Uiteraard schreeuwt een Edelpapegaai ook wel eens, maar ik woon in een appartement en ben aan het oriƫnteren om te kijken of het mogelijk is een Edelpapegaai in huis te nemen. Nu heb ik het beeld voor ogen dat het diertje veel en hard schreeuwt en dit niet meer af te leren valt. Ik lees hier en daar verschillende verhalen, onder andere iets over een time out kooi wat goed moet werken (maar geen idee wat het precies is en hoe je het middel inzet). Bij de ene valt het af te leren, de ander heeft er meer moeite mee. Ook gelezen dat je bij een consequente opvoeding en houding al een heel eind bent. In hoeverre zijn Edelpapegaaien in een appartement te houden of is dit bijna niet mogelijk ivm bijvoorbeeld lawaaioverlast voor de buren?
En wat als je beiden regelmatig werkt (rond de 32 uur per week) en de papegaai leeft zonder soortgenoot, samen met drie katten en een hond. Kan het diertje dan zichzelf vermaken gedurende de dag of is dit al vragen om gedragsproblemen?
Heeft er iemand nog tips voor goed leesvoer? De planning voor aanschaf van een vogel gaat pas gebeuren als we onze kennis op peil hebben en blijkt dat wij een goed thuis kunnen bieden. Alle info is welkom!
En wat als je beiden regelmatig werkt (rond de 32 uur per week) en de papegaai leeft zonder soortgenoot, samen met drie katten en een hond. Kan het diertje dan zichzelf vermaken gedurende de dag of is dit al vragen om gedragsproblemen?
Heeft er iemand nog tips voor goed leesvoer? De planning voor aanschaf van een vogel gaat pas gebeuren als we onze kennis op peil hebben en blijkt dat wij een goed thuis kunnen bieden. Alle info is welkom!
Comment