Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringend advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dank je wel Ellen, het braken is nu gestopt, is het de gemberthee? ik heb nu preventief in hun drinkwater gemberthee gemengd, ik zie er tegen op om vanavond weer de doxycycline te geven maar het moet, het is niet anders.
    Voor de zekerheid een mail naar Hedwig gemaild, je zult zien dat het altijd net in het weekend gebeurt, je voelt je zo machteloos als je ziet hoe dat kleine lijfje zich samentrekt en hem zo ziet braken.

Het lijkt wel of we door pech worden achtervolgd donderdagmiddag nog naar de dierenarts met onze cocker spaniel Dex moeten gaan, kon niet meer op de bank springen en piepte, blijkt een lage hernia te zijn, gezien zijn leeftijd 13 jaar en andere aandoeningen, heeft hij metacam voorgeschreven gekregen, het is afwachten hoe het met hem verder gaat, we hebben een matrasje op de grond gelegd en gaan kleine stukje lopen en dan heb ik het nog alleen maar over onze dieren, over de rest maar nog maar te zwijgen. Wat zeggen ze ook al weer achter de wolken schijnt altijd de zon, nou daar heb ik even nu geen boodschap aan.

Hopelijk kom ik vanavond met goed nieuws.

Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

• He julia,
      Wat een vervelend nieuws weer allemaal. Alle slechte dingen komen/gebeuren ook altijd vlak achter elkaar of tegelijk

Kan je jake de medicatie niet in mindere mate geven verdeeld over meer keer per dag? Misschien dat de hoeveelheid in een keer teveel is....maar is weet niet of het dan ook werkt het medicijn.
      Zou je anders eens aan hedwig moeten voorstellen.

Ik denk aan je...en jake en rosy
      Succes

Marie-Louise en Kippie
      Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

• Zit inderdaad niet echt mee. Ik hoop dat Dex zich met de medicijnen en rust beter gaat voelen. Als is het een oud baasje je wilt niet dat hij pijn heeft.

Achter de wolken schijnt inderdaad de zon maar soms is zijn die wolken van beton en ijzer en laten zich niet verjagen.
        Ik hoop toch dat er snel betere tijden voor je aankomen, blijf duimen dat het vanavond beter gaat. Misschien helpt het als je Jake eerst wat vast voedsel geeft voor je de doxicycline geeft. Met vast voedsel bedoel ik een nootje of een pellet of wat zonnebloempitjes.
        Het schijnt bij mensen te helpen dus wie weet is dit ook voor Jake zo.

Sterkte ik blijf duimen.

Ellen
        Minni Micky Kimo

Comment

• Heel veel sterkte Julia,dat het maar snel beter mag gaan....
          Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
          en Magnum

Comment

• het is binnen gebleven

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden, rond 19.30 uur Jake de medicatie toegediend, vanaf 17.30 uur niets laten eten en hem direct na het toedienen laten drinken, zijn favoriete drankje spa rood kers/appel en veel afleiding, hij begon gelijk weer met opgeven maar het bleef gelukkig binnen, door heel creatief 15 minuten lang zijn aandacht op iets anders te richten.
            We hebben Jake na 15 minuten een stukje Nijntje baby biscuit in gember thee laten soppen, dit at hij smakelijk op en heeft nog wat pellets gegeten en aan een appel geknabbeld, nu ruim 1.5 uur later is de medicatie niet uitgebraakt en vertrouw ik erop dat het binnen blijft.
            Ik had het vanmorgen even niet meer, nu zie ik het weer wat positiever, beroepshalve weet ik dat de bijwerkingen meestal na 48 uur minder worden enkele uitzonderingen daar gelaten, ik hoop voor Jake dat hij geen uitzondering op de regel is, hij is en blijft ons hartendiefje.
            Gelukkig heeft Rosy nergens last van en Dex onze Cocker spaniël reageert goed op de metacam, we willen hem niet onnodig laten lijden, maar zo kort na de dood van Lizzy onze labrador is het even slikken als we Dex ook moeten laten gaan maar we zullen hem niet onnodig laten lijden als het niet meer gaat dan staat zijn belang bovenop.

