Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele strepen op de vleugels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• gele strepen op de vleugels

hallo allemaal daar zijn wij weer, even niets laten horen in verband met het verlies van Milou.
    Maar ik heb een vraagje?

Mijn mooie pop is goed in de rui geweest maar nu dat de nieuwe veren weer terug komen zitter er aan de
    uiteinden gele strepen.
    ook krijgt zij wat kleine gele veren naast haar snavel, is dit normaal?
    ik heb heel internet afgezocht op zoek naar foto,s maar ik kan het bij geen een pop zien.
    Ilya is nu 2 jaar.
    wie kent of weet hier iets van want ik ben nu zo bang dat zij toch bek en verenrot heeft.
    ik hoor graag van jullie,
    groetjes,Riekie

Heb je er een foto van?

Mvg Frank

Comment

Hoi riekie. Het zo eventueel ook een vitamine À tekort kunnen zijn. Ik ben namelijk vorige week nog bij Hedwig van den horst geweest om mijn edels te laten wieken en ons Fien heeft ook een paar gele vlekjes op haar hoofd. Lijkt voor een leek wat gebleekt zeg maar. En Hedwig zei dat dat wees op vitamine à tekort. Meer rode fruit soorten dus en minder zaad en meer pellets was haar advies.
      https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

Comment

gele strepen

Ook ik heb Hedwig even gebeld en ja hoor inderdaad vitaminen A tekort.
        morgen even naar Dieca in Horn die heeft nieuw voer wat beter is voor de edels.
        ik begrijp het alleen niet zo, zij krijgt eivoer, een mengsel gewoon voer en de fruitpallets.
        maar ik ben al lang blij dat het niet de bek en veren rot is ik moet er niet aan denken om er weer een weg te moeten brebgen.
        bedankt voor jullie snelle reactie
        groetjes Riekie

Comment

Hoi riekie. Nou gelukkig maar! Ik vind het ook raar hoor. Fien krijgt ook zaad. Pellets. Elke dag veel vers fruit en groente en ei voer. Nou heeft Fien wel voorkeur voor zaad in plaats van pellets maar zei eet echt veel groente en fruit. Volgens mij is het bij haar wel net na de rui gekomen. Dat kost wel meer energie. Geef haar nu ruihulp poeder met vitamine à

Comment

Dagelijks tomaat of rode paprika, staat bij ons in de informatiemap als erg belangrijk ivm vitamine A.

Comment

Ja klopt. Paprika eet ze wel maar tomaat lust ze gewoon echt niet.

Comment

Hoi Riekie,

Welke voeding is er nieuw bij Dieca die beter voor onze edeltjes is?
                Ben wel benieuwd want anders wil ik die ook eens proberen.

Groetjes Vivian

Comment

voeding dieca

hoi fien en de rest,

ik weet de naam niet meer van het nieuwe voer maar ik ga er morgen heen om een zak te halen.
                  het gekke is dat toen ik bij sjaak voer prity bird had gehaald had ik ook op zijn aanraden een flesje vitamine A druppels gekocht.
                  ik moest toen gelijk naar Hedwig om dat het mannetje erg kaal was en sjaak het niet vertrouwden.
                  toen Hedwig vroeg wat ik de papegaaien te eten gaf liet ik haar het voer zien en de druppels.
                  nou die druppels waren niet nodig er zat genoeg in het voer en anders gaan je vogels stuiteren.
                  dus ik heb die druppels aan mijn dochter gegeven voor haar vogels.
                  en blijkt Ilya een vitaminen A te kort te hebben?????
                  maar ik zal het je morgen laten weten.
                  ik zal haar vandaag ook maar eens rode parika geven maar ik geef haar vaak een kiwi, daar zit werkelijk alles in aan vitamines
                  die zijn volgens mijn beter.
                  groetjes Riekie

Comment

Hoofdvoer van een edel is fruit en groente, als je vogel dat voldoende krijgt met daarin rode paprika of (tros)tomaat kan je edel nooit een vitamine A tekort krijgen.
                    Maar men staart zich weer blind op het bijvoer zoals pellets en/of zaden.
                    Niemand schijnt echter goede voorlichting over edels te willen of kunnen geven.

