Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AANVALLEN, kan iemand helpen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• AANVALLEN, kan iemand helpen?

Wij hebben sinds een week een edelpapegaai, pop! Ze is met 8 weken oud uit het nest gehaald en door mij wordt ze nu verder met de hand groot gebracht. Nu heb ik een probleem: Ze valt ontzettend mijn hand aan als ik in haar kooi kom. Naar mijn idee is het angst. Heb heel stoer mijn vuist gewoon in de kooi gelaten elke keer zodat ze kon zien dat dit niets uithaalt. Als ik een theedoek over haar hoofd gooi, wordt ze gelijk heel rustig, dus denk dat het echt angst is. Als ze op mijn arm zit vind ze het kroelen heerlijk, begint dan te " snavel-knarse-tanden) en sluit haar ogen. ook de pap vind ze heerlijk en eet ze goed, ze is nieuwsgierig en op de arm doet ze het dus prima.
    WAt is een goede aanpak om haar " angst-teretoriaal gedrag af te leren??
    Mango Levi Benji

Toen ik mijn edel kreeg, was hij net zelfstandig, deed ie dat ook. Gewoon negeren werkte het beste, het was met een paar dagen over. Ik heb overigens wel nee gezegd bij elke keer, ik vraag mij nu wel af of dat nut heeft gehad, maar ja.
    Ik heb niet met een theedoek oid gewerkt.

Comment

Dank je wel voor je reactie! Maar hoe zou ik dit moeten negeren dan? Als ik probeer om het te pakken bijt hij toch echt vrij hard! Ik probeer hem nu te laten zien door mijn vuist in het hok te houden dat handen niets doen, alleen lekker eten etc brengen. Ik zeg trouwens ook nee als hij dit gedrag vertoont. Vind het lastig. Is het bij jou goedgekomen??
      Mango Levi Benji

Comment

aanvallen kan iemand helpen

je kan ook een op stap stok gebruiken.
        in het begin moet je heel streng zijn,ze bijten best wel veel.
        ik gebruikte een stok als ze zo'n bui hadden,dat werkte prima,soms rennen ze dan heel hard naar de andere kant om bij je hand te komen,maar dan hou je de stok scheef en lukt het niet.soms willen ze ook niet opstappen,maar ze moeten hoe dan ook.
        ik bleef ze net zolang achterna gaan tot ze wel opstapte.ze zijn heel slim,als je op geeft hebben ze gewonnen.
        ik probeerde het dan weer met mijn vuist in de kooi te laten opstappen,dan hebben ze geen grip bijten dan weer de stok.
        als je dit goed leert bijten ze later nooit meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ankelevi
          Wij hebben sinds een week een edelpapegaai, pop! Ze is met 8 weken oud uit het nest gehaald en door mij wordt ze nu verder met de hand groot gebracht. Nu heb ik een probleem: Ze valt ontzettend mijn hand aan als ik in haar kooi kom. Naar mijn idee is het angst. Heb heel stoer mijn vuist gewoon in de kooi gelaten elke keer zodat ze kon zien dat dit niets uithaalt. Als ik een theedoek over haar hoofd gooi, wordt ze gelijk heel rustig, dus denk dat het echt angst is. Als ze op mijn arm zit vind ze het kroelen heerlijk, begint dan te " snavel-knarse-tanden) en sluit haar ogen. ook de pap vind ze heerlijk en eet ze goed, ze is nieuwsgierig en op de arm doet ze het dus prima.
          WAt is een goede aanpak om haar " angst-teretoriaal gedrag af te leren??
          Welkom onder de edelpopjes
          Ik heb er nou een stuk of 5 met de hand opgevoerd een ik heber een mee gemaakt die het niet deed
          Negeren bedoeld ze gewoon pakken zonder vuist of iets
          Als je vind dat ze nu al hard bijten moet je nog ff 10 weken wachten

Comment

We zijn nu een aantal weken verder... van het ene op het andere moment was het bijten over. Ze is nu de meest lieve vogel die ik meer kan wensen. Ze vliegt van haar speelboom af en loopt naar me toe, zou het liefst 24 uur per dag op mn arm zitten! Begrijpt het woord nee heel goed en voelt altijd zachtjes met haar snavel, als ik zeg zachtjes stopt ze hier mee. Heb toen dr tijd gewoon vol gehouden, vuist aanbieden en laten zien dat het mij niets deed als ze beet. Heeft dus het goede effect gehad! Bedankt voor jullie reacties!
            Mango Levi Benji

Comment

Heej wat goed zeg !!!
              Chester en Samba
              Yoda en Navy

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X