Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringende vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dringende vraagjes

Hallo, we hebben dus een jong edelmannetje gekocht die binnen een drietal weekjes, als hij vast voer eet naar ons mag verhuizen.
    De grote caesar kooi staat klaar op dochter haar zolderkamer, en in de living en tuin komt een speelplaats. Nu zitten we nog met wat vraagjes zoals....
    Welke pellets geven we best bij het groenvoer en waar halen we dat?
    Hoe pakken we de eerste kennismaking met onze hond best aan, die loopt wel tussen de konijntje en kippen in de tuin, maar dit is weer wat anders, en wil niet dat ons edeltje een schrik pakt van onze jack.
    Is er in het antwerpse een papegaaienwinkel waar we terecht kunnen, want ik vind er precies geen.
    Ik wil de onderplaat van de speelplaats graag zelf maken, dan kan ik de afmetingen kiezen, hoe doe ik dat, met welke materialen? En wat gebruik ik best voor bodembedekking, betaalbaar, niet teveel rondvliegend stof en vuil, en makkelijk op te kuisen?
    Alle tips zijn welkom hoe we de eerste kennismaking best laten verlopen en de verdere opvoeding juist aanpakken.

Mvg Marleen

Verdiep U eerst eens wat een edel dient te eten.
    Dat zijn GEEN zaden en pellets.
    Dit is het enige goede boek over edels http://eclectusbook.com/

PS een jonge vogel van 7 a 8 weken oud hoort nog geen vast voer te eten dit doen ze pas een aantal weken nadat ze uitgevlogen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
      Verdiep U eerst eens wat een edel dient te eten.
      Dat zijn GEEN zaden en pellets.
      Dit is het enige goede boek over edels http://eclectusbook.com/

PS een jonge vogel van 7 a 8 weken oud hoort nog geen vast voer te eten dit doen ze pas een aantal weken nadat ze uitgevlogen zijn.

Hey,
      Je hebt me waarschijnlijk verkeerd begrepen want ik schreef " hij komt binnen een drietal weekjes , als hij vast voer eet". Tegen dan is hij rond de 13weken, en de verkoper geeft hem pas mee als hij zelfstandig zijn eten kan nemen. Daarom weten we niet precies wanneer dit juist gaat zijn, het is dus afwachten hoe snel of traag dit gaat. Dat de edel 60% groeten en fruit eet weten we wel, maar hij eet daarbij ook nog pellets en zaden/noten. Maar daar is redelijk wat keuze in zie ik.
      Vandaag een rugzak, plateau met tak, douchestok, en harnasje bijgekocht. Wel duur allemaal, maar ziet er wel leuk uit.
      Speelgoedjes zijn ook mega duur voor die kleine spulletjes, daar gaan we nog even voor rondzien, of we ze online niet goedkoper vinden.
      Iemand tips waar de edel graag met speelt?
      Vandaag in een grote winkel in die binnen een drietal weekjes, als hij
      Last edited by ikke; 03-05-17, 19:55.

Comment

De grote caesar kooi staat klaar op dochter haar zolderkamer.

En de edel gaat ook op haar slaapkamer verblijven? (Niet zo goed voor je dochter ivm stof wat van de edel afkomt.)

Je hebt me waarschijnlijk verkeerd begrepen want ik schreef " hij komt binnen een drietal weekjes , als hij vast voer eet"

Ik heb je heel goed begrepen. Maar een edel (net al andere papegaaien) horen geen pellets te eten maar is vooral voor edels belangrijk.

Ik wil de onderplaat van de speelplaats graag zelf maken, dan kan ik de afmetingen kiezen, hoe doe ik dat, met welke materialen?

Met RVS

Als bodembedekker een krant die je dagelijks verschoont.

Comment

Wat goed om te lezen hoe jullie je aan het voorbereiden zijn op de komst van de edel. Een hij begrijp ik.

De bodem van de speelplaats van betonplex (is waterdicht en goed te verwerken,) een rand erom heen van 4 á 5 cm en hier Zeoliet korrels in. een paar grote wielen eronder en het begin is er.

Een paar dikke wilgentakken doorsnee 6 á 10 cm scoren of fruitbomen op de plaat vastzetten (van onder af) en aankleden met henneptouw of veilig sisal touw. Geen katoen, dat kan verstoppingen geven als dit in de krob komt.

we willen wel het resultaat zien he

succes

Comment

Wat ik me af vraag is waarom bovenstaande iemand roept dat papegaaien geen pellets horen te eten, terwijl er inmiddels ruimschoots bewezen is dat pellets juist beter zijn dan zaden..

Comment

Lincee, pellets is een goed voer behalve voor edelstenen. Dat zijn groente fruit eters. Edels mogen bijvoorbeeld geen harrison maar speciale pellets.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lincee Bekijk Berichten
                Wat ik me af vraag is waarom bovenstaande iemand roept dat papegaaien geen pellets horen te eten, terwijl er inmiddels ruimschoots bewezen is dat pellets juist beter zijn dan zaden..
                Voor je schrijft dat er bewijs is dat pellets beter zijn voor papegaaien waar is dat bewijs dan. De onderzoeken die er zijn komen allemaal van de fabrikanten zelf. ( De slager keurt zijn eigen vlees heet dat.) En verdiep je er ook eens in hoe en waarvan pellets gemaakt worden. Zelfs de zogenaamde bio pellets zijn niet 100 % bio. Als je moeite neemt om Parrots of the world van Forshaw eens te lezen zal je zien dat geen enkele papagaaiachtige droge zaden eet. De krop van de papegaai is ook niet geschikt om droog zaad goed te verteren. Het is niet voor niets dat als je pellets of droog zaad geeft de vogels dit regelmatig in de waterbak gooien om te weken.
                Het beste bewijs is de ontlasting van de vogel na het eten van een natuurlijk dieet en na het eten van droog zaad of pellets. Tevens zijn de nieren van de vogel niet geschikt om grote hoeveelheden drink water te verwerken dat ze moeten drinken na het eten van zaad en of pellets.

