Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, onze edel schreeuwt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Help, onze edel schreeuwt

Hallo allemaal,

Wij hebben een edel van nu 4 maanden, hij is met de hand groot gebracht en was heel lief. Nu begint hij de laatste tijd, vooral als de kinderen thuis zijn, te schreeuwen en wil hij niet meer bij ons zitten. Hij is bang en bijterig naar onze handen en de kinderen vind hij al helemaal niks. Ik weet niet meer wat ik er aan moet doen. We negeren hem volledig als hij schreeuwt, krijgt verder genoeg aandacht, de ene dag wel meer als de andere, maar hij komt ook niet meer bij ons zitten.
    Zo gauw de kinderen weg zijn (naar school of naar bed) dan is hij weer helemaal rustig en stil. Niet dat hij dan bij ons wil zitten, maar hij schreeuwt niet meer.

Onze kinderen zijn 5,5 en bijna 4 jaar. Ze maken vaak ruzie en zijn zeker niet de rustigsten in huis. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Wie kan ons helpen? Ik word er horendol van dat ik mezelf niet verstaanbaar kan maken.

Groetjes,
    Melanie

Je zegt het eigenlijk al zelf.
    Als de kinderen niet thuis zijn is hij rustig.

Ik denk dat de kinderen ook wel schreeuwen en veel ruzie, dat vind hij niet leuk en gaat er dan bovenuit gillen.

Comment

Help, onze edel schreeuwt

Hoi Aschra,

Bedankt voor je reactie. Ja eigenlijk denk ik zelf ook wel dat het daar het meest aan ligt.

Hoe we dat op moeten lossen weet ik nog niet. Ga ik eens goed over nadenken...

Groetjes,
      Melanie

Comment

denk ook zeker dat de kids de oorzaak zijn van zijn gedrag.
        mijn edel man reageert erg op visite.
        je zou de kids wel een beetje uit kunnen leggen hoe of wat.
        ruzie maken doe je maar buiten of boven ofzo,er leeft nog meer in huis behalve jullie.
        weet dat het heel moeilijk is,het blijven kinderen,maar misschien wordt het door wat verandering wel een stuk rustiger in huis.
        zou erg jammer zijn als je hem om deze reden weg zou moeten doen of dat het van kwaad tot erger wordt.
        het zal wel wat moeite en tijd kosten om dingen te veranderen maar je kan er beter zo snel mogelijk mee beginnen.
        heel veel succes ermee.

Comment

Ik begrijp wat je bedoelt Melanie.
          Ook hier kon Mr Darcy (mijn edelman) erg luidruchtig worden als de kinderen thuis kwamen uit school. Je kan de kinderen niet sommeren stil te zijn als ze net thuis komen, het blijven kinderen. En zoveel herrie maakten ze nu ook weert niet, maar in vergelijking met de stille dag daarvoor natuurlijk wel. En ik begreep best dat Mr Darcy mee wilde doen, hij was/is per slot van rekening toch ook een soort kind.
          Een echte oplossing heb ik niet gevonden, maar wat wel stukken hielp was om Mr Darcy vlak voor schooltijd uit de kooi te laten en veel aandacht te geven, ik deed dat dmv trucjes aanleren, zoals rondje draaien, blokjes in een bakje doen enz. Dan had ik het idee dat hij aandacht had gehad en ook een beetje moe was. Dan nog was Mr Darcy wel rumoeriger, maar niet meer zo erg als in het begin. En die "trucjestijd" was zowel leuk voor Mr Darcy als voor mij.
          Misschien werkt dat bij jou ook?

Comment

Dank jullie wel, ik ga zeker de "trucendoos" proberen. De kinderen doen wel wat rustiger als ze thuis zijn en Elmo gaat eigenlijk de hele dag uit zijn kooi. Omdat hij niet bij ons wil zitten en heel erg hapt naar onze handen word het wel een hele opgaaf om trucjes te leren, maar wie weet. Mijn jongste gaat over een paar weken beginnen op de basisschool, dan heb ik meer tijd om alleen maar met Elmo bezig te zijn. Dus ik ga zeker kleine blokjes maken en een doosje zoeken.

