Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Staartveren verlies.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Staartveren verlies.

Hoi.

Ik ben nieuw op het forum en vind het een geweldig iets,
    Veel informatie is hier te vinden zowel leuke als niet leuke!

Nu is mijn vraag: Is er iemand die ervaring heeft met een jonge edel die zijn staartveren verliest.
    De staart veren zitten dusdanig los dat je ze er gewoon af kunt pakken.
    Ze vallen er bijna vanzelf uit.
    Nu is er nog 1 veer over en die lijkt wel weer goed vast te zitten.

Subi zit ook veel op de bodem nog en dat is van tralies.
    Dus misschien komt het daat ook van.
    .IMG_1047.jpgIMG_1051.jpg

Nou ik hoop dat enkele mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Is Subi ook getest op de papegaaienziektes?
    Heb je er toen met de va over kunnen praten?
    Anders zou ik Subi zsm laten testen en gelijk de va naar die veren laten kijken.

Ik heb dit zelf nooit meegemaakt met mijn edels.
    Wel dat hun veren beschadigden doordat ze gingen spelen en nog weleens naar beneden kletterden omdat ze nog nooit goed konden spelen, omdat ze zo jong waren. (hoewel ik mijn edelman pas kreeg toen hij al zelfstandig was)
    Maar dat zag er heel anders uit.

Comment

Helaas dat het weekend is dan zit er geen vogelarts, maar ik zou maandag direct een vogelarts bellen,
      Want lijkt mij snavel en veerrot dat is besmettelijk voor andere vogels en de vogel gaat er dood aan.

Bijna onderaan het forum staat een topic vogelartsen daar kan je er een dicht bij je in de buurt vinden.

Sterkte met je edel en laat weten wat het is want dan kunnen we allemaal van leren.

Ed
      Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

http://home.kpn.nl/bakk4330/

dit wordt mijn nieuwe site:
      www.burdies-papegaaien.nl

4x 5 x 1 x 1 x
      en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet

Comment

Ik hoop het niet maar dacht er wel aan toen ik de foto,s zag.(papegaaienziekte)
        Toevallig lagen er vandaag ook 2 verenpennen van mijn roodstaart beneden in de kooi mooi wit/doorschijnend en schoon.

Comment

Hierbij de link voor vogelartsen

https://www.papegaaienforum.nl/showth...537#post296537

indien het PBFD is dan kan dat rustig na het weekeinde lees ook een onderstaand artikel in pape-pedia door

https://www.papegaaienforum.nl/showwiki.php?title=PBFD

Papegaaienziekte is wat anders als PBFD zie onderstaand

https://www.papegaaienforum.nl/showwi...kte+Psittacose
          ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Hoi allen.

Subi is niet getest op ziektes, De kweker zei dat de ouders en andere koppels ook niet ziek waren. en dat de jonkies verder niet in aanraking met andere papegaai soorten zijn geweest.
            Ik heb inmiddels contact gezocht en hij vroeg mij hem ook op de hoogte te houden, Dus verwacht geen problemen met de kweker.

Uiteraard moet eerst Subi dus eerst getest worden dat is duidelijk, Daarna zullen we verder kijken hoe of wat.
            Zelf dachten we ook aan stress, Omdat hij net sinds dinsdag bij ons is, Dus subi komt van een heel rustige omgeving in een iet wat drukkere met 2 honden en 2 kids.

We wachten de tests af en hopen op het beste.

P.S. We gaan naar Marijke Kamp in hellendoorn, Een papegaaien dokter.

Bedankt allen.

Comment

veren even mee nemen

Comment

Ja dat doe ik.
                Ben ze nu aan het verzamelen en neem alles dan mee naar haar.

Zien er niet erg mooi uit, Lijkt oud bloed in te zitten of opgedroogd altans.

Subi zelf ziet er verder prima uit en heeft goede eetlust is goed van reactie.

Hopelijk valt het mee.

