Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help!!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Help!!!!!!

Mickey is nu vier maanden en wij hebben hem zelf anderhalve maand. Op een paar dingen na gaat het goed.
    Mickey heeft van begin af aan eigenlujk altijd geschreeuwd. We hebben dit genegeerd. Wel moeilijk maar ja wel het beste natuurlijk. Dit maakt helemaal niks uit. Want hij blijft heel hard schreeuwen door merg en been. Ik heb ook geprobeerd om hem af te dekken zodat hij ons niet meer ziet nou hij gaat gewoon door. Vandaag geprobeerd met een plantenspuit maar ook dat vind hij niet erg. Help hoe kan ik dit oplossen? Hij doet dit gedrag vooral tijdens koken en als ik wegloop of als ik de radio aanzet

Ook kijken naar hem is aandacht he ;-)
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hoi antonia
      Ja dat weet ik als hij zo lawaai maakt dan loop ik zonder te kijken langs en het liefst met mijn rug naar hem toe gekeerd.

Comment

Is het mogelijk om de momenten waarop hij gaat schreeuwen voor te zijn,
        door hem bijv iets lekkers te geven of hem juist op een ander speelplekje te zetten,
        nog voor jij gaat doen wat je moet en nog voor hij gaat schreeuwen?
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ja ik zet hem weleens op zijn speelplaats. Die bijna net zo groot is als zijn hok en daar gaat het op zich wel goed, maar dan blijft hij niet zitten en vliegt er steeds vanaf waardoor ik dus steeds bezig ben om hem terug te zetten en zeg dan ook steeds blijf, maar ja op den duur verdwijnt hij toch naar zijn kooi. En ik geef hem ook weleens wat lekkers. Hij is gek op appel maar dat werkt niet want hij schreeuwt en eet te gelijk. Echt een caique lekker eigenwijs.

Comment

Yep eigenwijs zijn ze zeker, weet er alles van

Eigenlijk zou je, als ie op de speelplaats zit en eraf komt, hem terg moeten zetten,
            bij de derde eer 5 minuten in de kooi, en dan weer terug op de speelplaats, en dan
            telkens zo opnieuw.
            Kost idd heel veel energie, maar is het proberen waard, wie weet..

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Naar zijn kooi gaat hij zeker, maar vaak vergeet ik dat ik hem dan eruit moet halen. Ik ga dit wat consequenter doen misschien haalt dat wat uit. Dank je wel

Comment

Hoi

Jammer dat de plantenspuit niet het gewenst resultaat oplevert, je doet het wel op straal?

Eigenwijs zijn ze zeker, je kunt ook een deksel of zwaar boek laten vallen als je in de keuken bezig bent, bij ons is het zo dat als ik kook ze altijd de kooi in moeten, ik geef ze dan hun zaadmengsel, als wij eten mogen ze op de standaard en eten wat mee met wat de pot schaft.

Je schrijft dat hij al vanaf begint schreeuwt, het schreeuwen is dat het krijsen of de contact schreeuw, staat de kooi zo dat hij je te alle tijden kan zien of ziet hij niet als je in de keuken bent!
                De onze schreeuwen altijd als we de telefoon oppakken en schreeuwen nog harder als wij harder gaan praten, hier helpt alleen dat we de ruimte verlaten om te bellen.

Ik kan mij voorstellen dat het heel irritant is als hij zoveel blijft schreeuwen, het gaat dan zelfs pijn doen.
                Je zult zelf proefondervindelijk moeten uit gaan proberen wat wel helpt en wat Antonia al zegt zelfs kijken is aandacht. Wat onze ervaring is dat belonen van goed gedrag werkt door dit te stimuleren en ongewenst gedrag te negeren, heb je kans op vooruitgang, maar het kost tijd en geduld en vooral consequent blijven hierin.

