Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gapen????

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gapen????

Hallo allemaal

Met mickey gaat alles goed. Alleen vraag ik me iets af.
    Als ze bij me zit en ik aai haar in het nekje dan gaat ze soms gapen, maar soms lijkt het meer op dat ze overgeeft. Er komt geen voeding mee. En ik heb wel gelezen dat je niet te veel onder de vleugels en buik moet aaien om oowinding te voorkomen. Is dit ook partner gedrag? En hoe kan ik dit voorkomen?

erik

hallo Mickey,

je moet nooit onder zijn vleugels aaien/kroelen.....................dat is zijn seksualiteit opwekken.................en dan wilt hij om en duur verder en dat kan jij niet.
    als je wilt aaien alleen zijn borst en zijn hoofd en zijn nek als je dat wilt.
    ik doe alleen maar zijn buik/borst en ik heb nooit ergens last van.
    erik

Comment

Dat soort gapen is normaal, doen ze soms ook als ze niet geaaid worden.
      Maar als het gebeurt omdat je kriebelt kan het zijn dat ie of je leuk vindt en voer wil opgeven,
      of juist gevoerd wil worden.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ik doe het vaak alleen in zijn nek en koppie. Zijn veren gaan dan helemaal rechtop staan. Soms valt hij gewoon bijna in slaap. Wel heel grappig maar wil wel dat partnergedrag vertonen.
        Ze kiest wel voor mij wat want het liefst zit ze de hele dag bij. Dit gebeurt niet want zet haar regelmatig op haar speelplaats of in de hok

Comment

Mijn 2 valkjes deden dat ook, net alsof ze een tijdje aan het kokhalzen zijn. Ik heb begrepen dat het met zuurstof te maken heeft, het kon in ieder geval geen kwaad. Misschien is het net zoiets als wij wel eens de hik hebben.
          Koko en Duckie

Comment

Hallo

Gapen is natuurlijk gedrag, dit doen ze met regelmaat als ze moe zijn, na het eten of poetsen of als ze gezellig bij je zitten, het opgeven van voer is minder gewenst maar niet altijd te voorkomen, het opgeven is een teken van genegenheid en kan partnergedrag in de hand werken, ik zeg kan, onze 2 caique's doen het vooral in de ochtend als ze uit de kooi komen naar ons toe en ze zijn respectievelijk 4 en ruim 3.8 jaar oud.
            Je kunt het opgeven het beste negeren, mocht Mickey dit blijven doen dan zet je hem even weg in ieder geval niet stimuleren en zelf geen voedsel uit je mond aanbieden.

Mvg. Julia
            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Hallo

Voer uit mond mond geven doe ik niet ben daar geen voorstander van.

Ik heb trouwens nog een vraag.
              Mickey heeft een klein knuffelpopje en speelt daarmee. Maar gisteren ging hij op het poppetje zitten maakte rij beweging. Moet ik dit negeren en zijn gang laten gaan? Ik heb het poppetje weggehaald

Comment

Wat jij wilt. Hier hadden ze ook hun favoriete voorwerpen. Ik heb me er nooit zo druk over gemaakt. Liever een voorwerp dan op mijn hoofd denk ik maar
                Koko en Duckie

Comment

Haha dat is zo.

Comment

Mijn vorige grijze zat graag opgeven een golfbanen en heb die ook nooit weggehaald. Af en toe was het zo heftig dat ie niet meer at en dan haalde ik de bal ff weg.

Comment

Stomme tekstinvulling, golfballetje.

Comment

Stomme tekstinvulling. Golfballetje bedoelde ik

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X