Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwiebuz

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kwiebuz

Een heel topic over mijn Kwiebuz en hoe enorm snel hij nu opgroeit. Sinds nu 2,5e week is Kwiebuz bij ons. Toen hij kwam, was hij dus een 7 weken oud, nu inmiddels 9,5e week. In het begin kreeg hij nog 3 keer per dag pap. Kwiebuz is handopfok, omdat de ouders met een nieuw nestje begonnen en hem geen eten meer gaven. De andere broertjes/zusjes hebben het helaas niet overleefd.

Pap geven was makkelijk met de snoeperd. Wat kan hij eten zeg! Nu zit hij al weer enkele dagen op 2 voedingen. Dagelijks houden wij zijn gewicht in de gaten. Overdag krijgt hij nu vers fruit, zaadjes, eivoer en kleine pellets. Vooral het fruit gaat er goed in. We hadden verwacht dat hij met een voeding minder wat zou afvallen. Hij moet het nu immers zelf gaan doen. Maar het tegendeel is waar. Kwiebuz komt gewoon aan! Met drie voedingen zat hij gemiddeld op 140-142 gram. Nu vanmorgen zat hij al op 148 gram!

Hij heeft inmiddels sinds gisteren ook een stok laag in zijn kooi. Maar ons ons bijzijn laat hij niet zien dat hij daar iets mee kan of wil nog. Rondrennen door de kamer vindt hij geweldig. Dat laat ik hem dan ook elke dag even doen. niet te lang, want hij is immers wel een baby nog die zijn rust nodig zal hebben om op te groeien.

In dit topic zal ik de vorderingen van Kwiebuz bij gaan houden met als het lukt soms ook wat foto's.

Wat leuk ik ben benieuwd!

Vogeltjes zien opgroeien is altijd fijn om mee te maken.
    Ik heb zin in jou fotos
    Denzo Chica

Comment

Hier dan wat foto's van hoe Kwiebuz van een lelijk stekelvarkentje langzaam aan het omtoveren is naar een zacht vogeltje. Deze foto's zijn van week 7 t/m 9, de eerste weken dat hij bij mij is.

Kwiebuz 7 weken oud en 2 dagen. Ik had hem hier voor de 3e dag in huis.

7 weken, 2 dagen (4).jpg7 weken, 2 dagen.jpg

Kwiebuz 8 weken:

8 weken (2).jpg8 weken (4).jpg8 weken (5).jpg

Kwiebuz 9 weken oud (foto's eergisteren 7-7-2013 gemaakt)

9 weken (4).jpg9 weken (5).jpg

Comment

gaat het toch snel he, leuke foto's

Comment

Hij wordt mooi.

Comment

Het gaat mega snel! Bijna elke dag zie je hem wel weer groter worden en vooral ook handiger. Mooi om mee te maken. En groeien doet hij ook goed. Toen hij kwam zat hij rond de 130 gram en vandaag woog hij al 148 gram!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Egwene Bekijk Berichten
              Het gaat mega snel! Bijna elke dag zie je hem wel weer groter worden en vooral ook handiger. Mooi om mee te maken. En groeien doet hij ook goed. Toen hij kwam zat hij rond de 130 gram en vandaag woog hij al 148 gram!
              dat beloofd wat te worden, hij ziet er goed uit, volgens mij groeit hij uit tot een grote stoere beachboy, leuk om te lezen.

Onze witbuik popje weegt ongeveer op dit moment 162 gram, haar gewicht schommelt tussen 160 en 167 gram, ze wordt 3 in juli.

Mvg. Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Dan wordt onze Kwieb dus niet buiten proporties groot. Ik las overal dat ze tussen de 130 en 150 gram zouden moeten wegen uiteindelijk en hij weegt nu met 9 weken al 148, dus ik dacht dat ik een grote caique had. Maar dat zal dan wel mee gaan vallen. :-)
                Hij wordt steeds nieuwsgieriger, sinds vandaag als hij er even uit is, gaat hij al echt op onderzoek uit.

Comment

Wat leuk die baby foto's!!
                  x Désirée,
                  Pip, Puk,
                  Pico, Polo,
                  Dico,
                  Perry,
                  Bob &
                  Henkie.

Comment

Zojuist mocht Kwiebuz voor het eerst mee naar de keuken om zijn eigen fruithapje klaar te maken. Dat vond hij maar wat prachtig, alleen vond hij de gootsteen ook erg mooi en daar sjeesde hij steeds heen. Ik vind alleen de bak te diep voor hem en als hij daarin sjeest, ben ik bang dat hij zich zeer doet.

Vandaag is hij 9 weken en 4 dagen en ik vind dat er al zoveel verschil zit in nu en met de foto's van 9 weken die ik afgelopen weekend maakte. Ook begint hij steeds meer baby geluidjes te maken in plaats van alleen te "schreeuwen". Soms zelfs echt super schattig gebrabbel.

Hieronder de foto's van zijn eerste avontuur naar de keuken:

9 weken, 4 dagen (2).jpg9 weken, 4 dagen (3).jpg9 weken, 4 dagen (4).jpg9 weken, 4 dagen (5).jpg9 weken, 4 dagen.jpg

Comment

Vandaag Kwiebuz en Otto aan elkaar voor gesteld. Met de kooien naast elkaar reageerden ze al positief op elkaar. Vooral Otto was dan erg lief. Otto is inmiddels al 7 jaar oud. Die was zelfstandig maar verre van tam toen ik hem adopteerde. Hij kwam van wildvang ouders die erg schuw waren. Uiteindelijk is Otto mijn grote vriend geworden waarmee ik alles kan doen. Echt een geweldige gaai.
                      Tot nu toe was hij alleen fan van mij, niet van de andere gaaien. Tenminste, niet buiten de kooi. De laatste tijd had ik hem al wel met Joris (grijsje) op de standaard gezet met allebei een eigen "etage" en dat ging al wel erg goed.

Otto gedroeg zich ook bij deze ontmoeting enorm voorbeeldig. Hij trok zich niets van Kwiebuz aan. Kwiebuz wilde nog even lelijk doen (volgens mij meer uit bangigheid dan uit echt lelijk doen) en toen vreesde ik kort voor Otto's reactie, maar Otje besloot maar gewoon even een centimeter of 30 verderop te gaan zitten.

Hier de foto's van de eerste ontmoeting.

DSC_1034.jpgDSC_1035.jpgDSC_1036.jpgDSC_1037.jpgDSC_1039.jpgDSC_1040.jpgDSC_1041.jpgDSC_1042.jpg

Comment

Wat een leuke foto's.
                        Minni Micky Kimo

Comment

Dank je wel!

Het nieuwtje van de dag over Kwiebuz: voor het eerst is hij zelfstandig op de stok gaan zitten. En trots dat hij was!!

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 4 Beta

Comment

Leuk om te zien...
                            Ze slachten elkaar niet gelijk af dus ziet er al positief uit.

Marie-Louise en kippie
                            Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Klopt, Otto en Kwiebuz gaat wel. Net Weekamp en Kwiebuz geprobeerd, maar dat gaat niet. Weekmap valt direct als een gek aan en bijt en bijt. En als ik er toevallig nog tussen zit, dan is dat pech voor mij en ben ik ook de klos. Dat was wel jammer.

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 4 Beta

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X