Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help!!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Dat weet ik eigenlijk niet. Meestal als hij zo schreeuwt negeer ik hem en zeg dan ook niks tegen hem.
    Het is wel zo als ik met mijn man aan het praten ben en hij heeft zo'n bui dan wilt hij er boven uit te komen

Comment

Boris krijst gelukkig niet geregeld of om bepaalde rede,
      maar hij laat wel eens een heel schel geluid horen :S
      Ik probeer dan meestal met fluiten zijn geluid te veranderen,
      en soms helpt dat, hij kan ook heel mooi fluiten
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Misschien heb je er nooit bij stilgestaan dat je vogel zo hard zou kunnen schreeuwen toen je hem aanschafte.
        Feitelijk is het gewoon natuurlijk gedrag. Ook al zijn de vogels die we nu hebben niet allemaal meer wildvang heel veel
        natuurlijk gedrag zullen ze nog steeds vertonen.
        In de natuur ondernemen veel soorten vogels activiteiten in groepsverband. Dit bied meer veiligheid.
        Ze zijn zo beter beschermd tegen o.a. roofdieren. Als een vogel de groep niet hoort en niet ziet is er een ongemakkelijke situatie
        De groep moet teruggevonden worden.
        Omdat een vogel vooral in bosrijke gebieden/oerwouden de groepsleden niet altijd zal zien. Schreeuwen, fluiten, roepen, vogels elkaar
        en houden zo contact onderling. Als de roep niet wordt beantwoord kun je harder roepen. Een vogel is gerustgesteld als de roep beantwoord
        wordt en is de afstand tot de groep wat groot geworden dan kan de vogel er weer naar toe vliegen.
        In ons huis zijn gezinsleden leden van een groep. De vogel in een gezin zal regelmatig roepen. Stel de vogel gerust en beantwoord de roep
        door ook wat tegen hem te zeggen. Maak hier geen schreeuwwedstrijd van.
        Zorg dat de vogel voldoende vermaak heeft, waar hij ook graag mee bezig is, en die hij kan onderzoeken
        en zorg ervoor dat hij genoeg ongestoorde nachtrust krijgt.
        Roepen kan ontaarden in schreeuwen als er niet voldoende sociale interactie aanwezig is.

Comment

Dat heb ik inderdaad weleens gehoord. Maar hij doet het ook als ik de radio aanzet of ga stofzuigen. Dan wilt hij er bovenuit komen. Waarom doet hij dat dan want dan ziet hij me wel. Ziet hij dit als een soort gevaar?
          En als ik het goed begrijp en hij is aan het brabbelen dan moet ik zoveel mogelijk met hem praten en als hij schreeuwt dan negeren?

Hij is nu lief aan het spelen op zijn speelplaats en is er nog niet vanaf gekomen. Gisteren een paar keer terug gezet in zijn kooi en weer er uit gehaald. Heeft misschien al geholpen. En natuurlijk net wel een paar keer wat lekkers gegeven als beloning.
          Ik ben zo blij met jullie tips 😊😊

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanmoppes Bekijk Berichten
            Dat heb ik inderdaad weleens gehoord. Maar hij doet het ook als ik de radio aanzet of ga stofzuigen. Dan wilt hij er bovenuit komen. Waarom doet hij dat dan want dan ziet hij me wel. Ziet hij dit als een soort gevaar?
            En als ik het goed begrijp en hij is aan het brabbelen dan moet ik zoveel mogelijk met hem praten en als hij schreeuwt dan negeren?

Hij is nu lief aan het spelen op zijn speelplaats en is er nog niet vanaf gekomen. Gisteren een paar keer terug gezet in zijn kooi en weer er uit gehaald. Heeft misschien al geholpen. En natuurlijk net wel een paar keer wat lekkers gegeven als beloning.
            Ik ben zo blij met jullie tips 
            Ook als je de radio zachter zet of verplaatst naar keuken ??
            Jouw stofzuiger kan ook geluiden produceren die irriterend zijn voor de vogel...
            of misschien ziet hij het als een gevaar beide mogelijk
            Denk erom dit kunnen vrij harde geluiden zijn voor je vogel
            Brabbelen kan oefenen zijn voor praten
            af en toe sociale interactie, hij kan alleen oefenen
            en op momenten dat jij wilt, en de vogel wil, samen oefenen
            Schreeuwen laat je niet verleiden tot terugschreeuwen gewoon af en toe contact houden.

Comment

Ik ben dit topic al een tijdje aan het lezen, en ik wil je mijn visie eens uitleggen over dat schreeuwen.
              Je weet ondertussen waarschijnlijk dat schreeuwen bij vogels eigenlijk hetzelfde is als mensen die praten.
              Omdat je er Help-topic van gemaakt hebt, denk ik dat het schreeuwen je toch redelijk hard stoort, of niet?
              Er zijn mensen die al jaren met succes ara's en kaketoes houden, die geen enkel probleem hebben met het geluid van hun vogels.
              Er zijn andere mensen die juist gaan voor een grasparkiet omdat ze de andere vogels te luid vinden.
              Dus zoals iedere vogel een bepaalde geluid heeft, heeft ieder mens een bepaalde geluidstolerantiegrens.

Wanneer het geluid van de vogel onder de geluidstolerantiegrens van de eigenaar blijft, is er niets aan de hand.
              Maar wanneer het geluid van de vogel boven de geluidstolerantiegrens van de eigenaar komt, dan zijn er problemen.

Dan kan je twee dingen doen:
              1. Je kan het geluid van je vogel terug proberen onder jouw geluidstolerantiegrens te krijgen, zoals hier al veel tips over gegeven zijn.
              2. Je kan proberen om jouw geluidstolerantiegrens te verhogen, zodat het geluid van je vogel terug onder jouw geluidstolerantiegrens ligt.

Dit is mijn kijk op het schreeuwen.
              Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
              -Je suis Charlie-

Comment

Hallo het kan zijn dat mijn geluidstolerantiegrens niet hoog is. Ik heb namelijk gehoorapparaten en dat word natuurlijk scheller. Ik zet ze soms wel eens even uit dan is het een stuk rustiger.

Comment

Ik heb je een pb gestuurd.
                  Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
                  -Je suis Charlie-

Comment

Ik heb je al wat teruggestuurd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanmoppes Bekijk Berichten
                      Hallo het kan zijn dat mijn geluidstolerantiegrens niet hoog is. Ik heb namelijk gehoorapparaten en dat word natuurlijk scheller. Ik zet ze soms wel eens even uit dan is het een stuk rustiger.
                      Vroeger toen ik thuis woonde moest ik vaak de radio op m'n kamer zachter zetten.
                      Vele jaren later als ik thuis kwam bij m'n ouders dan was ik het die m'n ouders moest vragen of de televisie in de kamer niet wat zachter gezet kon worden. M'n ouders waren met het ouder worden slechthorend geworden .... zij gebruikten ook gehoorapparaten maar af en toe waren deze toch
                      wel toe aan nieuwe batterijen. Als het geluid van de radio of tv voor je vogel vaak hard is en hij hieraan went....
                      En als je vogel roept en je hoort hem niet vanwege slechthorendheid dan kan hij harder roepen ....
                      Heb je ooit laten informeren of een ringleiding in huis nut kan hebben ??

Comment

Zo slecht is mijn gehoor niet. Ik hoor mickey heel goed als ik ze uit heb en de tv staat niet zo hard. Maar soms bij een speciaal liedje wil ik hem weleens lekker hard zetten maar dat heeft iedereen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                        X