Julia
                Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

is hij gewiekt?
                  Misschien dat hij dan meer op zijn plaats blijft als hij gewiekt is.
                  bij mij glijden ze via de kooi naar beneden en dan springen ze op de grond...
                  als het niet mag zet ik ze steeds weer terug.
                  na 5x dan gaat de kooi even voor ze dicht, na een aantal minuten gaat de kooi weer open en als ze dan even blijven zitten beloon ik ze.

Hij is alleen?

een 2e erbij kan ook een hoop aandacht en geschreeuw schelen.
                  Last edited by Xcodd; 11-09-14, 11:45.
                  Denzo Chica

Comment

Hij is gekortwiekt. Dus als hij er van af gaat vliegt hij naar beneden.
                    Financieel is het niet mogelijk om een tweede te nemen. Maar ik heb ook gehoord dat ze dan juist meer lawaai maken klopt dit

Comment

Ik denk dat dat per vogel verschilt.

Hij is ook 4 maanden he dus gun het even de tijd want gaaitjes kunnen het lang volhouden totdat ze snappen dat het geen nut heeft, zie het maar als een baby dat huilt om niks.
                      ik heb periodes gehad dat ik ze wel kon schieten, nu ik ze bijna 2 haar heb zijn het echte dropjes en je merkt dat ze ook beter situaties snappen dan toen ze nog geen jaar oud waren...
                      ik hoop dat hij nog bij trekt, wat dat betreft is iedere vogel identiek in karakter, dus ik kan ik niet voorspellen hoe het bij jou vogel zal gaan.
                      Last edited by Xcodd; 11-09-14, 13:03.
                      Denzo Chica

Comment

Haha die periode heb ik ook maar zou hem niet kwijt willen meer.
                        Als jullie je caique terugzetten in de kooi en na 5 minuten ef weer uit halen na hoeveel tijd belonen jullie hem dan als hij op zijn plek blijft.

Comment

Julia
                          De kooi staat zo dat als ik in de keuken sta dan kan hij me niet zien.
                          Ik heb het idee dat als hij tijdens het koken schreeuwt dat hij boven de afzuigkap wil uitkomen. Ik heb gehoorapparaten dus die zet ik maar uit dat scheelt een hoop lawaai.
                          Soms denk ik dat hij me aan het roepen is want zodra ik te voor schijn kom houd hij soms op. Ik kijk dan niet naar hem. Ik probeer zelfs dat als hij stil is dat ik dan langs loop en dan hem aandacht geef en even praat en goed zo zeg.
                          Maar hij kan ook flink krijsen zelfs zo dat het net lijkt of hij schor word.

Wat betreft die plantenspuit die heb ik op een straal stand staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanmoppes Bekijk Berichten
                            Haha die periode heb ik ook maar zou hem niet kwijt willen meer.
                            Als jullie je caique terugzetten in de kooi en na 5 minuten ef weer uit halen na hoeveel tijd belonen jullie hem dan als hij op zijn plek blijft.
                            Zo snel mogelijk voordat ze weer beginnen met krijsen. Zegmaar na 1 minuut stil zijn dan belonen met iets waar je mee bezig in de keuken wat ze mogen hebben of een klein beetje zaad
                            Denzo Chica

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanmoppes Bekijk Berichten
                              Mickey is nu vier maanden en wij hebben hem zelf anderhalve maand. Op een paar dingen na gaat het goed.
                              Mickey heeft van begin af aan eigenlujk altijd geschreeuwd. We hebben dit genegeerd. Wel moeilijk maar ja wel het beste natuurlijk. Dit maakt helemaal niks uit. Want hij blijft heel hard schreeuwen door merg en been. Ik heb ook geprobeerd om hem af te dekken zodat hij ons niet meer ziet nou hij gaat gewoon door. Vandaag geprobeerd met een plantenspuit maar ook dat vind hij niet erg. Help hoe kan ik dit oplossen? Hij doet dit gedrag vooral tijdens koken en als ik wegloop of als ik de radio aanzet
                              Wat is de reactie als hij jou hoort,
                              zonder dat hij jou kan zien ??
                              Is hij dan voor een moment stil, of gaat het schreeuwen dan door ??

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X