Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende vragen over koppeltje edels van 20 weken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verschillende vragen over koppeltje edels van 20 weken

Hoi allemaal,

In de topic van even voorstellen heb ik ons en ons koppeltje Edels Rocco en Rosa voorgesteld, en zoals aangekondigd hebben we een paar vragen over het gedrag van onze edels:

Een veelvoorkomend onderwerp op het forum is schreeuwen, ik heb hier al veel over gelezen maar ik ben (naarstig) op zoek naar advies als het gaat om twee jonge edels die elkaar opdrijven als het om schreeuwen gaat.
    Hoe gaat het in zijn werk....eerst zitten ze gezellig te kletsen met elkaar , dan gaat het volume wat harder en dan komt het erop neer wie het hoogste woord heeft met als resultaat schreeuwen.
    Rocco is over het algemeen de opstoker van de twee en de minst tamme.
    Wat doen we nu....we roepen 3x met een lage stem de naam van de boosdoener icm NEE. Wanneer het geschreeuw niet stopt, en dat is meestal het geval, doen we een doek over de kooi. De doek helpt jammer genoeg meestal niet, ze schreeuwen onder de doek door. Na 10 minuten wil het met veel geluk stil worden. Wat moeten we dan doen? De doek nog even laten hangen of direct weghalen en belonen?
    Stel dat er 1 zit te schreeuwen en ik gebruik de doek, kan het dan gebeuren dat de andere edel, die dan juist lief zit te spelen, dit ook als straf ziet?

Time out box; ze zijn nu 20 weken en leren nu pas opstappen. Voordat ze opstappen zijn we vaak wel dik 10 minuten verder. Ik ben bang dat als we nu met de time out box gaan werken dat het effect weg is op het moment dat ze na zoveel minuten pas opstappen. STel dat we de time out box moeten gaan gebruiken, hoe kunnen we dit dan het beste aanpakken?

Wat mij ook opvalt is dat ze absurd reageren op de afzuiger van de keuken net als de stofzuiger. Nu heb ik al het 1 en ander gelezen over de stofzuiger maar kan het oergevoel ook opgewekt worden door de afzuiger?

We hebben ook twee honden die nog steeds redelijk fel reageren op Rocco en Rosa,vooral als ze gaan fladderen in de kooi. We durven ze nog niet goed in de kamer zelf uit de kooi te laten dus nemen we ze nu mee naar een andere kamer om met ze te spelen en te oefenen. Iemand tips hoe we de relatie tussen de honden en edels kunnen verbeteren.Even voor de duidelijkheid qua ras, we hebben een witte herder en een west highland white terrier.

Een heel verhaal maar ik hoop dat jullie ons van advies willen voorzien.
    Groetjes Ursula

Niemand die advies heeft?

Comment

Ik heb 1 edel. Meestal zeg ik duidelijk nee en zet ik hem in de time out box en negeer hem dan. Over de afzuiger, mijnedel reageert ook op de afzuiger vooral af en toe met hard praten, hard zingen en af en af en toe kreten.
      Over honden kan ik je geen tips geven ik laat mijn hond niet met de papegaai samen. De hond is bij mij in de gang voor de zekerheid.

Groetjes samantha

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
      X