Comment

Hebben ze zeker er niet verteld toen je hem kocht dat edels veel schreeuwen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door serkan Bekijk Berichten
                Hebben ze zeker er niet verteld toen je hem kocht dat edels veel schreeuwen
                dat zal wel per edel verschillen,maar ik vind dat dat wel meevalt hoor.
                haast elke vogel laat van zich horen op zijn tijd.
                heb er nu nog 2 maar heb er in totaal 7 gehad dus weet wel een beetje hoe ze zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
                  dat zal wel per edel verschillen,maar ik vind dat dat wel meevalt hoor.
                  haast elke vogel laat van zich horen op zijn tijd.
                  heb er nu nog 2 maar heb er in totaal 7 gehad dus weet wel een beetje hoe ze zijn.
                  Respect

Comment

Ik heb zelf 2 edelmannen en ze maken echt niet zoveel herrie hoor, dus misschien dat dat ook aan de situatie ligt, maar zover ik weet staan edels nou niet echt bekend als echte schreeuwers. Die van mij hebben wel eens een momentje maar dan leid ik ze af en is het meteen over, maar dat hoort ook bij een papegaai volgens mij.
                    Kennisje van me heeft ook een edelman en die schreeuwt helemaal niet, die praat alleen maar haha.

Comment

Hoi Marscha,

Dat was ook de reden dat we voor een edel gingen, ze zouden niet zo schreeuwen als een grijze roodstaart (die heb ik ook gehad en kon er inderdaad wat van) of een ara. Maar helaas, de onze schreeuwt nog harder dan de grijze roodstaart.
                      Afleiden helpt helaas niet, bij ons zitten doet ie ook niet.

Groetjes,
                      Melanie

Comment

Maar vergeet niet dat die van jullie nog jong is. Daar moet nog het een en ander aan opgevoed worden. Ik denk echt dat het wel goed komt.
                        Afleiden helpt ook niet binnen een paar dagen. Je moet er echt even je weg in vinden en jou edel ook. Hij is nog maar een baby.

Comment

Hoi Melanie, mijn reactie was meer gericht aan Serkan.
                          Ik denk dat jou baby ook nog moet wennen misschien, bij mij worden ze ook druk als er visite is.
                          Wat bij mij helpt is dat als ik weg ga, ik de radio aanzet maar dan op een wat hoger volume als wat je normaal gesproken zelf zou doen. Zo probeer ik mijn vogels aan rumoerigheid te laten wennen.
                          Als ik dan thuis kom en ze gaan uit de kooi en de radio gaat uit dan hoor ik ze helemaal niet omdat ze dat drukkere qua omgeving al gehad hebben.
                          Wil niet zeggen dat dat bij jou helpt maar bij mij wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door melanie13 Bekijk Berichten
                            Hoi Marscha,

Dat was ook de reden dat we voor een edel gingen, ze zouden niet zo schreeuwen als een grijze roodstaart (die heb ik ook gehad en kon er inderdaad wat van) of een ara. Maar helaas, de onze schreeuwt nog harder dan de grijze roodstaart.
                            Afleiden helpt helaas niet, bij ons zitten doet ie ook niet.

Groetjes,
                            Melanie
                            Een grijze roodstaart zijn zeker geen schreeuwers ....
                            De zijn uitzonderingen maar met de goede opvoeding schreeuwen die het minst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsha Bekijk Berichten
                              Hoi Melanie, mijn reactie was meer gericht aan Serkan.
                              Ik denk dat jou baby ook nog moet wennen misschien, bij mij worden ze ook druk als er visite is.
                              Wat bij mij helpt is dat als ik weg ga, ik de radio aanzet maar dan op een wat hoger volume als wat je normaal gesproken zelf zou doen. Zo probeer ik mijn vogels aan rumoerigheid te laten wennen.
                              Als ik dan thuis kom en ze gaan uit de kooi en de radio gaat uit dan hoor ik ze helemaal niet omdat ze dat drukkere qua omgeving al gehad hebben.
                              Wil niet zeggen dat dat bij jou helpt maar bij mij wel.
                              oké maar bij mij stonden ze bekend als flinke geluid makers haha
                              Maar jullie hebben het tegendeel bewezen

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X