Het systeem dat onze emails verstuurd werkt momenteel niet. Dit zorgt ervoor dat het nu helaas niet mogelijk is om zelf een account aan te maken. Verstuur een mailtje met je gewenste gebruikersnaam naar help@papegaaienforum.nl.Excuses voor 't ongemak.
Haha, ja, goed gegokt. Ik had Otto eerst en die moest toen ik hem net had in een andere kooi, maar hij luisterde niet. Toen kwam de buurman en die zei: ' Ik zou maar opschieten anders haal ik Klingel er zo bij" Dat vond ik wel komisch (ik had de naam Otto niet in dat opzicht zo bedacht) dus toen het 2e bonte boertje kwam, moest dat wel iets in die trant worden en werd het Weekamp. Alleen de bb'tjes hebben namen in die trant. MIjn grijsje heet gewoon Joris en mijn amazone Suzy. Dus verder geen gekke namen meer ;-)
Het gaat super goed. Hij weegt nu gemiddeld op 154 gram. Hij eet zelf, bij voorkeur appel en gemalen pellets. Zaadjes niet nog. Ik pap hem 's avonds nog wat bij voor de zekerheid, maar dat is ook een aflopende zaak.
Hij schreeuwt minder hard nu. Alleen 's morgens als hij me hoort en nog geen eten gehad heeft. Ik zal snel weer eens een foto maken en posten. Hij zit inmiddels ook al in een echte kooi (eerst overdag in een reiskooi en 's nachts in een vervoersbakje)
Omdat hij het fantastisch vindt om bij je te kruipen en te knuffelen, dacht ik dat een Sleepy Hut wel een goed idee voor hem was. En daar had ik gelijk in!
Dus dat slaaptentje is en blijverdje en niet alleen voor de baby's?
Ik heb hem nu trouwens uit de kooi gehaald. Het leek mij erg warm nu met dit weer en niet gezond. Hij kruipt er namelijk nu gewoon nog steeds in ook al is het warm. Wat denken jullie? Is dat een goede keus van mij om te doen?
Daarvoor in de plaats heb ik hem wel een balletje met een belletje voor de kat gegeven. Ik ben thuis en kan dat steeds in de gaten houden of hij hem heel laat. Normaal mag hij daarmee spelen als hij eruit is, maar nu ter compensatie van de slaaptent heb ik hem een keer in de kooi gegeven. Hij vindt het helemaal geweldig.
Kan ik hem trouwens met zijn inmiddels op 1 dag na 13 weken leeftijd al sproeien voor verkoeling? Dat wilde ik namelijk bij allemaal vanmiddag doen, maar weet niet of het kwaad kan voor Kwieb in verband met zijn leeftijd... hopelijk weten jullie dat.
Voor zover ik weet mag je gewoon sproeien hoor, maar of kwiebuz het gelijk leuk vindt is een ander verhaal. Ik heb mijn grijsje eerst een paar keer meegenomen in de douche en alleen wat water gesprekeld...nu bouw ik het langzaam op met de sproeier...ze vindt de plantenspuit nix hier, en dan vlucht ze door de kamer om weg te komen. Maar op de douchestok blijft zw nu relaxter zitten. Dat slaaptentje zou ik er voor mijn gevoel ook uithalen...zet er anders een kartonnen doosje in ter compensatie dan heeft ze iets om te schuilen.
Comment