein voor de Zwartkop vinden wij,maar goed wij zijn ,zijn baasje niet.
          Jopie vond hem helemaal te gek,sprong gelijk op zijn reiskooi en de Zwartkop begon gelijk te bijten,naar Jopie,maar Jopie was niet bang en bleef maar op zijn kooitje zitten en beet zeker van zich af.
          Dat werkte dus niet.
          Wij de Zwartkop op de grond gezet en had nog steeds geen interesse in Jopie maar beet niet meer.
          Maar Jopie vind hem ook op de grond nog erg leuk en interessant en deed zijn best om te spelen met de Zwartkop.
          Nou dat werd niks dus de zwartkop terug naar de buurvrouw.

IMG_1744.jpg

Een week later de Bonteboertjes man 1jaar en pop 2jaar.
          Het zelfde verhaal,werd ook niks,tot ze op de grond kwamen,ging dat al een stuk beter.

IMG_1756.jpgIMG_1759.jpg Links de pop en rechts de man zonder staart???

Het ongelooflijke kwam nog........... Jopie nodigde de 2 BBtjes uit op zijn eigen kooi,de BBtjes mochten op zijn kooi,in zijn kooi en van zijn voer eten en drinken,dat was dus super sociaal van onze Jopie.
          De pop had niet echt interesse in Jopie,het mannetje wel,MAAR??? zo deed de BB lief en zo deed hij Jopie opeens pijn met een bijt op zijn snavel.
          Jopie houdt zo te zien van knuffelen kijk hier,maar met de mannetje,de pop wou er niks van weten.

IMG_1764.jpg

Nu zal dat wel komen dat de Zwartkop en de BB pop voor het eerst bij ons in huis waren,maar de BB man kon zich toch beter aanpassen.
          Jopie ging een week later bij de buurvrouw langs,zij heeft dus de Zwartkop de BBtjes een Grijzeroodstaart en wat van die grote parkieten met van die kuifjes op de kop.
          Wat gebeurt er nou? Jopie keek zijn ogen uit naar al die Gaaien en wou met iedereen vriendjes zijn door er heen te gaan en te kokken met zo'n geluid erbij,je snap wel wat ik bedoel.
          Wat is Jopie toch sociaal en de vriendelijkheid zelf,heerlijk om te weten hoe zijn karakter is.
          Maar goed Gaaien hadden weinig tot geen interesse in onze Jopie,dus weer gelijk terug naar zijn eigen huisje

Wij wilden dus weten hoe het zou gaan een 2de erbij.

Nou laat maar,Jopie heeft het ontzettend naar zijn zin zo en word heerlijk verwend door ons.

Groetjes Johan

Comment

En prettige Paasdagen

Comment

amedeus mijn witbuik caique

hello, mijn naam is mieke en mijn witbuikcaique wordt in augustus 2 jaar, hij is een echte clown, ik zie hem doodgraag maar hij kan soms enorm krijsen, zelfs mijn galgo (spaanse windhond) begint dan te janken, te luid voor zijn oren denk ik, weet iemand raad om dat krijsen te verminderen,ik weet in de natuur is dat normaal. Hij is heel handtam, komt ook uit zijn kooi ben er veel mee bezig, als het te erg wordt hang ik een doek over zijn kooi, dan vermindert hij met krijsen! ik hoop dat hij ook praat die kapoen van me maar nu beperkt hij zich tot fluiten en telefoontonen na te doenAmedeus en mieke prettige paasdagen
              Last edited by okap; 09-04-12, 17:56.

Comment

Het krijsen kan door merg en been gaan inderdaad.
                Bodhi doet het heel af en toe, en dan eigenlijk op antwoord naar zijn ouders toe (Bodhi is bij ons geboren en heb ik als jonge vogel naar binnen gehaald).
                Pik ben er tegenin gaan fluiten. Zodra hij ging schreeuwen ging ik fluiten en dat heeft hij overgenomen. Heel soms, aals hij schreeuwt, en ik ga fluiten maakt hij het deuntje af....