Edelpapegaai is al een hele verkeerde benaming , het is geen papegaai maar een soort verwant aan de lories. Lories zijn voornamelijk nectar en stuifmeel-eters met als bijvoer fruit en groente.

Edels krijgen bij ons een grote bak met 4-5 soorten groente en fruit , natuurlijk is kiwi rijk aan diverse vitamines , maar is veel te eenzijdig.
                    Haal eens bij een reformwinkel stuifmeel , maal dat liefst nog fijn in een oude koffiemolen ofzo en strooi dat over het fruit, doet wonderen voor het verenpak.

Hiermee denk ik dat ik dit topic besluit aangezien ik de indruk heb dat er aan mijn adviezen in deze getwijfeld wordt en ik bitter weinig zin heb om tijd en moeite te besteden als men mijn raad in de wind slaat.

mvg Frank

Comment

Nou frank. Jouw raad is mij heel wat waard hoor, maar mijn edels eten echt elke dag een bak groente en fruit. Ook zeker 5 soorten. Ondanks dat had zij volgens Hedwig een vitamine à tekort en adviseerd zij mij meer pellets te geven. Ook van rood fruit maar dat had ik zelf hierboven al gemeld. Ik vertrouw toch echt op Hedwig. Jouw tip over dat stuifmeel ga ik zeker Opvolgen! Het is bij Fien alweer bijna weg trouwens en ik denk dat het ook met de rui te maken heeft gehad. Maar bedankt voor je tips. En dat meen ik!

Comment

voer

hoi Frank,
                        hier een foto van haar vleugels

ook ik zal zeker wat stuifmeel voeren hoor, en ik trek niets in twijfel.
                        dit forum is toch bedoeld om met elkaar tips uit te wisselen?
                        ik ga morgen toch naar Sjaak en ik zal vragen of hij dit verkoopt, anders haal ik het wel bij de reformwinkwl.
                        bedankt voor je tips en ik hoop niet dat jij van het forum af gaat.
                        mooie rooie 215.jpg

Comment

frank wat moeten we zonder jouw wijze raad af en toe
                          ik ben er heel blij mee maar dat wist je al
                          want zonder jou had ik mijn geliefde ballou niet meer
                          daar ben en blijf ik je eeuwig dankbaar voor

groetjes syl en dierenbende

Comment

Sorry dames voor mijn wat knorrige reaktie van vanmorgen.
                            Ik mis in de meeste gevallen de juiste voorlichting op het gebied van jonge edelpapegaaien.
                            Ik denk zelfs dat sommige mensen niet eens wisten dat edels minder met papegaaien te vergelijken zijn dan met lories.
                            Er wordt door de zogenaamde kenners met enige regelmaat de grootste onzin verteld over edels en probeer dan maar eens een verandering van inzicht te bewerkstelligen.
                            Edelontlasting laat ik ieder jaar een keer op kweek zetten en ik kan vertellen dat ik al heel veel edeljongen heb gekweekt zonder problemen.
                            Van die vele jongen die we gekweekt hebben ooit slechts een keer een lichte bacteriele infectie gehad die snel verholpen was. Ik ben er redelijk van overtuigd dat bij een normale manier van voeren zonder allerlei kunstmatige supplementen je een gezonde edel kan houden.
                            Oplossing zijn vaak zo simpel , maar je moet ze wel willen zien.

@Sylvia dat is toch echt te veel eer, maar wel lief van je.

Mvg Frank

Comment

Dag frank, ik begrijp dat heel goed dat je af en toe moedeloos wordt hier. Daarom juist veel respect dat je toch iedere keer de moeite neemt om te antwoorden! En dat knorrig viel wel mee hoor. Ik vind het zelf altijd fijn als mensen er geen doekjes om winden maar gewoon zeggen wat ze denken!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X