Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje

Ik heb mickey nu een paar dagen.
    het valt mij op dat zijn/haar ontlasting oranje/bruin is. Klopt dit?
    de voeding die hij krijgt is zupreem fruitblend.

ook blijft hij om aandacht zeuren zelfs zo hard dat ik mijn gehoorapparaten maar uitzet :-))
    hoe hebben jullie dit opgelost? Alleen maar met negeren of ook nog iets anders.

ik weet dat hij nog moet wennen en dat het net een paar dagen geleden is dat hij in huis is, maar wil het toch wel goed aanpakken zodat hij geen overhand krijgt.

ingrid

Met fruitpellets kunnen ze idd rare kleuren ontlasting hebbn.
    Als je er zeker van bent dat alles ok is, hij goed eet enzo,
    dan zou ik het "zeuren" negeren.
    Ook niet kijken, en als ie stil is geef je hem aandacht.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Negeren is vind ik een van de beste manieren. Volhouden en je krijgt uiteindelijk resultaat
      hij is jong dus gaat van alles proberen en onderzoeken van manipulatien tot de leukste dingen.

ik zeg geduld
      misschien dat andere mensen goede tips hebben
      Denzo Chica

Comment

Hij eet voor de rest prima.
        Negeren doe ik al dus hoop met de tijd resultaat te zien.
        Hij gaat nu wel al een klein beetje zichzelf vermaken in de kooi. Dus dat vind ik al een vooruit gang.

Comment

Hallo

Goede ontlasting van de papegaai is overwegend groen en een beetje wit soms compact soms wat dunner, afhankelijk wat ze eten kan dit heel veel variëren van rood tot bruin en zelfs donkerzwart bijna bijv. bij kersen, eten ze veel fruit dan is de ontlasting dunner/waterig, ook na een douchebeurt is deze wateriger.
          Bij pellets lijkt de kleur vaak ook op de kleur van de pellet, bij stress poepen ze vaker en dunner. Uit eigen ervaring vindt ik 2 x per jaar preventief een microscopisch ontlastingsonderzoek zeker niet overbodig.

Negeren van ongewenst gedrag levert op lange termijn de beste resultaten, maar is niet altijd even makkelijk, soms kun je zelf op het moment dat Mickey schreeuwt heel zachtjes tegen hem fluisteren of ongemerkt een boek of zo laten vallen.
          Afleiden helpt maar hier schuilt een valkuil in, ongewenst gedrag levert aandacht op maakt niet uit of het positief of negatieve aandacht is, aandacht is aandacht.
          Tja de caique is een volhouder dus doorzetten jij hebt het laatste woord.

Groetjes Julia
          Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Hoe houden jullie hem vast. Ik kreeg als advies om hem bij zijn pootjes vanst te houden om te zorgen dat hij op je vinger blijft zitten.
            En volhouden doen we wel. Soms zetten we hem op zijn speelstandaard en gaat hij daar even spelen.
            Hebben jullie trouwens de rooster in de kooi zitten of hebbrn jullie die eruit. Ik kreeg het advies om het erin te doen namelijk.

Comment

Wij hebben het rooster altijd in de kooi, ze hebben een Curver bak met beukensnippers waar ze naar hartenlust in kunnen scharrelen.
              Vasthouden aan de pootjes door met de duim hun voortenen te klemmen, doe ik alleen als ik merk dat ze ergens bang voor zijn en de kans zich voordoet dat ze in paniek ergens tegen aan kunnen vliegen, Jake heeft zich aangeleerd ons een kusje te geven als ik hem aan zijn pootje vasthoudt dan laat ik los.
              Het opstappen en blijven zitten is bij ons heel natuurlijk verlopen, ze stapte eigenlijk vanaf het begin direct op, het voordeel was dat we Rosy eerder hadden en zij is een echte kroelkip en heel tam, ze zit het liefst bij ons, als het aan haar lag de hele dag, Jake heeft bijna alles van haar overgenomen, daar hebben niets voor hoeven te doen, wat Rosy doet, doet Jake na en waar Rosy is, is Jake.
              Wij houden onze wijsvinger onder hun buikje en geven een zachte druk tegen de onderbuik wat voor hun betekent opstappen met het bij behorende commando opstappen.
              Dit gewoon rustig oefenen en blijven herhalen voor dat je het weet stapt hij probleemloos op en het vasthouden kan in het begin een hulpmiddel zijn.

