Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aantal vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aantal vraagjes

Sinds Monty mijn eerste vogel is, heb ik nog veel te leren. Heb daarom een aantal vraagjes over wat bepaalde dingen kunnen betekenen.

Ik geef haar regelmatig een badje, vooral de laatste tijd omdat 't vrij droog is. Maar soms lijkt het alsof zij in paniek raakt? Ze stapt zelf het badje in en vindt
    het dan ook prettig, maar dan uit 't niets begint ze hysterisch te fladderen en, lijkt op, soort van hijgen? Waarom doet zij dit?

Ook lijkt het soms alsof zij zucht. Voorals wanneer zij haar vleugeltjes strekt. Dit hoor je heel duidelijk wanneer zij bijvoorbeeld op je schouder zit. Is dat normaal?

Ook af en toe, uit het niets, begint ze hysterisch te reageren. Als voorbeeld: Ze zit bij mij op de bank en lijkt het alsof ze schrikt en begint ze als een gek te
    rennen en fladderen.. Duurt ongeveer een paar seconden. Maar dan kan ik mij niet echt bedenken wat dit heeft kunnen veroorzaken want ik heb zelf niets
    gezien dat reden zou kunnen geven tot dit gedrag.

Ik weeg haar regelmatig, ze eet heel goed en is voor de rest gewoon erg speels. Ook krijgt ze genoeg slaap. (rond 9 uur gaat ze slapen en de volgende ochtend
    om 9 uur weer wakker)

Misschieen een beetje domme vragen, maar ik ben ook nieuw wanneer het gaat om vogels ;P
    Alvast bedankt
    Last edited by Angelika; 13-07-14, 14:08.

Ik zou die paniekerige aanvallen goed in de gaten houden en bijhouden hoe vaak dit gebeurt.

Hoe oud is hij, waar komt hij vandaan en is hij getest op de bekende papegaaienziektes ?
    PDD PBFD Polyoma Papegaaienziekte
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
      Ik zou die paniekerige aanvallen goed in de gaten houden en bijhouden hoe vaak dit gebeurt.

Hoe oud is hij, waar komt hij vandaan en is hij getest op de bekende papegaaienziektes ?
      PDD PBFD Polyoma Papegaaienziekte
      Hij/zij is nu iets over 6 maanden oud. En niet getest op ziektes.

Ik heb Monty bij petsplace gehaald, kwam van een goede fokker zeiden ze. Ook zei de verkoopster dat de ouders waren getest
      en dat het daarom niet nodig was om de kleintjes te testen.

Ik was na 2 weken van aankoop ook nog langs de dierenarts geweest, waarvan gezegd werd dat hij ook kennis had over vogels,
      maar dat was een algemeen onderzoek. Longetjes luisteren enzo.

Die paniekerige 'aanvallen' gebeuren misschien 2x in de week. Ik zie zelf nooit wat haar reden is om dit te doen maar zij zal
      vast wel iets zien of iets dat haar aan het schrikken maakt? Ik weet 't niet..

Comment

erik

hallo,

die paniek aanvallen die jij vertelt is dat niet stoom afblazen (een caique(en andere jonge papegaaien doen dat ook wel eens)gaat soms uit het niks op zijn kooi of klimboom fladderen en over heel de kooi sprinten (even simpel uitgelegd)

en dat hijgen........................is dat hijgen na zo een opvlieger op de kooi...............zou jij niet even moe zijn als je even over de kooi gesprint hebt.
        lees dit even en kijk of dit het zelfde is wat er thuis gebeurd en wat ik beschrijf.

je zult het zelfde antwoord ongeveer wel van althea 61 krijgen.

erik

AngelikaAngelika

Comment

Hallo,

Ik heb 2 bonte boertjes, ongeveer het zelfde en dat gedrag komt erg bekend voor en sluit mij bij angelika aan.
          alsnog raad ik je sowieso je vogels te testen aangezien vaak jonge vogels ziek zijn ook al komen ze volgens mij bij niet zieke ouders vandaan. (als ik het fout heb hoor ik dat graag)

bovendien zijn vogels vreemde beestjes in hun gedrag, verdiep je er goed in (ik heb veel geleerd van andere mensen hun ervaringen te lezen op dit forum)

Gr. Marcel
          Denzo Chica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Angelika Bekijk Berichten
            Sinds Monty mijn eerste vogel is, heb ik nog veel te leren. Heb daarom een aantal vraagjes over wat bepaalde dingen kunnen betekenen.

Ik geef haar regelmatig een badje, vooral de laatste tijd omdat 't vrij droog is. Maar soms lijkt het alsof zij in paniek raakt? Ze stapt zelf het badje in en vindt
            het dan ook prettig, maar dan uit 't niets begint ze hysterisch te fladderen en, lijkt op, soort van hijgen? Waarom doet zij dit?

Ook lijkt het soms alsof zij zucht. Voorals wanneer zij haar vleugeltjes strekt. Dit hoor je heel duidelijk wanneer zij bijvoorbeeld op je schouder zit. Is dat normaal?

Ook af en toe, uit het niets, begint ze hysterisch te reageren. Als voorbeeld: Ze zit bij mij op de bank en lijkt het alsof ze schrikt en begint ze als een gek te
            rennen en fladderen.. Duurt ongeveer een paar seconden. Maar dan kan ik mij niet echt bedenken wat dit heeft kunnen veroorzaken want ik heb zelf niets
            gezien dat reden zou kunnen geven tot dit gedrag.

Ik weeg haar regelmatig, ze eet heel goed en is voor de rest gewoon erg speels. Ook krijgt ze genoeg slaap. (rond 9 uur gaat ze slapen en de volgende ochtend
            om 9 uur weer wakker)

Misschieen een beetje domme vragen, maar ik ben ook nieuw wanneer het gaat om vogels ;P
            Alvast bedankt
            Hallo

Alle zaken die je opnoemt zijn min of meer gewoon, het energiek fladderen bij het badderen en het hijgen, bij het uitstrekken op je schouder geluiden maken, die kunnen variƫren van kreunen, hijgen, blazen, puffen, piepgeluidjes enz. te veel om op te noemen.
            Het vanuit niets in rust tot 100 toeren gaan is niets vreemd bij een caique, ze zijn nu eenmaal hyperactief en af en toe moeten ze ze hun energie kwijt door als een dolle te fladderen of/en heen en weer te springen, rennen, of zich op hun rug gooien enz.
            Caique's reageren zeer alert op hun omgeving en kunnen soms al schrikken bij wijze van spreken van hun eigen schaduw, of beweging van bijv. een gordijn of over vliegende vogel, voorvallen die jij niet eens ziet, ziet een caique en reageert daarop, kijk maar in het wild bij het geringste vliegen ze allemaal luid schreeuwend weg.
            De Caique heeft een heel repertoire aan geluiden ter zijner tijd zul je ze allemaal herkennen en er een betekenis aan kunnen geven, als onze pop Rosy iets wil kan ze als een klein kind zeuren door het zelfde geluidje eindeloos te herhalen, totdat ze beseft dat het niet uithaalt, of ze stopt omdat wij haar soms geven wat ze wil en dan maakt ze een heel tevreden geluidje.
            De caique is een heel goede imitator m.b.t. geluiden, ze doen niet onder voor een smartphone.

Julia
            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Hartstikke bedankt voor alle reacties!

Ik kan soms een beetje overbezorgd zijn en na deze reacties ben ik blij dat dit nu niet nodig is. :P

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X