Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vakantie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vakantie

Wij gaan op vakantie met de auto naar Zuid-Frankrijk in September,
    Het is een auto rit van max. 10 uurtjes,
    Wij gaan in de nacht om 02.00 uur rijden en zijn er dan 12.00 uur in de middag,
    Dat is voor mijn vrouw en mij geen probleem,
    De vraag is of Jopie ingeent moet worden? Kan hij tegen de airco? Open raam rijden?
    What ever,wij zijn leken en het is onze 1ste X dat we dat gaan doen,
    Jopie is nu 3 jaartjes oud en een mannetje,wat moeten we nog meer vragen of weten???

Groetjes Jopie Jo en Jo

Je moet letten op de regels en wetten waar je naartoe gaat.
    Je zal een gezondheidsverklaring nodig hebben van een vogelarts.
    Er zijn geen inentingen voor papegaaien, ik weet niet of ie evt ook
    getest moet zijn, ik zou daar snel achteraan gaan.

Met zowel de airco als te hoge temp oppassen.
    Zorg dat ie veilig in een kooi zit.
    Vergeet zijn voeding niet
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ow en zorg dat zijn stok waar hij op zit in de rijrichting staat...
      Ivm het evenwicht

Verstuurd vanaf mijn Sony Tablet S met Tapatalk
      Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Hallo

Het is een tijdje geleden dat ik van Jopie iets lees, leuk dat jullie samen op vakantie gaan, in ieder geval een fijne vakantie toegewenst, let vooral op dat Jopie het niet te warm krijgt in de auto, oververhitting is een risico wat onderschat wordt.
        Ik weet niet of een airco kwaad kan als Jopie maar niet de volle laag over zich heen krijgt, lijkt mij net als tocht een aandachtspunt.
        Sommige papegaaien kunnen net als mensen wagenziek en misselijk worden tijdens de rit in de auto, dit zou ik voordat jullie gaan uitsluiten en/of voorzorgsmaatregelen nemen bijv. medicatie.
        Wat al genoemd is, is een gezondheidsverklaring van de dierenarts dit is geen geen overbodige luxe, ik weet dat er meer mensen hun papegaai meenemen op vakantie, wellicht reageert hier nog iemand op die je wat meer concretere antwoorden kan geven, bij vliegreizen ligt het gecompliceerder m.b.t. vervoer.
        Gaan jullie in een vakantiehuisje of dergelijke.

Ps. hebben jullie Spikkie niet meer.

Mvg. Julia
        Last edited by althea61; 09-08-14, 14:36.
        Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door althea61 Bekijk Berichten
          Hallo

Het is een tijdje geleden dat ik van Jopie iets lees, leuk dat jullie samen op vakantie gaan, in ieder geval een fijne vakantie toegewenst, let vooral op dat Jopie het niet te warm krijgt in de auto, oververhitting is een risico wat onderschat wordt.
          Ik weet niet of een airco kwaad kan als Jopie maar niet de volle laag over zich heen krijgt, lijkt mij net als tocht een aandachtspunt.
          Sommige papegaaien kunnen net als mensen wagenziek en misselijk worden tijdens de rit in de auto, dit zou ik voordat jullie gaan uitsluiten en/of voorzorgsmaatregelen nemen bijv. medicatie.
          Wat al genoemd is, is een gezondheidsverklaring van de dierenarts dit is geen geen overbodige luxe, ik weet dat er meer mensen hun papegaai meenemen op vakantie, wellicht reageert hier nog iemand op die je wat meer concretere antwoorden kan geven, bij vliegreizen ligt het gecompliceerder m.b.t. vervoer.
          Gaan jullie in een vakantiehuisje of dergelijke.

Ps. hebben jullie Spikkie niet meer.

Mvg. Julia
          Nee wij missen Spykie niet meer en vooral Jopie niet,
          Het is al telang geleden en het ging niet goed met de 2tjes,
          Dank je wel voor de belangstelling,en het viel niet mee in het begin,
          heel veel pijn gehad

Comment

let vooral op dat Jopie het niet te warm krijgt in de auto, oververhitting is een risico wat onderschat wordt.

https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=260709
            ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jopie2011 Bekijk Berichten
              Nee wij missen Spykie niet meer en vooral Jopie niet,
              Het is al telang geleden en het ging niet goed met de 2tjes,
              Dank je wel voor de belangstelling,en het viel niet mee in het begin,
              heel veel pijn gehad
              Hallo

Kan ik mij goed voorstellen dat het heel veel pijn heeft gedaan, soms moet je keuzes maken in het belang van het geheel en dat hebben jullie gedaan en dat het niet makkelijk is kan ik mij goed voorstellen.
              Vindt het wel fijn om weer eens iets over Jopie 2011 te lezen, onze pop Rosy is inmiddels al weer 4 jaar en Jake wordt in december 4 jaar.

Groetjes Julia
              Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X