Comment

Subi IMG_1044.jpg

Comment

Hallo Subi,
                    Als een papegaai zijn veren uitvallen door stress zit daar geen bloed aan en deze veerpunten zien er niet goed uit.
                    Het wil niets zeggen als de ouders of andere papegaaien bij de kweker niet ziek zijn,de andere papegaaien kunnen wel drager zijn van een ziekte en dit doorgeven aan hun jongen.
                    Veel papegaaienziekten kunnen ook overgedragen worden door mensen als deze in contact zijn gekomen met een zieke papegaai,zo brengen zij door stofdeeltjes die aan schoenen of kledingstuk blijven hangen over op andere papegaaien.
                    Zekers niet nalaten om Subi te laten testen zodat een besmettelijke ziekte kan worden uitgesloten.
                    Sterkte bij het laten testen van Subi en hopelijk zijn de uitslagen negatief.
                    Mvg Parrotslover

Comment

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een verkoper vertelde dat zijn vogels ziek waren.
                      Meestal is het wel zo dat als een kweker er achter komt dat hij een besmettelijke ziekte in zijn bestand heeft hij zijn koppels te koop zet en een ander met de ellende opscheept.

Handiger was geweest als je eerst op de fora om tips had gevraagd en daarna pas op zoek was gegaan. Er is onder de kwekers/verkopers nu eenmaal een groep die het niet zo nauw neemt.
                      Maar dat is achteraf gepraat.

Hopelijk valt het mee , maar ik moest ook wel gelijk aan pbfd denken.
                      Papegaaienziekte zoals eerder werd opgemerkt is het zeker niet.

Mvg Frank

PS Wat zo jammer is dat men tegenwoordig weer veel te vaak kijkt naar de prijs en men zich niet meer afvraagt wat men er voor krijgt. Betaal je iets meer dan krijg je bij een betrouwbare kweker ook meer zekerheid.

Comment

Hoi hoi,

ben je al bij een vogelaarts geweest?
                        Heb je nog contact opgenomen met de kweker?

mvg Frank

Comment

Hallo.
                          Even weer een kleine update.

Ik ben idd bij de Vogel Arts geweest maar alleen met de veren.
                          We hebben besloten om even rustig aan te doen en Subi een beetje rust te geven in zijn nieuwe omgeving.
                          We hadden het idee dat als het in het beste geval stress zou zijn we Subi niet nog eens aan een bloed onderzoek te wenden.

Uiteraard zal Subi wel worden getest maar dat is pas over een een week.

Verder heb ik goed contact met de kweker, De kweker heeft inmiddels wel bloed afgenomen en op gestuurd, Daar is het nu nog even op wachten!
                          Subi is vanaf dinsdag (6-12-2011) Bij ons, Hieronder de foto met de tot nu toe verloren veren.
                          Bedankt voor jullie reacties.

IMG_1073.jpgIMG_1074.jpg

Hier heb ik een normaal uitziende veer bij op gelegd, Is geloof ik afkomstig van een Bonte Boer.
                          IMG_1075.jpg

Comment

Dat zijn er nog al wat, dat bloed heeft de kweker afgenomen ?

Ik zou toch zo snel mogelijk naar een vogelarts, voor de "stress" voor de vogel maakt het niet uit hij is nu toch al onrustig.

Als er nog iets aan te doen is moet je er snel bij wezen want het gaat bij een vogel zeer snel berg afwaarts als ze wat onder de leden hebben.

De veren vallen niet door stress uit zeker met bloed er aan.
                            Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

http://home.kpn.nl/bakk4330/

dit wordt mijn nieuwe site:
                            www.burdies-papegaaien.nl

4x 5 x 1 x 1 x
                            en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet

Comment

Je wordt bedonderd , of heb jij zelf bij het bloedafnemen gestaan en heb jij dat monster meegekregen om zelf op de bus te doen?
                              Een uur later heeft hij het bloed van een gezonde vogel afgenomen en stuurt hij dat op.
                              Deze hoeveelheid veren heeft niets met stress te maken.
                              Als ik jou was zou ik toch maar eens langs Anton Beijer in Drachten gaan een kundig arts in die hoek.
                              Ik heb mijn voelsprieten ook uit gestoken mbt de kweker?? of handelaar?? Neem aub mijn advies ter harte, alhoewel ik het ergste vrees voor Subi,

Mvg Frank

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X