Liefs Julia

Comment

• ach Julia, je krijgt het behoorlijk voor de kiezen en dat zo tussen de regels door lees ik dat het met jouw lijf ook geen rozengeur en maneschijn is.
              In duimen draaien geloof ik niet maar in overdracht van goede positieve gedachten wel en die krijg je van me, heeeel veeeeel.
              Sterkte met je ziekenboeg en lieve groetjes Ria

Comment

• het gaat goed!!!

Update

Jake heeft vanmorgen (7.30) zijn medicatie binnengehouden, we hebben dezelfde methode toegepast als gisteren, ik geef nog steeds alleen gember thee voor te drinken niets anders, alleen een paar likjes van de spa kers/appel na de medicatie toediening.
                De meloxivet en palmolie verschuif ik nu naar rond 11.00 uur.
                Als het nu zo door blijft gaan dan vertrouw ik erop dat de kuur zijn werk kan doen en dat er een einde komt aan de lange periode van behandelen vanaf maart 2014 natuurlijk in 1e plaats voor hun, het is een geluk bij een ongeluk in dezen dat ik door omstandigheden nu thuis ben en er letterlijk de tijd voor kan nemen.
                De zon begint voorzichtig door te breken

Dank jullie allemaal voor het meeleven en de bemoedigende woorden.

Liefs Julia Jake & Rosy

Comment

• Fijn dat het beter ging vanochtend!
                  Blijft een flink gedoe he. Knap hoe je het doet hoor.

Comment

• Gelukkig goed bericht deze keer.
                    Geniet van de zon hier is het bewolkt, maar niet koud.
                    Minni Micky Kimo

Comment

• Ow das fijn zeg....
                      Idd een geluk bij een ongeluk dat je nu thuis bent.
                      Ik hoop dat het zo blijft voor jake en dat de medicatie aanslaat

Marie-Louise en Kippie
                      Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

• Gelukkig dat er door al die donkere wolken weer heel voorzichtig de zon doorbreekt
                        Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
                        en Magnum

Comment

• update Jake & Rosy

Het lijkt de goede kant op te gaan, Jake heeft in de ochtend nog wat meer moeite met de medicatie, in de avond schijnt hij geen hinder meer te ondervinden.
                          Belangrijk is dat hij het niet meer uitbraakt, alleen in de ochtend moeten we wat meer afleiding geven maar het wordt steeds korter dat hij de medicatie wil opgeven, we hoeven nu alleen nog even naar buiten te gaan met hem en wat vertellen en dingen laten zien.
                          Ze weten drommels goed als we ze uit de kooi halen wat er gebeuren gaat en ze worden steeds vindingsrijker om ons te ontlopen, springen en zelfs een stukje weg te vliegen.
                          Vanmorgen gooide Rosy zich op rug en krijste als een bezetene, toen we haar eenmaal in de juiste greep hadden legde ze zich er bij neer.
                          Gelukkig zijn ze het ook weer zo "vergeten" en kwetteren en knuffelen er daarna weer gewoon weer of er niets gebeurt is.

Groetjes Julia

Comment

• Gelukkig gaat het de goede kant op.
                            Wel grappig om te lezen dat ze er zo'n drama van kunnen maken.
                            Hoe is het nu met je eigen gezondheid ? gaat dat ook een beetje de goede kant op ?

Groetjes Ellen
                            Minni Micky Kimo

Comment

• update Jake & Rosy

Hallo

Het gaat goed met Jake en Rosy, ik hoef geen extra afleiding meer te zoeken Jake houdt de medicatie prima binnen en geeft ook niet meer op, dus al met al goed nieuws. We zitten vandaag op de helft nog een week te gaan tot en met 17 juli.
                              Dan weer opnieuw materiaal opsturen en dan ga ik er vanuit dat het goed zal zijn.
                              De veerkokertjes worden niet meer uitgetrokken en zijn nieuwe veertjes bedekken alweer een groot deel van zijn buikje, wel ga ik voorlopig nog door met de meloxivet bij Jake tot de kuur is afgelopen en de uitslag goed is van het opgestuurde materiaal.

Zo dat was het weer.

Groetjes Julia

PS. Ellen ik heb je een PB gestuurd.

Comment

• Bedankt voor je berichtje. Stuur je snel bericht terug..
                                Goed nieuws trouwens dat het nu goed gaat met de medicatie.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
                                Minni Micky Kimo

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X