Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Staartveren verlies.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten
    Hoezo ik sta voor je neus .
    Ik zeg niet dat jij slecht bent hoor.
    Maar wel waar mijn grijsje vandaan komt
    Liefs Trixie en

Comment

Ik vraag mij af waarom kwekers (uitgezonderd de enkele goede die er veel te weinig zijn) alleen maar aan het geld denken en niet aan het welzijn van de vogels.
      Kan er geen wet komen die wordt samengesteld door het ministerie volksgezondheid tav dierenwelzijn,dat je als kweker aan bepaalde eisen moet voldoen ivb met de gezondheid edg voor de kweekkoppels en hun jongen.En zoals ook bij honden en katten die voor zij worden verhandeld eerst van de nodige entingen moeten hebben gehad.Kan men dan bij een jonge tekoop gestelde papegaai geen gezondheidsboekje bij doen waarin een genomineerd va al zijn bevindingen inplaats eveneens als de testeresultaten van de meest besmettelijke papegaaienziekten.
      Vind het verschrikkelijk voor Subi en zijn baasje dat het weer eens de zoveelste kersverse eigenaar van een papegaai zo in de maling wordt genomen,door iemand die zich uitgeeft als een betrouwbare kweker die enkel aan de poen denkt en niet aan het welzijn van het dier.
      Door de praktijken van dergelijke personen krijgen de enkele goede kwekers die al zo miniem zijn ook nog eens een slechte naam.
      Mvg Parrotslover

Comment

Dat zou op zich wel kunnen, maar dan zal er eerst een registratieplicht moeten komen voor vogels. natuurlijk heb je de gesloten voetring, maar die is te fraude gevoelig. Chippen zou een goede optie zijn, ik meen ooit eens gelezen of gehoord te hebben dat daar over nagedacht wordt.
        Pas als de registratieplicht en identificatie van de vogels goed is, kun je dit soort dingen gaan verplichten. Maar ook dat zal nooit waterdicht zijn. Er zullen altijd mensen zijn die het niet zo nauw nemen met de gezondheid en huisvesting van hun dieren, en hun dieren dan voor een lagere prijs aanbieden dan kwekers die wel aan de nieuwe eisen voldoen. En zolang er mensen zijn die bij dat soort vermeerderaars hun vogel kopen, zullen deze mensen doorgaan met hun praktijken....
        ik denk dat het meer zin heeft om de verkoop van dieren via MP en dergelijke sites te verbieden....

Comment

Het zou allemaal kunnen hoor en zo moeilijk is dat ook weer niet.
          Er is echter wel 1 mega probleem. Een goede kweker zoals er hier een paar zijn hanteren deze regels van testen etc etc etc wel.
          Echter kopers gaan vaak naar anderen omdat het vogeltje daar 100 euro goedkoper is.
          De koper heeft de kosten er niet voor over . Dus sommige kwekers hebben zo iets van dan bied ik ze maar zonder testen aan en dus goedkoper , anders puilen straks de hokken uit. Daarbij Daarbij gaat die vergelijking met katten niet op er lopen er hier tientallen rond in de buurt die nog nooit een spuit hebben gehad.
          Het is niet alleen de verkoper die soms onverantwoord met zijn dieren omgaat maar ook heel vaak de koper.

Neem nou eens als voorbeeld die hondenhandel toen in de tijd in Luik etc. Als intelligent persoon zou je daar toch geen hond kopen???
          Jaja dat dacht u ze werden met honderden verkocht . Gelukkig is dit nu verboden.
          Dus als kopers nu ook eens beginnen niet ergens vogels te kopen die niet getest of gezond zijn dan zullen de verkopers wel moeten.
          De markt kan zichzelf ook reguleren zonder al die wetten die steeds maar bedacht moeten worden en juist vaak illegaliteit in de hand werken.

