Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn edel gaat steeds liggen ipv zitten WAAROM???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Wat moet jij je vreselijk voelen zeg, denk je een mooie papegaai te kopen en dan krijg je dit.
    Hoe heb je de edel gekocht, stond hij toen wel ?
    Het bewijs dat hij niet kon staan voordat jij hem kocht, is denk wel geleverd met het feit
    dan de eerdere eigenaar deze topic is begonnen met dit probleem.
    Wat een vreselijk mens in Enschede, die willens en wetens gehandicapte vogels verkoopt.
    Ik hoop écht dat jou het lukt om haar op één of andere manier te merken/voelen dat je op
    deze manier niet met dieren (en mensen) omgaat.
    Ik heb inmiddels zelf ook een Edelpapegaai van een half jaar, dus ik weet hoe leuk het kan zijn.

Ik zou zeggen heel veel sterkte met alles wat je nog te wachten staat.

Schummie.

Comment

Jeejtje zeg wat een situatie zeg. ... Ik hoop dat het niks ernstigs blijkt te zijn! !! Heel veel sterkte! !!
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

Comment

Inderdaad is het bewijs dat het dier al veel langer ziek is, geleverd door vlindertjeb. Tijdens de emails voorafgaande aan de koop heeft ze nooit gesproken over het alleen maar zitten van de edel. Dit vertelde ze pas toen ik hem op kwam halen. Voor de meesten hier zouden er dan gelijk tien alarmbellen zijn gaan rinkelen stel ik me voor, maar hoeveel ik me ook in alles heb verdiept en gelezen, dit heb ik niet gezien, terugkijkende zeker ook naief. Het treurige van het hele verhaal is dat deze verkoopster geen enkel berouw toont, helemaal niets, haar mails zijn wreed en op geld belust en haar ouders lijken er willens en wetens aan mee te werken. Ze heeft zo te zien in elk geval al 2 edels verkocht deze week, dus er komt volgende week vast een luxueus kerstdinér op tafel daar in Enschede.

Comment

wat zijn voor jou nu de volgende stappen?
          Hoe is het nu met Toby? Ben je al bij een vogelarts geweest voor bloedonderzoek?

Comment

Het gaat op dit moment vrij goed met Toby, hij gaat zeker niet achteruit wat ik gezien zijn toestand vorige week al heel bemoedigend vind. Het wachten is op de uitslag van een aantal tests, om te zien of er uberhaupt (nog) iets aan te doen is en kan ik ook verder met de verkoopster van Toby. Ik heb o.a. gesproken met dr. Anton Beijer en per mail met dr. Hedwig van der Horst, met haar is afgesproken om zijn ontlasting te laten onderzoeken via haar omdat het ook weleens een darminfectie kon zijn, waardoor hij bijv steeds buikpijn heeft, wat het liggen goed zou verklaren. Ik houd jullie op de hoogte!

Comment

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van de voortgang met Toby. Hij is vanochtend na een soort van toeval toch nog vrij plotseling voor ons overleden. We beseffen dat dit voor het diertje het beste is, maar we zijn er natuurlijk wel erg verdrietig door. Voor ons is dit een verdrietige leerschool geweest en we zullen tzt zeker weer een edel kopen.

Comment

Och wat verdrietig!
                Heel veel sterkte!

Comment

ach, wat verdrietig. Dit is niet wat je verwacht had toch of hielden jullie er stilletjes wel al rekening mee?

Mag ik jullie een raad geven, laat onderzoeken wat Toby onder zijn leden had. Ook voor de toekomstige edel.
                  Als Toby toch een virus bij zich had, moet je het hele huis desinfecteren en afhankelijk van het virus voorlopig geen andere vogel in huis nemen.

Sterkte met het hele proces.

Comment

Dank jullie wel voor het medeleven. Toby had zo is uit testen gebleken geen pbfd, polyoma en chlamydia, de bedoeling was om verder te onderzoeken wat hem dan wel mankeerde, maar dat bleek dus al te laat. Ik moet er even over nadenken m.b.t. het onderzoeken. Eerst even zijn dood laten bezinken.

Comment

heel veel sterkte!

Comment

Jeetje wat een verhaal, echt heel triest!

Wat iedereen hier al zegt, probeer na sectie alsnog te achterhalen wat je edel had, dan weet je wat je moet doen (desinfecteren e.d.) voor je een nieuwe vogel in huis haalt.
                        Mocht je toe zijn aan een nieuwe partner in crime, dan weten we hier wel een aantal goede adressen!

Met betrekking tot de topicstartster, de vorige eigenaar van jouw vogel, kun je geen actie ondernemen via marktplaats? Zij willen natuurlijk ook liever betrouwbare verkopers.

Heel veel sterkte de komende tijd!
                        If you had an idea that would outrage the world, would you keep it to yourself?

Comment

Heel veel sterkte toegewenst

Er is niets minder dan je vriendje te verliezen
                          Erg triest

Groeten Manuela

Comment

heel veel sterkte.

Comment

Dank nogmaals voor jullie medeleven. I.v.m. met mijn partner hebben we besloten geen autopsie op onze edel te laten uitvoeren. We hebben naar onze beste vermogen 4 weken voor hem gezorgd en we willen dit afsluiten met het idee dat dit voor het diertje zo het beste is. Wetende dat het in elk geval geen chlamydia en pfbd was. Voorlopig willen we dit eerst verwerken en t.z.t. nemen we dan dus zeker een edel weer. Ik ben vandaag al de hele dag bezig geweest met het huis ontsmetten dus dat komt goed. Toby hebben we naar een dierencrematorium gebracht. Marktplaats heeft aangegeven niks voor me te kunnen doen en de verkoopster, die laat niks meer van zich horen helaas.

Comment

Hallo

Mag ik vragen hoe lang jullie hem/haar hadden?
                                Want is dit niet langer dan 6 maanden en de verkoper is op de hoogte gesteld dat het beestje ziek was en overleden
                                Heb je recht op geld terug
                                Ik weet niet of jullie stappen zouden willen ondernemen
                                Maar ik kan jullie wel op weg helpen
                                Heb het zelf nl ook mee gemaakt
                                Denk er maar overna
                                En stuur mij dan een prive bericht
                                Wilde dit even laten weten
                                Niets moet

Groeten Manuela

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                                X