Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwiebuz

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Hoi Egwene,

Tentje gewoon laten hangen, die van ons duiken er regelmatig in om overdag een dutje te doen en te spelen, overigens slapen ze er elke nacht in, caique's zijn nestslapers. Rosy en Jake slapen er samen in, zelfs met deze temperaturen.
    Je kunt kwiebuz gerust douchen en\of nat sproeien, dit zal hij heerlijk vinden en daarna is niets fijner om op het baasje te caiquesurfen met een handdoek over je schouder/borst en buik, de onze houden zich vast aan onze vingers en wrijven zich zo droog het ultieme genot voor hun.

Groetjes Julia
    Last edited by althea61; 02-08-13, 11:48. Reden: spelling
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Bedankt voor de reacties. Ik ga gewoon kijken hoe Kwiebuz op de spuit reageert. De anderen hebben allemaal een hekel aan de douche, maar vinden de plantenspuit weer goed of geweldig (ligt eraan welke gaai :P)
      Goeie tip ook van het caiquesurfen. Doet hij dat "vanzelf"? Is dat echt zo'n caique dingetje?

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 4 Beta

Comment

Ja, dat is echt een caique dingetje, de een heeft voorkeur voor haar, de ander voor stof, Rosy is bijv.helemaal weg van dat gladde materiaal waar ze ook bikini's van maken, dan kirt ze helemaal.

groetjes Julia

Comment

De plantenspuit was één groot feest voor hem. Ik heb hem meteen kennis laten maken daarna met een handdoek om hem daar ook gewoon mee te laten worden voor als dat eens nodig is voor de dierenarts.
          Ik weet niet precies wat caiquesurfen is, maar dat deed hij niet. Hij kroop wel net als anders gewoon dicht tegen me aan.

Comment

Ow fijn zeg dat ie het leuk vond....het is ook veels te warm om het niet lekker te vinden.

Marie-Louise en Kippie
            Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=xyqvw2XpwVU

Hier zie je bijv. een voorbeeld van surfing een van de vele, het zijn niet de onze die doen het op onze tv gids, boeken, bank haren enz.

groet Julia

Comment

Ah, dank je wel voor het voorbeeld !

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 4 Beta

Comment

Kwiebuz heeft vandaag het potlood ontdekt. Wat een feest!

DSC_1106.jpgDSC_1107.jpgDSC_1108.jpgDSC_1109.jpg

Comment

Mijn vrouwtje was alweer een paar dagen weg en phoe wat heb ik haar gemist! Ze zei wel dat het voor werk was en dat het alleen in de zomer was en ze nu verder altijd thuis zou blijven. Maar ja, die paar dagen moest ik het wel doen met mijn andere papegaaienvriendjes en met de mama van mijn vrouwtje. Dat ging wel goed hoor, maar spelen en oefenen met mijn vrouwtje is toch wel echt het allerleukste!
                    Ik was zo blij toen ze gisteren weer terug was! Ik wist gewoon niet meer hoe ik het had. Ik maar springen en rennen en hupsen en piepen. Wat een feest was het!
                    Ze heeft meteen met mij en de andere gaaienvriendjes gespeeld en wat hadden we het weer leuk
                    Ik hoop echt dat mijn vrouwtje nu voortaan thuis blijft, want de afgelopen dagen...nee..dat was echt niet leuk.

Comment

Het grote opvoeden is begonnen. Hij zoekt lekker zijn grenzen op. Proberen wat er gebeurd als hij wat 'bijt'. Met consequent nee zeggen lijkt hij de boodschap te snappen. Benieuwd wat meneertje (of mevrouwtje) hierna verzint om uit te proberen...

Ook ben ik nu een tijdje met hem bezig met freeflight. Hij komt al op commando naar me toe en met wat meer moeite vliegt hij ook op commando naar een stoel toe. Leuk om te doen. Jammer dat hij zo drommels eigenwijs is

Comment

Hoi Egwene,

Jammer dat hij zo drommels eigenwijs is

Dit zinnetje is op het lijfje van een caique geschreven, het maakt het trainen extra uitdagend, zoals je weet, wat een caique wil, zal en moet hij krijgen, het is dan ook het leuke aan de caique die koppigheid, standvastigheid en eigenzinnigheid maakt het tot een hele onderneming.

Veel succes met het oefenen

Mvg. Julia

Comment

Die Kwieb is maar een slimmerd. Hij had van mij de schatkist gekregen, zo'n intelligentiespeeltje. En warempel zag ik vanmorgen dat hij die open had gekregen.
                          Nu vanmorgen heb ik hem twee nieuwe intelligentiespeeltjes in zijn kooi gegeven. De andere gaaien kijken vaak eerst de kat uit de boom (haha, een gaai die een kat uit de boom kijkt ) en spelen en daarna mee om vanuit daar eens te gaan puzzelen en te kijken hoe ze het lekkers eruit krijgen. Kwiebuz was net een klein kind die meteen enthousiast en nadenkend te werk ging. Hij was al meteen aan het puzzelen ermee.
                          Ook is het zo bij de andere gaaien dat als ik zachtjes tegen de achterkant van een speeltje tik, ze aan de voorkant gaan kijken, maar Kwiebuz niet, die ging meteen aan de achterkant kijken wat ik aan het tikken was. Ik verbaas me enorm om zijn intelligentie. Echt knap.

Comment

Hoi Egwene,

Ja, ze kunnen je echt verbazen met hun slim/sluwheid, wij proberen ze soms voor de gek te houden met verstop spelletjes, nou ze hebben het zo door en gaan regelrecht op het doel af. Heeft Kwiebus ook van die buien waar hij echt op ondeugd uit is en je lekker aan het uitdagen is, hun timing is soms echt hilarisch, vooral het gemene lachje van Rosy het popje als je je teen stoot ofzo.

Mvg. Julia

Comment

Hm, en binnen een half uur heeft hij al een nieuwe die ik hem net heb gegeven opgelost.
                              Deze: http://www.papegaaien.org/index.php?...id=151&lang=NL

Mijn grijsje en mijn amazone deden daar veel langer over. Dat duurde bij hen echt een paar dagen. Ik ben echt helemaal verbaasd.

Comment

Hi Hi, dat gaat je euro's kosten, ik koop niet meer zo heel vaak een puzzelspelletje, ik knutsel zelf het een en ander in elkaar of koop baby/kinderspeelgoed 2e hands. Tja je hebt er altijd eentje der tussen die een Einstein blijkt te zijn, Bij ons is het popje dat alles zo door heeft en Jake het mannetje aapt alles na, we zeggen ook altijd voor de grap Rosy is hoogbegaafd en Jake is wat minder begaafd om het maar netjes te houden.

Heerlijk toch die caique's

Mvg. Julia

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X