Hoi, tijdje niks laten horen. Ik ben erachter gekomen dat valkparkieten+ara niet goed gaan. Mijn valkjes zijn doods bang! Voor een edeltje niet. Maar de kweker heeft een popje en man. Met allebei spelen ze wel lief samen. Mijn valken zijn een koppel. Moet ik nou een man of popje nemen? Heb namelijk gehoord dat popjes een reputatie hebben en mannen liever zijn. Zelf zou ik voor de man kiezen is dit een goede keuze?
X
-
Ik denk dat je sowieso voor jezelf moet kiezen!
Jij moet immer nog tigtal jaren met die papegaai samenleven!
Elke gaai kan zich ontwikkelen, waardoor iets soms wel goed gaat en soms niet. Nu kan het klikken met een jonge edel, dat kan na een tijdje wel heel anders worden oa door invloed van hormonen ed. Dus ik zou gewoon gaan voor wat JIj leuk vindt.
Mijn ervaring, ik heb een edelpop en een edelman, is dat de edelman liever is voor het kleine gaaien-spul hier in huis, agaatjes en een pyrrhura.
Maar hoe zit het dan met die ara? Had je die of heb je die?
-
Nou het zit zo
Toen ik de kweker vertelde dat we valken hadden. Zei hij weet je wat we doen hij nam bij mij thuis het uitgekozen ara kuiken mee. En mijn moeder vond het edelmannetje wel mooi, dus die ook. Thuis, eerst de ara mijn valken vielen van hun stok toen de ara weggebracht. En toen het edelmannetje. Ging heel goed zo goed dat we de valken los lieten en de edel kon net vliegen. Dus zij tikkertje spelen in de lucht. Maar ik heb net te horen gekregen dat het mannetje al is verkocht. Maar mijn moeder en ik willen een man maar mijn vader en broertje willen een popje. Dus dat moeten we nog ff uitvechtenHe ik probeer alleen maar te helpen en advies te geven. Maar ik weet ook niet echt alles
Comment
-
Das lekker slim van die kweker, wat nou als die vogels ziek zijn of de valkjes? Ik weet niet of ze getest zijn? Zoja, en je valken zijn dat niet is het niet erg snugger.
Verder snap ik het probleem niet zo goed, de valkjes hoeven toch niet samen met de ara in 1 hok? Het zal een kwestie van wennen zijn...
Comment
-
Nee
nee mijn valken en de edel zijn getest. En ze waren bang voor de ara vanwege hun grote. Ara is ongeveer 3x zo groot. Maar de kweker heeft nog meer mannelijke kuikentje. Maar dit was de enige die al zelfstandig kon eten. En de aanschaf heeft geen haast!He ik probeer alleen maar te helpen en advies te geven. Maar ik weet ook niet echt alles
Comment
-
Vrienden van mij hebben twee Blauwgele ara's en twee valkparkieten en ja het was even wennen maar nu gaat het heel goed samen.
Wat een Edel betreft, de mannetjes zijn vaak wel wat liever volgens mij.Diesel en Balou
x Harley en Izzy
Comment
-
Toch een ara
Heb contact opgenomem met een andere kweker en die heeft al zijn vogels getest en alles en mijn valken zijn ook getest. Maar omdat jullie zeiden dat het wennen was. Hij kwam langs met een kuiktje van 13 weken een schatje. Eerst keken de valken de kat uit de boom. Maar na 10 minuten begon bij hem in de buurt ter komen. En ze vonden hem wel lief. Toen kwam mijn oh zo lieve valkje erachter dat ie nog niet kon vliegen en kwam ie weer naar beneden. Maar wordt toch een ara. Echt een schatje zeg. Maar hij kan nog niet zelfstandig eten. Dus wachten we daarop en niet zelf gaan zitten klooien met pap.
Bedankt voor al jullie advies.He ik probeer alleen maar te helpen en advies te geven. Maar ik weet ook niet echt alles
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pita11 Bekijk BerichtenHoi, tijdje niks laten horen. Ik ben erachter gekomen dat valkparkieten+ara niet goed gaan. Mijn valkjes zijn doods bang! Voor een edeltje niet. Maar de kweker heeft een popje en man. Met allebei spelen ze wel lief samen. Mijn valken zijn een koppel. Moet ik nou een man of popje nemen? Heb namelijk gehoord dat popjes een reputatie hebben en mannen liever zijn. Zelf zou ik voor de man kiezen is dit een goede keuze?He ik probeer alleen maar te helpen en advies te geven. Maar ik weet ook niet echt alles
Comment
-
mijn edelman is grootgebracht door een valkparkiet dat ging heel goed.
niet samen in de kooi maar wel buiten de kooi waren ze samen los
en ook dat ging heel goed wel altijd opletten natuurlijk een coriserede tik van mijn edelman en de valk is dood
maar dat is gelukkig nooit gebeurd vorige zomer stonder ze gezellig buiten op alle deurtjes zaten sloten
maar op een deurtje van de valk niet ik moest even naar de winkel en iemand moet het deurtje geopend hebben
dus helaas is perry mijn edelman nu alleen maar heeft het nog steeds over jacko
Comment
-
ik wil graag iets weten mijn zus heeft namelijk een edelpapegaai pop die is soms agressief door de hormonen wat ze tegen me zei is de edelpapegaai pop is tot en met haar tweede jaar agressief en territoriaal daarna worden ze weer rustig en ze zei ook dat het bij mannen net het tegenovergestelde is klopt dit zo ja mag ik wat meer uitleg want niemand zegt zoiets in de topic
Comment
Comment