Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is jouw edel ook zo vreeslijk lief

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Is jouw edel ook zo vreeslijk lief

Ik maak maar een nieuw onderwerp. Omdat er zo weinig nieuws te lezen valt over de edel.
    Ik vraag me weleens af: heb ik nou zo'n vreeslijk lieve en tamme edel of zijn alle edels nou zo?
    Ik kan echt alles met hem doen, op zijn rug leggen (blijft gewoon liggen) kan hem wiegen, legt graag zijn kopje in mijn hals, komt weleens tegen me aan liggen. Laat eens weten wat jou edel allemaal voor lieven dingen doet?

Hallo Pollie.
    Leuk dat je zo inzet voor edels, ik ben het met je eens.
    Zoals je misschien weet hebben wij 2 edels Joepie van 7en half maanden en Tica van 5 maanden.
    Het mannetje is een schat, kan lekker stil bij je zitten, rustig op 1 pootje,
    Lekker kroelen, brabbelt lekker, maar geeft aan wanneer hij met rust gelaten wil worden, daar tegen over is het popje ook lief, gaat lekker bij je liggen, slaap op je arm, en knuffelt ook maar kan tussen door ook wel eens haar buien hebben, bijten, schreeuwen en is duidelijk een dominante tante, als ze er niet mee eens is laat ze het ook wel merken, maar dat moet ze time out hok in.
    Daarna is ze heel erg lief.
    Ik ben heel erg gelukkig met mijn vogels, het zijn prachtige vogels en ook erg lief
    Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
    Gerrit Visser

Comment

Ja ze zijn echt geweldig lief he? Ik vind de pop ook zo mooi. Ik heb weleens horen zeggen dat het popje wat minder toegankelijk is dan het mannetje. Maar ja... ze zeggen zoveel. Ik heb geen ervaring met edelpoppen. Ik vind jouw foto (avatar) erg leuk.
      Vandaag moest ik erg lachen om Theo, hij zat op de bodem van zijn kooi en sprong in het rond. Echt als een kikker poink, poink... Was géén gezicht!

Comment

edel

Hallo Pollie en gerrit
        Ik heb ook sinds 2 weken een mannetjes edel,maar in die 2 weken zeg ik ook al, ik zou hem nooit meer kwijt willen.
        Hij is zo tam en makkelijk legt graag zijn koppie in me hals en dan lekker kroelen zit graag bij me.
        Hij heeft vandaag een prachtige kooi gekregen,en ging er zo makkelijk in, en ging gelijk spelen ongeloofelijk.
        Ik heb ook een timneh grijzenroodstaart die is ook zo makkelijk,alleen toen hij in zijn nieuwe kooi stapte keek ie alleen maar in de ronte,daarna ging hij ook spelen.
        Het is een dubbele kooi met een tussenwand erin.
        Ze zijn vanavond gaan slapen, en we hebben ze niet meer gehoord.Ik vind het leuk dat er nu meer mensen zijn voor de edel.
        groetjes van Ziyal
        groetjes van Ziyal

Comment

Haha dus mijn Theo is niet de enige edel die zo lief en aanhankelijk is.
          Volgens mij zag ik wat foto's van je nieuwe kooi. Waarschijnlijk hoeft die scheidingswant er niet eens tussen. Als ze maar hun eigen hoekje hebben.

Theo zit overdag met Pipo altijd in een arakooi en dat gaat heel goed. Pipo heeft de ene kant van de kooi en Theo de andere.

Comment

mijn edelpopje is ook wel lief kan ook alles met der doen alleen net als meidoorn24 kan ze ook aardig schreeuwen en bijten en dan gaat ze ook weer de kooi in om af tekoelen maar verders wil ik der ook nooit meer kwijt alleen ze vindt alleen me pa en me broertje niks (LOL) maar voor mij hartstikke lief

Comment

Hoi,

Het is leuk om te lezen dat edelpapegaaien lief zijn. Alleen bij ons lukt dat niet.
              Er zijn momenten dat hij lief is hoor, maar 's morgens bijt hij hard als we hem uit zijn slaapkooi nemen en naar beneden brengen. Soms vraag ik me echt af wat wij verkeerd doen.

Groetjes

Comment

Hoi, ik heb ook 2 edels, 2 mannen en die bijten eigenlijk nooit. Ze gaan 's avonds ook in een slaapkooi (reisbench) en 's ochtends haal ik de doek eraf, zet beide kooitjes op de grond en zet het deurtje open zodat ze even kunnen bijkomen en na 5 of 10 min komen ze er zelf uit, de ene altijd eerder als de ander. Als ik de doek eraf haal en meteen me hand erin steek kan ik vaak ook een uithaal verwachten en eigenlijk is dat ook niet zo vreemd. Als jij net wakker word wil je vaak ook eerst eventjes bij komen. In het begin beten ze nog wel eens omdat ze jong waren en me uit probeerden. Nu zijn ze ook nog wel jong (2 en anderhalf) maar ze weten nu wel precies wat ze wel en niet kunnen maken en bijten nu zelden. Misschien heb je er wat aan!

