Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze Witbuik Caique

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

update

IMG_1951.jpgIMG_1952.jpgIMG_1953.jpgIMG_1954.jpg

Comment

Hallo Johan,

Wat een mooie foto's, zo te zien hebben ze het reuze naar hun zin, ze zien er goed uit, zitten goed in de veren en lekkere ondeugende oogjes. Ze hebben een leuk klim/speel net tot hun beschikking, ziet er gaaf uit.

Groetjes Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ja leuk he,die ondeugende oogjes klopt ook ja en dat zijn ze zelf ook waar Jopie is,is Spikie en waar Spikie is ,is Jopie hehehe.

Groetjes Johan

Comment

Hoi Julia

ff een vraagje:Spikie die wil nog wel eens bijten,nu straf ik hem door hem in het halletje te zetten,maar dan beginnen ze naar elkaar te roepen/schreeuwen,en dat een half uur lang,want dat is de tijd straf toch?
          Heeft dat dan wel nut?Of heb jij misschien een beter idee,want jij heb ook 2 Caique's.
          Spikie is bijna 7 maanden

Groetjes Johan

Comment

Hoi Johan,

Heel herkenbaar het roepen naar elkaar als ze elkaar niet meer zien, ik denk persoonlijk dat straffen op deze wijze dan ook geen resultaat oplevert. Rosy en Jake doen precies hetzelfde als de een bijv. mee naar boven gaat met een van mijn dochters, is het zelfs zo dat als de deur openstaat de een de ander volgt.

Wat het bijten betreft, het is wel een beetje caique eigen, ze weten precies wat ze met hun snavel kunnen doen en zijn niet bang om die te gebruiken.
            Jake bijt alleen als we hem tegen zijn zin in willen pakken, door hem af te leiden met een speeltje voorkomen we dat hij bijt. Rosy is een ander verhaal, mij en mijn oudste dochter krijgen liefdesbeetjes, mijn andere dochter wordt door Rosy echt aangevallen en flink gebeten. Wij gebruiken de plantenspuit met goed resultaat, bij bijten een ferm NEE en hup een straal water uit de plantenspuit, met als gevolg dat het bijna niet meer nodig is, een nee of het woordje plantenspuit is bij beide meestal voldoende, ze blijven wel hun grenzen proberen te verleggen, dus een herhalingscursusje is soms nodig, m.n. naar mijn jongste dochter toe blijft ze af en toe lelijk doen, net genoeg dat ze er schrik voor heeft.
            Ik geef geen kik als ze bijt (komt zelden voor) maar pak haar in de papegaaien greep, (wijsvinger/duim bij hun kaken) zo pak ik haar ook weg als ze mijn dochter bijt, ze laat dan direct los, ik zeg nee en hup de kooi in, jammer voor Jake, hij gaat dan ook de kooi in.
            Rosy is alweer bijna 3 jaar in juli en is een echte kroelkip en superbitch tegelijk, Jake is zachtaardiger, maar geen knuffelkont erbij zitten is voldoende voor hem.

Wat het bijten van Spikkie betreft, doorzetten met een ferme NEE, en terugzetten in de kooi, minimaal 5 minuten niet veel langer, zij zijn het dan al weer vergeten, je ziet dat ook bij elkaar het ene moment liefde en overgave en het volgende moment een fikse caique worsteling en een aantal tellen later is het weer of er niets aan de hand was. Ik zou de plantenspuit eens proberen, houdt die bij de hand, op straal, als Spikkie bijt, zeg Nee en spuit, zet hem dan terug in de kooi voor 5 minuten, beloon hem daarna als hij lief is met je stem of iets wat hij lekker vindt, beloon hem ook als hij rustig bezig is door dit te benoemen. Let goed op hun lichaamstaal je ziet aan hun ogen en verenkleed in welke bui ze zijn en gebruik dit.

Geloof me het wordt minder, Spikkie is in de puberteit en zijn grenzen aan het verkennen, blijf consequent en je zult zien dat het beter zal worden in ieder geval minder, de aanhouder wint hier.

Met vriendelijke groet,

Julia

Comment

Ik kom het caique eigenaren clubje versterken hoor! Sinds afgelopen vrijdag heb ik er ook één, Kwiebuz. Hij moet alleen nog wat meer als een caique eruit gaan zien, want nu is het nog een gekleurd stekelvarken met het geluid van een speenvarken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Egwene Bekijk Berichten
                Ik kom het caique eigenaren clubje versterken hoor! Sinds afgelopen vrijdag heb ik er ook één, Kwiebuz. Hij moet alleen nog wat meer als een caique eruit gaan zien, want nu is het nog een gekleurd stekelvarken met het geluid van een speenvarken!
                Welkom,

ik ben echt heel nieuwsgierig, hoe oud is Kwiebuz en graag wat foto's, dat schreeuwen als een speenvarken deed Jake ook in het begin, gaat wel over. Ik kan mij wel voorstellen hoe dat uit ziet dat kleurijke stekelvarken.

Mvg. Julia

Comment

Ik heb een filmpje van Kwiebuz gezet in het kopje "schreeuwe bij eten geven" bij Caiques
                  Daar zie je hem dat hij gevoerd wordt
                  Kwiebuz is nu 7 weken, lekker jong dus
                  Werd door de ouders niet gevoerd omdat zij al met een nieuw nestje beginnen
                  Hij was van de 4 de enige overlevende

Comment

Hallo luitjes,

Hierbij wil dit ff kwijt,
                    Tot onze grote verdriet is Spikie verdronken in een emmer water,
                    Spikie was de jongste en de brutaalste van de 2 en zag nergens gevaar in,
                    en is nu in de papegaaien hemel,
                    gelukkig is Jopie nog bij ons,
                    pfffffffffff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jopie2011 Bekijk Berichten
                      Hallo luitjes,

pfffffffffff

Oh Johan wat een verschrikkelijk nieuws, ik had al een tijde je niets meer over Spikie en Jopie gelezen en nu dit wat erg.
                      Wat een nachtmerrie om je caique op deze maniet kwijt te raken, ze zijn ook zo nieuwsgierig en zien nergens gevaar in. Heel veel sterkte met het verlies van Spikie. Ben er helemaal stil van.

Liefs Julia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jopie2011 Bekijk Berichten
                        Hallo luitjes,

pfffffffffff
                        Ik krijg het niet uit mijn gedachten, vindt het zo erg voor jullie, hoe is Jopie eronder, wanneer is het gebeurd.

Mijn gedachten gaan naar jullie uit.

Julia

Comment

ow wat erg, wat zullen jullie je rot voelen, sterkte

Comment

Heel veel sterkte met het verlies van Spikie.
                            Minni Micky Kimo

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                            X