Comment

De krop van de papegaai is ook niet geschikt om droog zaad goed te verteren.
                  Dat is nieuw voor mij.
                  Wat of welke voeding behoren ze wel te krijgen dan?
                  ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
                    Voor je schrijft dat er bewijs is dat pellets beter zijn voor papegaaien waar is dat bewijs dan. De onderzoeken die er zijn komen allemaal van de fabrikanten zelf. ( De slager keurt zijn eigen vlees heet dat.) En verdiep je er ook eens in hoe en waarvan pellets gemaakt worden. Zelfs de zogenaamde bio pellets zijn niet 100 % bio. Als je moeite neemt om Parrots of the world van Forshaw eens te lezen zal je zien dat geen enkele papagaaiachtige droge zaden eet. De krop van de papegaai is ook niet geschikt om droog zaad goed te verteren. Het is niet voor niets dat als je pellets of droog zaad geeft de vogels dit regelmatig in de waterbak gooien om te weken.
                    Het beste bewijs is de ontlasting van de vogel na het eten van een natuurlijk dieet en na het eten van droog zaad of pellets. Tevens zijn de nieren van de vogel niet geschikt om grote hoeveelheden drink water te verwerken dat ze moeten drinken na het eten van zaad en of pellets.

In plaats van steeds maar te roepen wat een vogel niet moet eten, en hoe verkeerd mensen bezig zijn
                    zou je misschien beter kunnen vertellen wat een vogel dan wel zou moeten eten, volgens jou...
                    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

pfffffff

Amaai, niet de leukste conversatie.

Comment

Dit zijn van die discusies die je overal hebt. Net als bij honden, vers voeren, brokken, barfen.
                        Ieder heeft zijn voorkeuren.

Hier krijgen ze ook zaad, De Loro Parque mix van Versele Laga. En daar doen ze het uitstekend op.
                        Maar ik geef ook heel veel fruit en groenten, eigenlijk toch wel de helft van de voeding.
                        Daarnaast een dagelijkse portie van verscheidene soorten van noten.

Daarnaast kook ik af en toe voor de vogels. Ik doe onder hun voer al eens kaneel, anijs, extra pepertjes. Olijfolie of palmnootpasta.
                        Verder verse takken om te knagen en daar halen ze ook wat uit, wat onder de bast zit.

En of hier iemand mee akkoord gaat, interesseert mij geen zier. Ik weet dat ik heel gezonde vogels heb, speels, vrolijk, fluitende en babbelende. Ze hebben mooie veren en ze blinken mooi en ze plukken niet. En dat is echt al wat telt voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mus Bekijk Berichten
                          Dit zijn van die discusies die je overal hebt. Net als bij honden, vers voeren, brokken, barfen.
                          Ieder heeft zijn voorkeuren.

Hier krijgen ze ook zaad, De Loro Parque mix van Versele Laga. En daar doen ze het uitstekend op.
                          Maar ik geef ook heel veel fruit en groenten, eigenlijk toch wel de helft van de voeding.
                          Daarnaast een dagelijkse portie van verscheidene soorten van noten.

Daarnaast kook ik af en toe voor de vogels. Ik doe onder hun voer al eens kaneel, anijs, extra pepertjes. Olijfolie of palmnootpasta.
                          Verder verse takken om te knagen en daar halen ze ook wat uit, wat onder de bast zit.

En of hier iemand mee akkoord gaat, interesseert mij geen zier. Ik weet dat ik heel gezonde vogels heb, speels, vrolijk, fluitende en babbelende. Ze hebben mooie veren en ze blinken mooi en ze plukken niet. En dat is echt al wat telt voor mij.

Bedankt voor de info

Comment

Ikke, je moet ook altijd zorgen dat je klei en maagkiezel in de hokken staan hebt zodat ze daar steeds over kunnen beschikken.
                            Om de 2 dagen krijgen ze ieder een half ei, met schelp. Ook krijgen ze stukken trosgierst en zo.
                            Een stukje pasta, \rijst of een stukje brood, kan allemaal geen kwaad, maar die dingen met mate geven. Je moet gewoon proberen te variëren.
                            Soms pof ik ook mais of bak ik al eens een eitje, maak een soort smoothie, maar een klein beetje.
                            Als je maar genoeg varieerd komt het allemaal wel goed.

En voor de pellet liefhebbers ik geef mijn vogels regelmatig een paar hondenbrokjes (geen frolic hè), maar een goed merk. Hier is dat de gezonde biologische brok van Acana omdat Happy het daar goed op doet. Kan dus allemaal geen kwaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                              Lincee, pellets is een goed voer behalve voor edelstenen. Dat zijn groente fruit eters. Edels mogen bijvoorbeeld geen harrison maar speciale pellets.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
                              Ahh Top! dankje voor de info!

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X