Julia

Comment

Dat opstappen doet hij al heel goed en ook afstappen gaat. Alleen ik wil dat hij nog niet op mijn schouders gaat zitten dus wil dat hij op mijn vinger blijf zitten daarom wil ik hem vast houden maar ben bang dat ik hem pijn doe want hij blijft dan proberen weg te vliegen en dat lukt niet natuurlijk een dan wilt hij aan mijn handen knabbelen niet hard hoor want ik voel niks.

Grappig van die curver box laat je ze daar dan een paar keer per dag in en dan heb je zeker een grote formaat.

Sorry voor al die vragen

Comment

O ja en die wilgentakken goe maak je die dan vast want bij mij vallen ze door het rooster heen namelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanmoppes Bekijk Berichten
                    O ja en die wilgentakken goe maak je die dan vast want bij mij vallen ze door het rooster heen namelijk

Je kunt dat opverschillende manieren doen.
                    hou je ze lang dan kun je ze rechtop in de kooi plaatsen
                    je kunt ze ook in een fles met water steken en de fles dan vast zetten

Comment

Oke dank je wel ga ik proberen

Comment

In de curverbox naar behoefte, dat bepalen ze zelf ze kunnen er in als ze uit de kooi komen, m.b.t. de wilgentakken, wij gaan naar de maas daar staan wilgenbomen in overvloed, we knippen grotere takken ongeveer ter grote van een kleine pink, deze spoelen we goed schoon en gaan dan de diepvries in, je kunt ze bundelen door een aantal te buigen en met sisal touw vastzetten. Ik geef ze meestal per drie takken die ik buig en leg ze op het rooster of bevestig ze aan de tralies, hier zijn ze wel een hele dag zoet mee.

Als je caique goed kan vliegen/landen en zijn spieren goed ontwikkelt heeft, kun je overwegen om hem te laten kortwieken, dit heeft zowel voordelen als nadelen, het ligt er maar net aan hoe de situatie is en hoe het karakter van de papegaai is.
                        Ieder heeft daar zijn eigen mening over, ik zelf kies er voor om in het voorjaar te kortwieken zodat ze rustig naar buiten kunnen en in het najaar kunnen ze alweer wat meer hoogte maken om vervolgens bijna de hele winter tot begin april als vliegtuigjes in de huiskamer rond te vliegen.

Julia

Comment

Die van mij is al gekortwiekt. Maar durf hem niet buiten p zijn speel standaard neer te zetten want dan ben ik bang dat hij toch er van door gaat.

Wij hebben hier ook knotwilgen staan maar ze verschillen met takken heel erg van mekaar. Maak dat wat uit? En laat je de blaadjes er aan zitten of haal je die ook er van af.

Groetjes ingrid

Comment

Hoi Ingrid,

Ik weet niet of elke wilg geschikt is, incidenteel laat ik jonge blaadjes zitten net als de knopjes, ik weet dat hier op het forum mensen zitten die er veel meer van weten dan ik, welke wilgen wel/of niet? Ik zou in ieder geval het zekere voor het onzekere nemen en navraag doen.
                            Het is net als met planten/ bloemen, sommige kunnen geen kwaad andere kunnen weer wel van dezelfde soort bijv. de orchidee.
                            De wilgenboom waar wij van knippen is in ieder geval geen knotwilg, misschien dat een ander je hier een duidelijk antwoord op kan geven.

Julia

Comment

Oke Dank je wel ga wel even op het forum zoeken

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X