Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik ga morgen mijn nieuwe zwartkop caique ophalen!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Wat is het toch een scheetje! Is hij ook al zo lekker clownesk en speels? Mijn Kwibuz (witbuikje) is dat wel extreem. Ik moet altijd zo om hem lachen met zijn ondeugende gedrag! Ik heb trouwens een Sleepy Hut toen voor hem aangeschaft en dat is en blijft een groot succes. Schijnt dat caiques dat heerlijk vinden, dus wellicht vindt je dat leuk voor jouw caique nu of in de toekomst. Zomaar een tip :-)

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk 4

Comment

Hoi Kemnade,

een sleepy teepe kan ik alleen bevestigen, de onzen zijn er niet meer uit te krijgen, ze slapen erin, spelen erin door speeltjes er in te slepen enz. Junai is een prachtige naam met een mooie betekenis (pure liefde) in het Japans goede keuze.
      Trosgierst is voor onze caique's alleen sloopmateriaal, zelfs de zaadstokken worden gebruikt om te slopen in een mum van tijd zijn ze tot op de stok gesloopt, de onze zijn dol op meusli biologisch volkoren naturel met rozijnen van appie.
      Junai ziet er lief uit en ik denk dat je grijsje en zwartkopje goede maatjes met elkaar zullen worden.

Mvg. Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Hallo allemaal, ja de Sleepy teepee had ik ook meteen al gekocht toen ik junai ging halen en ze /hij heeft de eerste nacht er al in geslapen alleen poept die er ook in, doen die van jullie dat ook? Ik heb hem al gewassen en ook meteen een tweede besteld op internet om af te wisselen. Ook vind junai het heerlijk om tegen mijn gezicht en nek aan te kroelen als ze op mijn schouder zit, vind die van jullie dat ook fijn? Tussen noa en junai gaat het goed en ik merk nu al dat de junai de baas wel is van de twee.! Morgen zal ik nog wat leuke foto's plaatsen. Groetjes Zoe

Comment

Oja een bedankt voor de tips Egwene en Julia!

Comment

Hoi Kemnade,

De onze hebben er vanaf dag 1 nooit in gepoept, ze hebben wat poepen betreft, zo hun vaste gewoontes en bepaalde plekjes, maar niet in de sleepy teepee.
            Het verbaast mij niets dat Junai het baasje gaat worden, gezien vanuit hun karakter past het wel, ik herken ook het liefst op je schouder willen zitten en tegen je gezicht en nek liggen en dan kroelen maar, Rosy het popje heeft het liefst dat Jake dan meedoet, maar zij wil op de 1e plaats komen, de laatste tijd probeert Jake ook het favoriete plekje in te nemen, maar Rosy zet Jake dan even flink terug op zijn plaats, zij is de diva en Jake moet genoegen nemen met wat Rosy hem toestaat. Wat bij Jake frustratie geeft, die hij op ons af wil reageren door hetzelfde te doen, wat Rosy bij hem doet, wat wij natuurlijk niet toestaan en dat levert hem alleen maar nog meer frustratie op waarop hij zich op speeltjes af gaat reageren. Het zijn toch echte boefjes.

Ps. misschien een laagje tissues in de sleepy teepee doen, hun slepen regelmatig lege wc rolletjes met nog wat papier eraan in hun hutje.

Mvg. Julia

Comment

Bdankt voor de tips en adviezen Julia, Vandaag maakte Junai best wel rare bewegingen. Ik weet ni9et zeker of dit nou het typische clowngedrag is van de caiques of iets anders...Misschien weten jullie het. Hier komt het filmpje en aan het einde van het filmpje doet die dat. Het lukt me niet om het filmpje erop te zetten. maar Junai beweegt dan zijn kop op en neer terwijl die zijn bekje open heeft. Alsof die moet overgeven. Nou ik hoop dat iemand weet wat dit is. Hier nog een paar leuke foto's Groetjes Zoë
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Hoi Kemnade,

Ik heb Jake en Rosy dit slechts enkele malen zien doen, kopje een beetje overstrekken en snelle bewegingen maken op en neer met het snaveltje open. Echt een eenduidige reden heb ik er niet voor, ik dacht wel eens dat er eten blijft steken? Rosy doet wel eens een soort van heel snel bewegen met haar kopje op en neer maar dan niet met de snavel open en ook niet met het overstrekken van haar kopje, meestal als ze dit doet is ze geagiteerd om een of andere reden.
                Ik zou mij niet gelijk zorgen maken, als hij dit maar af en toe doet, zou het meerdere malen per dag voorkomen dan zou ik even contact opnemen met de kweker of d.a.

Leuke foto's

groetjes Julia

Comment

Dankjewel Julia. Groetjes Zoe

Comment

Hallo,

Het lukt me niet om het filmpje erop te zetten.
                    In dit forumonderdeel kun je oefenen.
                    https://www.papegaaienforum.nl/test-crash/

Voor wat betreft het gedrag, lijkt mij voer opgeven.
                    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Hallo
                      voer opgeven zou een mogelijkheid kunnen zijn, Rosy en Jake doen dit elke ochtend naar ons toe als we ze uit de kooi halen, maar dat ziet er wel anders uit, is moeilijk te beoordelen vanuit tekst.

Mvg. Julia

Comment

ach we wachten het filmpje even af voor definitief oordeel.

Comment

Ik vond het ook erg lastig te bedenken wat het was vanuit de tekst.
                          Wel erg leuke foto's! Ik hou je verhalen en foto's goed in de gaten! Erg leuk om te zien.

Comment

Last edited by dijkkamp; 29-08-13, 12:12.

Comment

Nou het lukt me niet maar als je op youtube gedrag zwartkop caique invult dan krijg je hem te zien. staat bovenaan van Zoë. Junai vertoont dat gedrag op het einde van de video. Junai vertoont dit gedrag zowieso 1 keer per dag. Ik hoop dat iemand hier weet wat dit gedrag betekent. Groetjes Zoë

Comment

kemnade Nou het lukt me niet maar

hij staat er nu wel, even aangepast voor je.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X