Ik ben nu ongeveer een maand de trotse bezitter van een zwartkop caique van ruim 3 jaar. Nu was ik van de week zijn kooi aan het fatsoeneren en speeltjes aan het wisselen enz. en Rio zat op zijn plateau op de kooi, waardoor hij op schouderhoogte van mij zat. Ineens begon hij verwoedt tegen mijn schouder aan te wrijven (echt kopjes geven) en aan mijn blouse te peuteren, maar vooral heel veel wrijven. Ik vond het wel grappig dus liet hem nog een tijd zijn gang gaan en ineens braakte hij een beetje eten wat dus op mijn blouse terecht kwam haha jammie.
Wat zou dit nu betekenen? Ik weet eerlijk gezegd niet eens of hij een mannetje of een vrouwtje is. stom genoeg heb ik helemaal niet naar papieren gevraagd bij de vorige eigenaar. Ik weet wel dat ie nu in de rui is (alhoewel hij nog geen grote veren verloren heeft, alleen maar borstveertjes en kopveertjes), hij ziet er dus al met al een beetje slordig uit. Ook de punten van zijn staartveren zijn helemaal kartelig, met name door zijn wilde gespeel in zijn kooi denk ik.
Graag jullie expertise in deze.
Wat zou dit nu betekenen? Ik weet eerlijk gezegd niet eens of hij een mannetje of een vrouwtje is. stom genoeg heb ik helemaal niet naar papieren gevraagd bij de vorige eigenaar. Ik weet wel dat ie nu in de rui is (alhoewel hij nog geen grote veren verloren heeft, alleen maar borstveertjes en kopveertjes), hij ziet er dus al met al een beetje slordig uit. Ook de punten van zijn staartveren zijn helemaal kartelig, met name door zijn wilde gespeel in zijn kooi denk ik.
Graag jullie expertise in deze.
Comment