Comment

Het zit vaak in kleine dingen bij de papegaaien hé. We zullen het in ieder geval eens proberen. Nu komt hij bij mij vlot op de arm en bij mijne man begint hij te bijten, de voorbije maanden was het andersom. Waarom hij zo is weten we niet. Eens hij beneden is gaat het veel beter.

Comment

Hoe oud is jou edel precies? Mijn jongste edel verafgoden mij toen hij een baby was en mijn vriend en andere mannen konden echt helemaal niks met hem. Als mijn vriend alleen al in de buurt kwam werd ie helemaal bol en dan liep ie of weg alsof ie bang was of hij ging naar hem toe, zo van: kom maar als je durft! En hij beet hem ook vol als hij de kans kreeg maar toen werd mij vertelt dat edels dit vaker hebben, enigzins eenkennig als ze klein zijn en dat dat rond zijn eerste jaar waarschijnlijk wel verdween. En dat was ook zo, vanaf een maand of 9/10 werd ie ook gemoedelijker naar mijn vriend toe en nu kan die er ook alles mee, hij vind mij nog wel steeds iets liever, zoekt me echt op om bij me te zitten en dat heeft hij bij mijn vriend niet maar die kan hem nu wel altijd en overal pakken en ook mee knuffelen. En hij heeft ook een periode gehad dat ie mij ook wel eens beet, gewoon, zoals ik al zei om te proberen. Gewoon laten merken dat het niet gewenst is door nee te zeggen oid (bij mij weten ze namelijk heel goed wat dat woordje betekend) en vooral hem belonen als hij het niet doet. Mijn oudste edel had een tijdje terug opeens de neiging om me te bijten als hij terug de kooi in moest terwijl hij daar nog geen zin in had. Ik heb hem toen uiteraard wel gewoon in de kooi gezet want ik ben de baas en nee gezegd als hij beet. Als hij het daarna een keertje niet deed kreeg hij meteen een snoepje en lieve woordjes en dat had hij al snel door en nu doet ie het zo goed als niet meer.

Comment

Onze chicco is nu anderhalf jaar. Hebben jullie de papegaaien laten kortwieken of niet? Vorig jaar is onze chicco kort gewiekt en nu kan hij enorm goed vliegen. Binnen kan het geen kwaad, maar als hij buiten wil kan dit enkel in zijn kooi en dat vindt die niet zo leuk omdat hij niet dicht bij ons kan zitten.

Kunnen jullie papegaaien praten? Hier toch al wat woorden en lachen.

Comment

Hoi, ja onze vogels zijn gewiekt omdat wij vaak de openslaande deuren open hebben naar ons dakterras en de vogels altijd vrij rondlopen in huis als wij er zijn en ze ons dus gewoon achterna kunnen gaan als ze dat willen zonder dat wij bang moeten zijn dat ze er vandoor gaan, of inderdaad in een kooi/tuigje alleen naar buiten kunnen.
                        's winters laten we ze wel vliegen als hun vleugels al ver genoeg zijn terug gegroeit.

Hier praten ze niet, ze doen ook geen enkel geluid na maar wij denken dat dat komt omdat ze een paar maanden na elkaar zijn gekomen en ze dus niet de behoefte hebben ons na te doen omdat ze elkaar hebben. Maar wie weet komt het nog

Comment

Dank u wel al voor de reactie. Het is allemaal wat zoeken van wat wel en wat niet. Is niet altijd gemakkelijk vind ik.

Comment

Hoewel ik zelf dit onderwerp eens ben gestart, valt me op dat edels een zachtaardig
                            en goeiig karakter hebben. Ik dacht eerst echt dat alleen mijn edel zo vreselijk lief was.
                            Daarom leuk om allemaal te lezen wat jullie ervaringen zijn.

Mijn Theo is bijna altijd wel stabiel van karakter maar ook hij laat af en toe even weten
                            wat hem niet zint. Als ik thuis ben mag hij altijd in z'n boom wat ook helemaal 'zijn" stek is.
                            Toen ik hem uit de kooi wilde pakken beet hij me ineens. Bij de tweede keer pakken weer.
                            Kooi dicht en na 5 minuten stapte hij gewoon op. Daarna weer de oude Theo.

Later dacht ik, joh hij was gewoon kwaad. Omdat ik de hele dag weg geweest was had hij echt de pest over in.
                            Zo moet ik hem ook niet van zijn boom halen als hij nog niet helemaal droog is van het douchen.
                            Haha dan kan die zo pissig doen dat ik echt moet oppassen. Maar goed, ik denk als je je edel begrijpt
                            waarom die zus of zo doet, je er beter naar kunt handelen.
                            Zo zal ik eerst mijn excuses aanbieden aan Theo als ik een hele dag en avond ben weggeweest.

Comment

hallo
                              ik heb ook een edel(vrouwtje)
                              ze was toen ik der kreeg echt een geweldige vogel
                              nu loop ze alleen nog maar te bijten en te grommen
                              krijg der niet meer normaal te pakken
                              weet iemand wat te doen?

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X