Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedragstherapie, consult aan huis (iemand daar ervaring mee?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gedragstherapie, consult aan huis (iemand daar ervaring mee?)

Ik zit er aan te denken om een gedragstherapie consult te doen voor mijn bijtende edel. Nu heb ik de website van Tinley gevonden. Ze komen 1,5 uur aan huis om het gedrag in kaart te brengen en daarna krijg je 3x telefonisch consult. Hebben jullie ervaring met zo een consult?

Ik lees ook even mee
    Mango Levi Benji

Comment

Nog niet veel te lezen... ;-))

Comment

Nee maar hoop dat dat snel komt!
        Mango Levi Benji

Comment

Ik heb daar zelf geen ervaring mee en eerlijk gezegd heb ik er ook nog geen ervaringsverhalen over gehoord.
          Wel eens op een lezing van een gedragstherapeut gehoord wat hij doet ook op een huisbezoek, maar dat is natuurlijk wat anders en vanuit een ander gezichtspunt. (ze zullen toch altijd reclame voor zichzelf maken)
          Ik ben dus erg benieuwd.

Comment

Jammer. Ik moet een vragenformulier invullen. Ik heb nog niet gekeken. En daarna komt ze thuis. Ik zal je wel even op de hoogte houden.

Comment

Gedragstherapie voor Papegaaien werkt volgens de regels die ook gelden in de humane geestelijke gezondheidszorg: pas als we weten welke specifieke prikkel(s) het gedrag veroorzaken, welke motivationele factoren en eventuele leerprincipes het gedrag in stand houden zijn we in staat om een verantwoord en onderbouwd advies te geven. In dit advies wordt niet alleen gekeken naar de belangen van de vogel, maar ook naar wat voor u in de praktijk haalbaar en mogelijk is. Gedragstherapie is geen wondermiddel. Ervaringen tonen aan dat er in de meest gevallen een flinke verbetering van het gedrag mogelijk is. Afhankelijk van hoe lang en heftig het gedrag zich heeft voorgedaan, alsmede de mogelijkheden van de vogel, kan een probleem helemaal worden opgelost.