Het systeem dat onze emails verstuurd werkt momenteel niet. Dit zorgt ervoor dat het nu helaas niet mogelijk is om zelf een account aan te maken. Verstuur een mailtje met je gewenste gebruikersnaam naar help@papegaaienforum.nl.Excuses voor 't ongemak.
wat erg Viv! De verhalen die je over ze schreef waren altijd erg leuk en mooi om te lezen, wat moet dat een gemis zijn zeg..
Ik heb volgens mij ooit ergens eens gelezen dat edelpapegaaien niet monogaam zijn, misschien scheelt dat..
Viv, heel erg voor je. Misschien kan je na de sectie hem begraven dicht bij je. Heb je hem toch nog dicht bij je en hij is in zijn omgeving. Wacht idd even met een ander kameraadje voor Fien en wanneer je het weer een beetje aankan, geef jezelf de tijd om weer het juiste kameraadje erbij te nemen. Heel veel sterkte voor jou en Fien.
dank jullie, Ja Robin, ik zou nog jaaaren verhalen over Fonsje willen vertellen, Fons was Fons, Fons had eigenlijk altijd wel wat
, Ik ben in die 3 jaar dat hij bij mij was wel 100 keer bij Hedwig van der horst geweest met spoed, ook zij zegt dat fonsje waaschjnlijk ven nature een zwakke vogel was. Hij heeft al zo vaak antibiotica gehad en hem daarmee waarschijnlijk elke keer op tijd erdoor getrokken, want als hij maar 1 dag net wat te lang voor mijn gevoel met zijn ogen knipperde, was ik bij wijze al onderweg naar hedwig. We noemden hem niet voor niets soms ziekefons.. Maar juist daardoor werdt hij mijn zorgenkindje en krijg je ook wel een soort van speciale band.. Ik hield echt heel veel van hem..Vanavond krijg ik de uitslag van Hedwig, daarna breng ik hem naar he Cematorium in Boxtel en wordt hij gecremeerd, Hij gaat van mij de mooiste urn die ik maar kan vinden kijgen en hij vedient hier een ere plaatsje! In mijn huis maar sowieso in mijn hart. Ik heb ook een al een tijd een kleine tatoeage met in het arabisch de tekst, voor altijd bij mij.. daar heb ik 2 sterretjes bij laten tatoeeren met de as van mijn 2 helaas overleden honden jaren geleden. Daar komt nu een sterretje met het as van fonsje bij..
Heb inmiddels Hedwig gesproken na de Autopsie, ik krijg het rapport nog met de details maar ik heb alvast telefonisch de uitslag.
Fons leed waarschijnlijk al heel zijn leven aan een zeldzame aandoening, zijn alvleesklier heeft nooit goed gewerkt, nu bij autopsie was zijn alvleesklier bijna helemaal weggeschrompeld en heeft hij daardoor waarschijnlijk suikerziekte gekregen, dat verklaard waarom hij altijd een enorme vreetzak was en de laatste week heeft hij inderdaad extreem gegeten, blijkbaar is in de nacht zijn maagje geknapt en heeft hij zich verslikt in het voedsel en dus overleden.. Ben er kapot van maar ook wel opgelucht dat het niet aan mij ligt, ik was voortaan zo onzeker, heb ik teveel of te weinig schoonmaakmiddelen gebruikt? Heb ik hem teveel lekkers gegeven want ik verwen ze nou eenmaal graag. Volgens Hedwig had dit nooit voorkomen kunnen worden. Morgen gaat hij naar het crematorium.. Ben blij want ik wil hem snel terug.. Ook al is dat in een urntje, hij hoort hier bij mij!
Ik kan mij voorstellen dat het aan de ene kant een gerustelling is, het is heel menselijk om oorzaken bij jezelf te zoeken, wat een pech, een zeldzame aandoening, de alvleesklier heeft een zeer belangrijke functie, o.a. het omzetten van koolhydraten, dit doen de zogenaamde eilandjes van langerhans, die in de alvleesklier zitten, het zou denk ik ook moeilijk/ onmogelijk zijn geweest om een goede suikerregulatie, het zogenaamde instellen van insuline bij een papegaai te krijgen.
