Hallo allemaal, ik ben hier nieuw op dit forum en zal me even voorstellen : Ik ben Ardy, 51 jaar, heb 3 kinderen, woon samen met Harry en heb 3 kipjes, 2 honden en de edelpapegaai en daar gaat het om : onze edel. Plm. 5 weken geleden heb ik hem gekocht, het is echt een schat van een dier alleen hij gaat steeds liggen ipv dat hij gewoon op zijn pootjes blijft zitten. Heeft iemand hier ervaring mee?
X
-
Hetzelfde gedrag..liggende edelpapegaai
Helaas is er nog geen antwoord op deze vraag gekomen, want ik heb hetzelfde met mijn edelpapegaai van 5 maanden oud. Ligt bijna altijd ipv te zitten. Van nature is hij rustig en wat lui aaangelegd, maar of het hier door komt? Verder is hij goed gezond, goed op gewicht (420) gram. en klautert ook wel. Wellicht dat iemand hier wel weet wat het is......
Comment
-
Ik ben er inmiddels achter dat het om dezelfde edel gaat als waar vlindertje het over heeft. Deze hebben haar weer doorverkocht aan iemand in Enschede, en daar heb ik heb "Toby" dus weer van gekocht zo blijkt na wat speurwerk. Een telefoontje naar de faculteit Utrecht leerde me dat het volgens hen geen luiheid kan zijn, maar een medische achtergrond moet hebben. Eerst maar eens in overleg met de verkoopster dus, want ze heeft me zo blijkt nu een zieke vogel verkocht voor een ferme prijs. Wordt vervolgd dus...
Comment
-
Duidelijk is geworden dat Toby na een bezoek aan een ervaren dierenarts sowieso een chronische ziekte onder de leden heeft. Er is dna afgenomen om hem te testen op de papegaaienziekte. Deze test wacht ik dus in spanning af. Spijtig genoeg wijst de verkoopster uit Enschede elke verantwoordelijkheid af. Bij haar is gekocht, gekocht. Ze is duidelijk niet op de hoogte van de wetgeving hieromtrent, die toch duidelijk anders aangeeft. Inmiddels blijft ze edelpapegaaien op Marktplaats verkopen, waaronder op dit moment een pop. Wees gewaarschuwd als u een edelpapegaai bij een verkoopster uit Enschede wilt kopen, deze mevrouw heeft duidelijk allleen commerciele belangen en laat je verder volledig in de kou staan voor een fikse prijs die ze voor de edels vraagt. Tips omtrent hoe ik haar verder kan aanpakken zijn van harte welkom.
Comment
-
Ik zit hier met open mond te lezen!
iemand stelt hier een vraag over haar edel die ze nog maar kort heeft.
Nog geen 3,5 week later heeft een ander dezelfde vraag, blijkt het dezelfde edel te zijn. Is die edel in 3,5 week 3 adressen rijker!
En dan is nog ziek ook!
Herootje, ik vind het erg wat je is overkomen. ik zou niet weten hoe ik je kan helpen.
Maar als je ooit weer een gaai koopt, koop dan een geteste en ga desnoods met de vorige eigenaar naar een va voor een checkup!
Comment
-
Ook ik lees met verbazing jouw verhaal en de geschiedenis van jouw edel. Is er ook bloed afgenomen op KDS ofwel PDD?
Het lijkt mij iets neurologisch en dat is een symtoom bij KDS.
Ik hoop voor jou dat dit het niet is.
Heb je nog meerdere vogels? Die zou ik dan niet in contact brengen met je edel. Wat Lehah ook al zei, treed met deze dame Mirella in contact om samen met haar een echte vogelarts te bezoeken.
Veel succes
Comment
-
Dank jullie wel voor jullie medeleven, ik kan het goed gebruiken als troost, want ik ben er in alle eerlijkheid kapot van. Onvoorstelbaar hoe deze Mirella inderdaad zo harteloos en laf haar verantwoordelijkheid afwijst en een doodzieke vogel voor een fikse prijs verkoopt. Ze heeft mijn kerstdagen en ongetwijfeld nog vele dagen daarna in elk geval geruineerd. Het recht schrijft voor dat ik nu moet bewijzen dat Toby bij aankoop al ziek was om haar via een advocaat aansprakelijk te stellen. Ik heb haar meerdere voorstellen gedaan om dit netjes op te lossen, alles sloeg ze af en inmiddels verkoopt ze weer vrolijk verder, met haar naar een va gaan is dus ook iets wat ze absoluut niet wil. Bloed is nog niet afgenomen, dat zullen we dan via een vogelarts zoals bijv. in Meppel moeten gaan doen. Als ik de kosten zo her en der lees, van verdere vervolgbehandelingen á honderden euro's wordt ik er moedeloos van, want waar ik dat van moet betalen, geen idee. Ik wacht eerst maar de uitslag van Gendika in de komende dagen af, om daarna te zien hoe verder te handelen, ik wil absoluut het beste voor het diertje, maar dat beste zal wel betaald moeten kunnen worden natuurlijk.
Andere vogels heb ik niet nee Ria.
Comment
-
Dank je lady, en Lejah speciaal voor je advies, sowieso heb ik de controverse omtrent dr. Hooimeijer gelezen, dus ik noemde zijn kliniek ook echt als voorbeeld om naar toe te gaan. Ik zal zodra het pbfd onderzoek bekend is, contact met Drachten opnemen en houd jullie op de hoogte. Gezien zijn slechte gezondheidsituatie zit ik echt niet op gedragsconsulten (het diertje is echt supertam en lief) danwel voedingsadviezen (eet gelukkig goed pellets en fruit) te wachten.
Comment
-
Oh mijn god!
Net zoals andere zit ik hier met open mond.
Ik hoop dat de ziekte behandelbaar is.
En ik hoop ook dat je met deze bewijzen de praktijk van die dame kunt stoppen.
alvast wens ik je erg veel succes toe & ik hoop dat het niet zo erg is als de symptomen op de moment uitwijzen.
schandalig dat papegaaien zo behandeld worden en verkocht worden onder louche praktijken gewoon om er geld uit te slaan.
Maar als je de vorige eigenaar (die ook op het forum zit) kunt contacteren en zij kunnen bevestigen dat het dezelfde vogel is,
kan je dan niet verder?Paco & Sjaakie
The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated
Comment
-
Dank Marieke voor je medeleven. Helaas geeft die vorige eigenaar en forumlid "vlindertjeb" niet thuis. Ook niet zo heel vreemd, want een schoon geweten heeft deze ook niet. Op hetzelfde moment dat ze hier een vraag stelden over hun Toby, boden ze hem ook op Marktplaats alweer te koop aan. Ik heb eens teruggekeken in mijn emailhistorie en ik heb toen een 2tal keren met hen gemaild. Inderdaad zoals al eerder werd opgemerkt is Toby nou in korte tijd sowieso al 3 keer naar een nieuwe eigenaar gegaan. Wat dat betreft is het een wonder dat het dier nog zo supertam is. Wat het tegelijkertijd ook weer extra verdrietig maakt....Ik heb inmiddels maar een adv. op Marktplaats gezet om potientiele kopers voor haar te waarschuwen. Deze wordt goed bekeken en zo kan ik toch nog enige uiting geven aan mijn onmacht.
Comment
Comment