Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ochtend grommen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ochtend grommen

Hallo allemaal,

Mijn edelmannetje heeft een gewoonte ontwikkeld. Dit is dat hij elke ochtend bij het opstaan maar blijft grommen. Ook als hij eten krijgt, of als ik hem water geef. Dit klinkt ook echt als het agressieve soort grommen. Er is verder niets veranderd in de kamer waar hij staat. Hij gromde voorheen ook wel eens, maar niet zo frequent als nu. Zou er iets kunnen zijn wat ik verkeerd doe? Ik heb al wat gelezen, en er wordt ook gezegd dat grommen typisch edelgedrag is, maar ik wil toch weten of er niet iets kan zijn waardoor ik het zelf veroorzaak. Hij klinkt iedere keer zo boos. Na het wakker worden gaat hij lekker zitten brabbelen en praten. Heeft hij misschien gewoon een ochtendhumeur?

Groeten Tanja

Die van mij doet dat ook. Ik denk territoriaal gedrag. Heeft ze in het begin niet gedaan. Nu doet ze het als ze eten krijgt. Dan lijkt het net of je wilde beren aan het voeren bent. Waarop mijn vriend elke x roept dat ik haar dan niks moet geven omdat je dat gedrag dan beloont. Maar dan krijgt ze denk ik nooit meer wat.... :-|
    Als ik haar op de bank zet klimt ze er vanaf en gaat grommend over de vloer lopen. Als je dat zo ziet denk je dat ze hondsdol is geworden.
    Als je haar in de kooi zet gromt ze.
    Als ze 's avonds slapen gaat doen we het licht uit, zegt ze welterusten, en vervolgens gromt ze. Zo maar wat voorbeelden.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
    X