Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedroogd fruit ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gedroogd fruit ???

Hallo allemaal

even een vraagje ik geef mijn edel gedroogd fruit special voor papegaaien?
    sommige zeggen dat dit schadelijk kan zijn

graag hoor ik van jullie

gr

Oorspronkelijk geplaatst door ilonadebruin13 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal

even een vraagje ik geef mijn edel gedroogd fruit special voor papegaaien?
    sommige zeggen dat dit schadelijk kan zijn

graag hoor ik van jullie

gr
    Hallo

Ik geef dit ook aan onze caique's al vanaf dat we ze hebben, van vogeljungle biologisch, ik ga er niet vanuit dat het schadelijk is, wel als je het overmatig veel geeft, het is namelijk best zoet. Zelf denk ik dat het geen kwaad kan en niet schadelijk is, ik ben het tot nu toe ook nergens tegen gekomen, ben wel nieuwsgierig naar andere reacties. Zal zelf ook eens het internet afspeuren naar informatie.
    Mvg. Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Een edelpapegaai is een fruit-eter en heeft daarom een heel ander dieet dan een andere gaai.
      Ik denk dat een edelpapegaai niet optimaal zijn voeding uit gedroogd fruit kan halen. Gedroogd fruit is wel gezond maar bevat geen vitamine c en de concentratie suiker is erg hoog. Bovendien moet je oppassen dat je alleen puur gedroogd fruit geeft en geen gekonfijt fruit of gezwaveld.
      Maar schadelijk is gedroogd fruit volgens mij alleen als het gekonfijt is, 4x zoveel suiker terwijl er al zo'n hoge concentratie inzit enof als het gezwaveld is. Puur gedroogd fruit is gezond, maar of het voor een edel voldoende is?

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X