Aan de andere kant neemt het natuurlijk het gemis/verdriet niet weg, nogmaals veel sterkte.
Hoe gaat het met Fien, merk je iets aan haar.
Mvg Julia
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>
Het is goed te horen dat er uit de autopsie bleek dat het niet iets besmettelijks is voor Fien, maar ook dat jij er totaal niets aan kon doen of het had kunnen voorkomen. Ik hoop dat dat je naast het verdriet wel rust geeft.
Nogmaals sterkte.
Ja het geegft me inderdaad rust, niet minder verdriet natuurlijk maar wel minder schuldgevoel. Nu valt achteraf ook alles op zijn plek, Fons heeft dit altijd al gehad blijkbaar en daarom was hij overal zo vatbaar voor volgens Hedwig. Met fien gaat het in mijn ogen niet heel goed, overdag gaat het redelijk omdat ik dan heel de dag met haar rondsjouw en nog extra wat verwen, dat bevalt wel. Maar tegen de avond wordt het anders, dan is ze wat moe aan het worden en dan gaan ze normaal gesproken nog samen wat eten, snavelen en dan lekker samen slapen. Nu begint ze dus tegen de avond te roepen en te zoeken, echt lokschreeuw wat zij normaal echt noooit doet, ze wil dan niet in de boom, niet in de kooi, niet bij mij.. uiteindelijk geeft ze het op en gaat in kooi slapen maar ik hoor ze dan nog veel klimmen terwijl ze normaal meteen vollop knarsend samen gaan pitten. Ik vind dat zo verschrikkelijk. Ik heb daarom dinsdag al een afspraak bij Dieca voor een edelmannetje te bewonderen. Getest en wel natuurlijk want ik durf het niet aan om via marktplaats een ongetest mannetje te kopen ofzo. Ik doe dit in eerste instantie voor Fien maar ik denk dat ik misschien zelf ook weer eens een beetje kan lachen en vertroetelen. Missen ga ik Fonsje toch altijd en geen 1 maar dan ook geen 1 kan hem vervangen maar ik wil Fientje niet meer zo ongelkkig zien, ik weet dat het heel lang duurt voordat ze misschien klikken samen maar ik heb geduld, alle tijd en begrip dat het niet meteen goed zal gaan maar ik ben al blij als Fien antwoord krijgt op haar geluiden en "iets "groens gaat zien.. Ik wil en heb nooit 1 papegaai gewild, heel persoonlojk natuurlijk maar ik ben van mening dat een mens nooit een andere papegaai kan vervangen, hoeveel ik er ook voor doe, daarom heb ik ze toen ook meteen samen aangeschafd en ga het dus uiteindelijk toch doen dus dan kan ik het net zo goed meteen doen. Hoewel het wel dubbel is .. zou er alles voor over hebben om mijn lieve fons weer in mijn armen te krijgen.
Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden, echt dat doet me goed, ik zal als het dinsdag gaat gebeuren jullie op de hoogte houden.. Viv
Lieve Mensen,
Ik heb een tijdje niets meer geschreven over Fonsje, het was me te pijnlijk.
Ik wil nu toch graag voor Fonsje dit topic netjes afsluiten voor ik straks een nieuw topic maak om mijn nieuw edelmannetje voor te stellen.
Fonsje is inmiddels gecremeerd, hij heeft een ereplaatsje gekregen waar ik elke dag een kaarsje voor hem brand, ik mis hem nog zo erg!
Ook heb ik met zijn as een veertje laten tatoeeren zodat hij altijd bij mij is.
De tekst in arabisch betekend: Voor altijd bij mij. De Sterretjes zijn met de as van mijn overleden honden getatoeerd, nu dus het veertje met de as van Fonsje erbij.. Geeft me een heel fijn en rustig gevoel .. Zo wordt hij nooit vergeten.. Dat verdient hij was hij was zooo speciaal voor mij..
Comment