Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kortwieken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kortwieken

Beste allemaal,

onze nieuwe edelpop Luca nu 3 dagen thuis en al stapel verliefd op haar! Ze is 12 weken en voelt zich al helemaal thuis bij ons.

Nu is echter het 'probleem' dat ze niks liever doet dan vliegen en dus van raam naar raam 'neer klettert', ik vind dat ZO zielig. Onze hele achterpui is van glas en ook de voorpui heeft een groot raam. Ik ben bang dat het zo snel mis kan gaan. De meningen over kortwieken zijn erg verdeel heb ik al gelezen en ook over het feit wanneer dat dan zou mogen gebeuren.

Dat ze gewiekt gaat worden staat voor ons vast, de vraag is alleen wanneer we dat het beste kunnen laten doen en door wie? Ik heb heel Google al gehad maar kan niet echt een adres in de buurt vinden en ook het wanneer geeft veel verschillende antwoorden.

Wat zeggen de kenners?

Tessy

Je zou iets voor de ramen kunnen hangen. Al is het maar iets tijdelijks. Vandaag of morgen komt ze er verkeerd tegenaan en wil je de gevolgen niet weten. Ik heb dit onlangs met een ara meegemaakt, zij heeft een hersenbloeding gehad en is er nog steeds niet helemaal bovenop.

Of kortwieken, liever vandaag dan morgen; zit er geen goede vogelarts in de buurt? Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, had het zo gedaan voor je.
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

Heej Astrid,

ja heb er nu ook iets voor gehangen, zit nu lekker in het donker hihi.

Ben druk op zoek naar een vogelarts maar kan er geen vinden, vandaar mijn oproep. Maar ik zoek nog steeds........

Comment

https://www.papegaaienforum.nl/showth...et-vogelartsen

Staat er geen tussen?

Niet te donker he? Anders vindt je edel de weg niet meer

Comment

Om de hoeveel maand moet je ongeveer wieken?
          Ik wou paco eerst niet meer laten wieken,
          Maar hij zit veel te graag buiten, en mijn vriend is niet een van de rapste om het net over het terras te hangen
          Paco & Sjaakie

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

Comment

Je ziet het vanzelf als zijn vleugels weer aan het dichtgroeien zijn.

Comment

Onze Luca is al gewiekt! Onze overbuurman heeft een voliere buiten met valken en dergelijke en ik denk: ik vraag het hem eens. Blijkt hij het te kunnen! Hoppakee, geregeld.

Comment

Hey fijn joh!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mariekex Bekijk Berichten
                  Om de hoeveel maand moet je ongeveer wieken?
                  Ik wou paco eerst niet meer laten wieken,
                  Maar hij zit veel te graag buiten, en mijn vriend is niet een van de rapste om het net over het terras te hangen
                  Beter een net spannen dan wieken zou ik zeggen.
                  Dus je moet je vriend een trap onder z'n gat geven, doet m'n vriendin ook want ik ben ook niet de rapste

Let er wel op dat ze dan niet in het net verstrikt kunnen raken.

Comment

Haha!
                    ja als ik hem laat doen duurt het eeuwen
                    Zo vraag ik al sinds maart om mijn klok op te hangen..
                    Heb 2 weken geleden zelf maar een nageltje in de muur geslagen

Ja maar ik twijfel nog een beetje,
                    ze kan nu al beetje terug vliegen, Nog niet ver hoor..
                    Maar zij is nog niet tam,
                    en twijfel eraan om haar nog 1x te wieken zodat ze tegen dan hopelijk volledig tam is.
                    Het is moeilijk om haar tam te krijgen als ze elke keer wegvliegt
                    Maar we zullen wel zien,
                    Normaal hebben we een 2de bonte boer binnenkort,
                    en moet dan toch naar de dierenarts dus tot dan kan ik nog twijfelen

Het net komt Strak over ons koertje gespannen,
                    het geluk van hoge muren te hebben
                    Paco & Sjaakie

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X