Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

edelpapegaai weg of niet???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• edelpapegaai weg of niet???

Hoi iedereen,

We zitten met een serieus probleem!!! We zijn van plan om onze edel weg te doen. De reden is omdat hij heel veel aandacht vraagt die wij hem blijkbaar niet kunnen geven. Hij schreeuwt ook regelmatig en we denken dat dit ook komt doordat hij te weinig aandacht krijgt. Ons zoontje begint gewoon te wenen als hij dit geluid hoort en dat is niet leuk!!! Chicco is in januari 1 jaar geworden. Bij veel mensen lees ik dat die geen problemen hebben met hun edel, die heel lief zijn enzo. Hebben wij nu gewoon pech ofzo?

Is er iemand die weet waar we hem kunnen verkopen waar ze goed zijn voor hem? We willen echt wel een zeer goede thuis voor hem vinden.

Alvast bedankt. Groetjes Wendy

Nee hoor je hebt beslist geen pech.
    Je oogst wat je zaait.
    Als je een jonge papegaai koopt zullen veel onwetende mensen de eerste weken heel veel met de vogel bezig zijn, zodra het nieuwe er af is dan wordt dit vele bezig zijn minder. Heel menselijk , alleen je vogel snapt daar helemaal niets van. Die is het namelijk wel gewend en gaat nu protesteren omdat hij zich nu wel tekort gedaan voelt.

Ik zeg altijd tegen mijn klanten, besteedt vanaf dag 1 net zoveel tijd aan je vogel als je over 10 jaar nog steeds zou doen. Leer vanaf dag 1 dat er ook tijden zijn dat de vogel zichzelf moet vermaken ook als jullie er zelf bij zijn.
    Nu is de vogel verpest en mag hij weg? Persoonlijk vind ik dat erg oneerlijk tov de vogel,

mvg Frank

Comment

Hoi Frank,

Ik vindt het wel cru hoe jij het nu omschrijft. Omdat wij het verpest hebben moet hij weg. Onze bedoeling is gewoon dat hij misschien bij andere mensen beter af is dan bij ons. Geven we hem te weinig aandacht? Wij weten niet hoe we het fel schreeuwen en bijten kunnen afleren of verminderen. Als jij raad weet mag je ons die gerust geven hoor!!! Hoe meer hoe liever want wij willen hem ook liever houden maar wel op een manier dat we er ook van kunnen genieten, gaan wandelen en fietsen. Ik denk dat jij het ook niet leuk zou vinden als je wordt gebeten of dat je harder en harder moet beginnen praten als er bezoek is. Ik denk dat jullie ook niet constant met jullie papegaai rondlopen hé. Geef ons aub tips en raad. Wat kunnen we doen, moeten we hem terug laten kortwieken, ligt het aan het eten, spelen, de plaats waar hij staat. Ik weet hij is nog jong en kan nog veel leren, maar hoe doe je het juist? En als laatste wil ik ook zeggen dat wij echte dierenvrienden zijn zenne en als je gekozen hebt voor een dier om er ook goed voor te zorgen!!!!! Maar op deze manier genieten we niet.

Groeten Wendy

Comment

Hallo Wendy,

Het kan op jullie qru overkomen maar Frank heeft wel gelijk,maar dit zegt niets over dat jullie geen dierenvrienden zouden zijn.

Het is alleen zoals Frank ook aangeeft een fout gemaakt door ontwetenheid en daar moet de vogel indien die weg zou gaan nu voor boeten.

Wat er zal moeten gebeuren is dus dat je de edel moet heropvoeden en dat zal een lange weg worden,maar niet onmogelijk geacht.

Je kan de vogel heropvoeden door positief gedrag te belonen en negatief gedrag te negeren of door negatief gedrag te bestraffen.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten

Je kan de vogel heropvoeden door positief gedrag te belonen en negatief gedrag te negeren of door negatief gedrag te bestraffen.
          Maar negatieve aandacht is ook aandacht en zal dus niet gaan werken op den duur.
          Totaal negeren is de grootste straf die er is en de meest effectieve.

Let wel; mocht de vogel negatief gedrag vertonen, dan is zelfs oogcontact verboden! Dit is ook een vorm van aandacht geven en daar staan veel mensen niet bij stil.
          Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

Maar hoe moet je dat dan doen met dat schreeuwen? Op den duur gaat dat door merg en been.

Hoe kan je dan het beste belonen, door iets te zeggen of iets te eten te geven?
            En het straffen? Nu doen we vaak met een handdoek over zijn kot na twee waarschuwingen maar dat is voor hem een spelletje geworden, dan begint hij kiekeboe te zeggen of rustig te eten.

We willen er echt alles aan doen om hem te houden en dat hij lief is enzo, maar we zien geen resultaat. Hoe doen jullie dat dan, zijn jullie er heel de dag mee bezig, waar zitten die van jullie ( living), voor de venster of niet, los of vast, op een speciale boom? We hebben zoveel vragen maar er zijn zoveel verschillende antwoorden. Ik weet iedere papegaai is anders maar toch.

Zou het al helpen dat hij terug wordt gekortwiekt? Het is van mei vorig jaar geleden en hij kan wel wat vliegen maar enkel naar beneden.

Hoe ziet jullie dag eruit samen met de papegaai?

Groetjes Wendy

Comment

Ik heb je een pb gestuurd met de gegevens van iemand die heel goed is in het heropvoeden van gaaien.