Succes

Comment

Ik heb wel eens hoofdpijn pffffffffffff
                  Maar ik geef hem iets van fruit en dan houdt hij zijn kop
                  hehehehe
                  Het zijn net kinderen

Groetjes Johan

Comment

danke voor de tips hopelijk lukt het, het zijn inderdaad kindjes
                    groetjes mieke

Comment

Hallo caiques liefhebbers,

Het schreeuwen kan inderdaad soms door merg en been heen gaan, negeren lijkt natuurlijk de 1e optie, maar het schreeuwen vooral dat schelle doet pijn aan je oren, ook bij hoofdpijn is dit niet aan te bevelen. Wij doen hetzelfde als Miranda een ander deuntje fluiten of heel zachtjes gaan praten/fluisteren. Iet lekkers geven kan kortdurend helpen, maar het gevaar dat de papegaai het snel door heeft dat als hij schreeuwt en maar hard genoeg dan ziet hij dit als beloning en hij zal dit gedrag gebruiken langer en volhoudender dan je lief is.
                      Gelukkig gebeurt het bij ons maar af en toe en dan doen ze er allebei nog een schepje er boven op, het enige wat bij ons helpt is zelf fluiten/zingen, fluisteren en hun reactie daarop negeren.
                      Als ze dan rustig zijn,dan komt pas de beloning in de vorm van een knuffel, iets lekkers enz.

Groetjes Julia

Comment

ff een vraagje voor de kenners.
                        Het lijkt net als Jopie bij een spiegel zit dat hij dan toch zich anders gedraag,heb ik het goed of niet?
                        Ik vind van wel dus het lijkt mij dat een spiegel voor een Caique niet goed is.
                        Ben benieuwt naar jullie mening.
                        Kijk hier ff naar het filmpje.
                        <strong>

Comment

is boos, jopie wil de spiegel kapot maken en wanneer baasje dat verbiedt komt jopie in opstand,en laat dat blijken aan baasje door uit te halen,amedeus doet dat ook wanneer hij iets niet mag hij is dan boos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door althea61 Bekijk Berichten
                            Hallo caiques liefhebbers,

Het schreeuwen kan inderdaad soms door merg en been heen gaan, negeren lijkt natuurlijk de 1e optie, maar het schreeuwen vooral dat schelle doet pijn aan je oren, ook bij hoofdpijn is dit niet aan te bevelen. Wij doen hetzelfde als Miranda een ander deuntje fluiten of heel zachtjes gaan praten/fluisteren. Iet lekkers geven kan kortdurend helpen, maar het gevaar dat de papegaai het snel door heeft dat als hij schreeuwt en maar hard genoeg dan ziet hij dit als beloning en hij zal dit gedrag gebruiken langer en volhoudender dan je lief is.
                            Gelukkig gebeurt het bij ons maar af en toe en dan doen ze er allebei nog een schepje er boven op, het enige wat bij ons helpt is zelf fluiten/zingen, fluisteren en hun reactie daarop negeren.
                            Als ze dan rustig zijn,dan komt pas de beloning in de vorm van een knuffel, iets lekkers enz.
                            -
                            Groetjes Julia
                            heb het vandaag geprobeerd en idd hij fluit in plaats van krijsen zolang ik in de living bij hem ben is amedeus tevreden, maar amai als ik naar buiten ga!! volhouden is de boodschap hé danke voor de tip

Comment

Hallo Mieke en Jopie 2011,

Mieke inderdaad zoals je al bemerkt kan dit snel resultaat geven, maar het blijven kleine kindjes, ze zullen je toch blijven uitdagen, gewoon ongewenst gedrag negeren en gewenst gedrag belonen. Mieke je caique heeft een prachtige naam amedeus klinkt als muziek in mijn oren.

Jopie 2011 ziet in de spiegel een soortgenoot en reageert er volgens mij op, dit zie ik aan zijn gedragingen, de veren opzetten, het zichzelf poetsen en krabben en geeuwen dit gedrag doen Jake en Rosy als ze bij elkaar zijn en willen kroelen. Ik weet niet in hoe verre een papegaai zelfbewustzijn heeft en zich zelf herkent in de spiegel zoals sommige primaten. Verder tast hij met zijn snavel de rand af, er is zeker interactie van en naar het spiegelbeeld. Het korte kleine krijsje is een teken, een waarschuwing, laat mij mijn gang gaan, ik wil dat doen waar ik mee bezig ben en wil hierbij niet gestoord worden. Als je laat merken dat je bang bent voor de snavel die hij naar je toe richt zal hij dat merken en gaan bijten om zijn zin door te drijven.
                              Of een spiegel goed of slecht is weet ik niet, de ene papegaai lijkt het prettig te vinden en de ander wordt er agressief van.
                              Ps. Jopie ziet er prachtig uit.

Groetjes Julia

Comment

Dank je wel Julia
                                Jopie zijn borst is nog aan de gele kant maar de kweker zegt dat zijn borstje spierwit gaat worden zijn zijn eerste rui,je begint nu al wat te zien hier en daar van witte veertjes,weet alleen niet wanneer dat is de rui tijd hehehe.
                                Moet ook zeggen dat zijn pootjes een donkere kleur krijgen,want ze waren heel mooi rose,en dat is al bijna weg.
                                Hoor hier ook graag wat over.

Groetjes Johan

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X