Als laatste op hoeveel sites wordt nu voor die D gewaarschuwd heel internet staat er vol van. Zelfs na al die waarschuwingen kopen die mensen ze toch? Zelfs als ze het gelezen hebben hoor. Maar ik vraag me wel eens af is die D niet zo gek of diegene die ondanks alle waarschuwingen daar toch koopt?

gr

Henk

Comment

Helemaal mee eens Henk, ik merk het nu met mijn jonge grijzen , er hebben er al drie geïnformeerd en alle drie haken af omdat ik te duur ben.
            Over 2 maanden moet ik ze zielig vinden omdat ze 100 euro goedkoper een zieke vogel hebben gekocht. Dat is best wel eens frustrerend , aan de andere kant ik denk dat wij goed bezig zijn en daarom houden we ons huidige beleid aan,

mvg Frank

Comment

In een iets andere bewoording, precies wat ik ook bedoel. Het is gewoon jammer dat er kwekers zijn die geld in de broedblokken hebben liggen ipv kuikens......
              Mensen waarschuwen, meer kunnen we helaas niet doen. En zolang mensen ( niet nader te noemen) vogels verkopen aan mensen, blijft deze handel bestaan. Met alle leed wat dit met zich meebrengt.....
              Maar even terug naar de eigenlijke kweker van dit topic. Waarom verkoopt hij broedeieren aan een ander? Waarom iemand broedeieren zou willen kopen is me wel duidelijk......

Comment

Het is ook zo wat jullie zeggen,veel mensen kijken ook naar de prijs van een vogel en houden zo deze praktijken in stand.
                Als ik voor een jonge gaai ga geef ik liever 2 à 300€ waarbij de kweker de nodige bewijzen kan voorleggen dat de gaai van mijn keuze wel degelijk getest en negatief bevonden is op allerlei ziekten.Als je naar een kweker gaat waar de gaaien niet getest zijn en je komt dan in de schoenen van Michel komt te staan ben je op den duur meer euro's kweet aan va kosten en dan heb je nog geen gaai.

Als de mensen dan toch een gaai willen aanschaffen aan een schappelijke prijs kunnen ze beter eens naar een opvang gaan daar zitten genoeg sukkels die al wat hebben meegemaakt te wachten op een liefdevol baasje.Veel van deze gaaien zitten erg mooi in de veren,het zijn niet allemaal plukkers die daar worden opgevangen en niet iedereen is zo gek als ik om een kale kip te adopteren.

Die bewuste D.ken ik niet persoonlijk maar heb genoeg over hem gelezen dat ik daar zekers nooit een gaai zal aanschaffen en raad het ook af,de berichten die over hem worden gepubliceerd zeggen genoeg.
                Hij is zelfs nu zo leep dat hij ook adverteerd op Belgische verkoopsite's,dit moet toch bij iemand met gezond verstand toch een lichtje doen branden.Deze D. heeft zomaar liefst 14 advertentie's op één verkoopsite staan.
                http://www.koopjeskrant.be/30_soorten_tamme_sprekende_papegaaien_aras_kaketoe _zd34774100.html?radKeywords=ara

Ik heb gisteren een klacht hierover ingediend bij de verkoopsite met enkele links naar berichten over bewuste persoon.
                Mvg Parrotslover.

Comment

ik heb zojuist ook een klacht ingediend bij de verkoopsite. Of het werkt?? Als je niets doet, worden onze buren ook belazerd.

Wij als gaaien eigenaars kunnen nog veel meer doen, doe je mond open als je hoort dat iemand in de omgeving een papegaai zou willen aanschaffen.
                  Zelf praat ik veel over mijn vogels en dat ik ze heb laten testen op ziektes en wat een geluk ik heb, dat ze gezond zijn. Meestal vertel ik ook het verhaal van mijn vorige vogel Rico met KDS.

Vele mensen denken echt dat D een goede winkel is en ik vertel hen ongevraagd, hoe betrouwbaar hij is.

Comment

Hoi allen.

Subi is vandaag behoorlijk rustig, Denk dat het de nasleep van gister is.
                    Nog 1 blauwe vleugel veer en dan zijn ze er allemaal uit.

Ik houd hier alles op de hoogt van eventuele veranderingen en of informatie.

Nog even een opmerking:

Ik lees dat er word gespeculeerd over geld.
                    Laat het in mijn geval daar niet over gaan.
                    Het kwam meer op beschibaarheid aan en daarmee bedoel ik niet nu wil ik het dus moet ik vandaag nog halen.
                    Ik ben naar de kweker gegaan en heb de "ouders gezien", Los van feit dat er opgekochte broedeieren in het spel kunnen zijn.
                    Hier van uitgaan dat het inderdaad de ouders zijn zag het er heel netjes uit en voelde het vertrouwd aan.
                    Dat was voor mij de reden om tot aankoop over te gaan.

Dit houd in dat ik mij ook beter had kunnen inlichten, Maar zoals boven beschreven is het berust op vertrouwen en ga je er toch vanuit dat je een gezonde vogel aankoopt, "Omdat je zelf zoiets nooit zult doen of in iedergeval zult melden dat er iets mis is aan de aankoper".