Tja, hoe ziet mijn dag eruit met mijn huiskamervogels? Over het algemeen vermaken mijn vogels zichzelf. Ik ben niet degene die hun moet
              vermaken. Ik geef ze aandacht uiteraard, maar wanneer ik er zin in of tijd voor heb. Uiteraard zorg ik ervoor dat ze genoeg te knagen hebben of iets hebben wat hun volledige aandacht krijgt. Zo kan mijn Molukken kaketoe bijvoorbeeld uren zoet zijn met een amandelnoot in dop.
              Wat ik ze wel heb aangeleerd is dat ze buiten de kooi hun energie kwijt mogen; ze mogen dan echt naar hartelust krijsen. Dit is natuurlijk gedrag en moet je wel stimuleren, dit is ook een soort uitlaatklep voor ze. Maar ook weer op een moment dat het jou uitkomt. Meestal is dit na een tiental minuten over en zijn ze weer rustig. Zo heb ik ze dit aangeleerd, en ze weten niet beter eigenlijk.

Verder ben ik geen voorstander van vaste tijden; als ze dit eenmaal zijn gewend en je hebt een keer geen tijd op die vaste tijd, zullen ze er ook om gaan vragen/krijsen.

Comment

Heropvoeden doe je niet in een paar regels, zoals Henk zegt daar gaat tijd en moeite insteken en in het bijtkader ook gevoelige handen.
                Bijtende vogels is vrijwel altijd het gevolg van het terugtrekken van handen.
                Nooit meer handen terugtrekken en dat euvel is snel genoeg overwonnen, durft u het aan?

...ennuh cru? Waarom wordt de waarheid altijd weer als cru ervaren? Ik zeg nergens iets over jullie als mens of jullie dierenliefde, ik zeg alleen iets over een te kort geschoten voorlichting,

mvg Frank

Comment

Aan Astrid,

Alvast bedankt en we gaan die regelmaat dan ook maar afschaffen.
                  Hoelang slaapt een papegaai eigenlijk?

Aan Frank,

We proberen een oplossing te zoeken voor onze papegaai en ineens is daar het negatieve. Bij mij komt dat cru over omdat we precies alles verkeerd deden, maar tussen de regels door weet ik ook wel dat je een punt hebt. Je leest overal dat het kei leuk is een papegaai en dat je er veel mee kan doen en dat is hier niet. Maar we gaan ervoor en proberen om hem terug te heropvoeden en heel veel geduld hebben zeker.
                  Als jullie tips hebben laat het zeker maar weten.

Groetjes Wendy

Comment

Een uurtje of 10-12 rust moeten ze zeker hebben. Ik doe een doek over de kooi en zet de tv heeeel zachtjes. Verder zo donker mogelijk maken waar ze staan.
                    Een papegaai kan zeker heeeeel leuk zijn, maar je moet wel de juiste voorlichting hebben gehad of jezelf er goed in inlezen.
                    Het blijven voor altijd kleuters van een jaar of 4-5

Comment

Wij hebben nu boven in een aparte kamer een kot gezet en daar gaat hij nu slapen. Hij slaapt dan ongeveer 12 uur. Toen hij beneden zat dan werd hij ook regelmatig gestoord als er iemand binnen kwam van het werk. (shiften). Hij is wel altijd stil dan.

Mag een papegaai ook alle takken hebben uit de tuin? Nu kan hij zich daar toch een tijdje zoet mee houden met het helemaal fijn te maken.

Hoe kunnen we het beste onze zoon erbij betrekken met de zorg van onze chicco? Nu heeft hij bang van hem en begint te wenen als chicco zijn keel open zet.

Wendy

Comment

Takken kun je googlen, er zijn een paar giftige bij. Zelf geef ik altijd takken uit het bos van dennebomen, wilgetakken, rijpe denneappels vinden ze geweldig en ga zo maar door.

Ik denk dat het slaaptekort ook een deel bijdraagt aan het gedrag van een vogel. Dus dat je hem nu apart zet is een heel goed idee!
                        Wat betreft je zoon; hier heb ik even geen antwoord op, geen ervaring mee. Misschien die dame waarvan ik je de webpagina heb gegeven. Ik zou haar zowiezo even bellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wendy1 Bekijk Berichten
                          Aan Astrid,

Alvast bedankt en we gaan die regelmaat dan ook maar afschaffen.
                          Hoelang slaapt een papegaai eigenlijk?

Aan Frank,

We proberen een oplossing te zoeken voor onze papegaai en ineens is daar het negatieve. Bij mij komt dat cru over omdat we precies alles verkeerd deden, maar tussen de regels door weet ik ook wel dat je een punt hebt. Je leest overal dat het kei leuk is een papegaai en dat je er veel mee kan doen en dat is hier niet. Maar we gaan ervoor en proberen om hem terug te heropvoeden en heel veel geduld hebben zeker.
                          Als jullie tips hebben laat het zeker maar weten.

Groetjes Wendy
                          Een papegaai is een meester in manipulatie, maar daardoor ook gevoelig om zelf gemanipuleerd te worden en daar moet je gebruik van maken.
                          Wat ik altijd vertel is dat als een papegaai ongewenst gedrag vertoond , je deze de rug toe moet keren en dan over iets overdreven enthousiast gaan doen (bijv een kopje of een asbak) het liefst met iedereen die aanwezig is. De bedoeling is dat hij nieuwsgierig wordt naar wat zo leuk is en waar hij niet aan mee mag doen.
                          Na een paar minuten haal je vogel er weer bij om ermee te spelen, vertoont hij dan weer ongewenst gedrag, weg en in de rug zetten en weer ergens enthousiast over doen. Hij heeft snel genoeg in de gaten dat hij iedere keer zelf de oorzaak is van het feit dat hij bij leuke dingen buiten de groep valt.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X