Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geknipte vleugels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geknipte vleugels

Hallo,

Ik heb eindelijk een Edelpapegaai aangeschaft. Echter was een vleugel geknipt met als gevolg dat als hij toch probeert te vliegen, er nog meer pinnen afbreken, incl. staart. Kan iemand mij vertellen of deze gewoon weer aangroeien en hoe lang dat dit dan duurt?

hartelijk dank.
    groet Evert

Als ze echt geknipt zijn, dan groeien ze weer aan. Als hij geleewiekt is (wat officieel niet mag), dan niet.
    Maar in principe moet een gewiekte vogel niet met vliegpogingen nog meer veren breken. Dat vind ik raar. Hier zijn de meeste gewiekt, maar dit soort dingen heb ik nooit meegemaakt met ze..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
      Hallo,

Ik heb eindelijk een Edelpapegaai aangeschaft. Echter was een vleugel geknipt met als gevolg dat als hij toch probeert te vliegen, er nog meer pinnen afbreken, incl. staart. Kan iemand mij vertellen of deze gewoon weer aangroeien en hoe lang dat dit dan duurt?

hartelijk dank.
      groet Evert
      Jammer eenzijdig wieken geeft vaak problemen, de vogel is niet in balans en zal niet goed kunnen vliegen/ landen. Kijk goed naar de gewiekte vleugel hoever is er geknipt, wat Egwene zegt hopelijk is het niet geweeliekt dat zou voor je edel wel heel dramatische gevolgen hebben voor de rest van zijn leven. Hoe goed vliegt je edel, kan hij nog hoogte maken of stort hij neer als een baksteen, laat een deskundige, er even na kijken en wiek de andere vleugel bij, zodat het weer meer in evenwicht komt. De grote slagpennen wisselen minstens 1 x per jaar. Mocht het toch een geval van leewieken zijn, de verkoper hierop aanspreken en er een melding van maken bij de dierenbescherming. Hoe oud is je edel.

Mvg. Julia
      Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door althea61 Bekijk Berichten
        Jammer eenzijdig wieken geeft vaak problemen, de vogel is niet in balans en zal niet goed kunnen vliegen/ landen. Kijk goed naar de gewiekte vleugel hoever is er geknipt, wat Egwene zegt hopelijk is het niet geweeliekt dat zou voor je edel wel heel dramatische gevolgen hebben voor de rest van zijn leven. Hoe goed vliegt je edel, kan hij nog hoogte maken of stort hij neer als een baksteen, laat een deskundige, er even na kijken en wiek de andere vleugel bij, zodat het weer meer in evenwicht komt. De grote slagpennen wisselen minstens 1 x per jaar. Mocht het toch een geval van leewieken zijn, de verkoper hierop aanspreken en er een melding van maken bij de dierenbescherming. Hoe oud is je edel.

Mvg. Julia

Dank jullie wel voor de reacties. Heb er inmiddels naar laten kijken en het zal gewoon weer aangroeien. Hij is ongeveer een jaar.

grt Evert

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X