Mocht het toch een geld kwestie zijn dan waren onze boxers er nu niet meer geweest of met veel pijn moeten leven, Ik kan wel degelijk stellen dat we voor een groot deel werken voor de boxers en een klein deel voor het gezin alles met zeer veel liefde. hahaha.

Bedankt voor jullie medeleven aan ons.

Comment

bericht van koopjeskrant:
                      Dit is volgens inderdaad een oplichter. Wij hebben opdracht gegeven aan onze partner om deze advertentie zo snel mogelijk van onze site te verwijderen

Bovenstaande bericht ontvangen nav de advertentie in Belgie
                      Mijn excuus voor het topic, wat niet direct met Subi te maken heeft, maar wel de reacties hierop.
                      Moderator, verplaats het als ik fout zit

Comment

Dat geeft niks hoor.
                        Is alleen maar goed dat er op gereageerd word!

Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                        bericht van koopjeskrant:
                        Dit is volgens inderdaad een oplichter. Wij hebben opdracht gegeven aan onze partner om deze advertentie zo snel mogelijk van onze site te verwijderen

Bovenstaande bericht ontvangen nav de advertentie in Belgie
                        Mijn excuus voor het topic, wat niet direct met Subi te maken heeft, maar wel de reacties hierop.
                        Moderator, verplaats het als ik fout zit

Comment

Subi is op 21-12-2011 Positief bevonden aan PBFD doormiddel van een Bloed test.
                          Er is 2 x een test uitgevoerd met het bloed dat van subi is afgenomen.

Je kunt wel zeggen dat het een vette domper is maar wel verwacht.!!
                          Vooral na een bezoek aan marijke gaf enigzins hoop maar was na gevoel en reacties niet voldoende, Zij zat er dus behoorlijk naast!

Het geld is inmiddels terug gestort op mijn rekening door de kweker in kwestie, Maar ja dat geld zegt niks Subi wel.

Wij hebben tot nu toe nog geen overduidelijke beslissing kunnen nemen over het lot van Subi, Wanneer moet je hem laten inslapen.
                          Nu of over een maand of over een jaar ??

Sommige zeggen nu.... Best raar als Subi nog goed doet, Doe je het dan voor jezelf of de vogel?
                          Een beslissing over het leven van een ander is opeens kortbij en giga moeilijk.

Reacties hierover zijn uiteraard welkom.

Iedereen heeft weer zijn eigen denken en dat kan voor ons veel betekenen.

Comment

Hallo Subi,

wat een moeilijke beslissing vanuit menselijk perspectief gezien, zeker als subi het volgens jou nog goed doet, ik zou er toch voor kiezen om Subi te laten inslapen, het belang voor het besparen van meer lijden van de vogel, zou voor mij voorop staan.
                            Heel veel sterkte met jullie beslissing.

Julia
                            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Inderdaad een heel moeilijke beslissing. Hoe is Subi eigenlijk ? Is hij actief, speelt hij, eet hij goed ? Of merk je daaraan toch ook dat er iets met hem scheelt, en niet alleen aan die uitvallende veren ?
                              Ik zou er toch ook niet lang mee wachten, zijn toestand kan alleen maar slechter worden en je wil niet dat hij zich niet goed voelt.

Welke maatregelen gaat de kweker nu eigenlijk nemen met betrekking tot zijn andere/eigen vogels en over zijn praktijken om eieren op te kopen en uit te broeden ?

Comment

Oh, wat erg!
                                Had nog zo gehoopt voor jou en subi dat het anders was.. ik kan je geen advies geven, tís heel makkelijk zeggen door ons ik zou zus of zo doen maar als ik werkelijk in jouw schoenen stond zou ik het ook echt niet weten. Als je zeker wist dat hij pijn heeft ja dan is het duidelijk natuurlijk maar als hij voor jou ogenschijnlijk happy en vrolijk is, ja breng hem dan maar eens weg... Pffff moeilijk hoor. Moet er niet aan denken... Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen met je beslissing en probeer te luisteren naar wat je hart je ingeeft.. Shit dit zijn zo'n verdrietige dingen, ik kan daar helemaal niet tegen, allleen al om te lezen en Subi's foto te zien doet me al zeer bij de gedachte. Echt veel sterkte gewenst!
                                https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X