Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedragstherapie, consult aan huis (iemand daar ervaring mee?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gedragstherapie, consult aan huis (iemand daar ervaring mee?)

Ik zit er aan te denken om een gedragstherapie consult te doen voor mijn bijtende edel. Nu heb ik de website van Tinley gevonden. Ze komen 1,5 uur aan huis om het gedrag in kaart te brengen en daarna krijg je 3x telefonisch consult. Hebben jullie ervaring met zo een consult?

Ik lees ook even mee
    Mango Levi Benji

Comment

Nog niet veel te lezen... ;-))

Comment

Nee maar hoop dat dat snel komt!
        Mango Levi Benji

Comment

Ik heb daar zelf geen ervaring mee en eerlijk gezegd heb ik er ook nog geen ervaringsverhalen over gehoord.
          Wel eens op een lezing van een gedragstherapeut gehoord wat hij doet ook op een huisbezoek, maar dat is natuurlijk wat anders en vanuit een ander gezichtspunt. (ze zullen toch altijd reclame voor zichzelf maken)
          Ik ben dus erg benieuwd.

Comment

Jammer. Ik moet een vragenformulier invullen. Ik heb nog niet gekeken. En daarna komt ze thuis. Ik zal je wel even op de hoogte houden.

Comment

Gedragstherapie voor Papegaaien werkt volgens de regels die ook gelden in de humane geestelijke gezondheidszorg: pas als we weten welke specifieke prikkel(s) het gedrag veroorzaken, welke motivationele factoren en eventuele leerprincipes het gedrag in stand houden zijn we in staat om een verantwoord en onderbouwd advies te geven. In dit advies wordt niet alleen gekeken naar de belangen van de vogel, maar ook naar wat voor u in de praktijk haalbaar en mogelijk is. Gedragstherapie is geen wondermiddel. Ervaringen tonen aan dat er in de meest gevallen een flinke verbetering van het gedrag mogelijk is. Afhankelijk van hoe lang en heftig het gedrag zich heeft voorgedaan, alsmede de mogelijkheden van de vogel, kan een probleem helemaal worden opgelost.
              In alle gevallen is het van belang dat u zich realiseert dat gedragstherapie voor papegaaien ook van u een bepaalde inzet verwacht, indien u het gedrag wenst te veranderen.
              Dus.....

Comment

Bonny Talsma gedragsdeskundige

Bonny is het antwoord. Zie www.papegaaienhulp.nl

Zeer interessant en leerzaam!

Comment

@edelvrouw: is dat 3 dgn? Heb je daar ervaring mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tzatziki Bekijk Berichten
                    @edelvrouw: is dat 3 dgn? Heb je daar ervaring mee?
                    Drie dagen inderdaad, de 1e keer voor ons. Ik denk de meest complete training en zeker met Barbara en Bonny, beste team!!

Comment

Je bent er nog niet heen geweest maar gaat erheen?
                      Is dat met de vogels?
                      Ik vond die vrouw die bij mijn papegaai is geweest erg tegen vallen. Ze heeft hem helemaal niet uit haar kooi gepakt. Alleen maar theorie.

Comment

Inderdaad, 1e keer, zonder eigen vogel, er zijn bij de stichting veel vogels waarmee wordt getraind. Bonny Talsma en Barbara Heidenreich verzorgen deze praktijk gerichte traingsdagen. Uniek te noemen! Geen theorie, praktijk! Eens zien wat we kunnen en denken te weten. Zie www.papegaaienhulp.nl voor info.

Comment

Waar wil jij iets over leren dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tzatziki Bekijk Berichten
                            Waar wil jij iets over leren dan?

Een edelpop is een lastige papegaai. Alles wat je daarover kunt weten, is meegenomen. Het bijtgedrag, het aanvallen, waarom en hoe aan te pakken. Deze workshop bevat alle onderdelen op het gebied van gedrag. Ook leren vliegen met een gaai is onderdeel. Praktijk, kijken en doen en vragen en verder komen met een gaai dan je ooit voor mogelijk had kunnen houden. Een edelpop is geen goede huiskamervogel, dat wil ik eigenlijk niet horen, dus zoek ik steeds naar antwoorden en verbeteringen in de omgang met gaaien. We willen eventueel een ara erbij, dat betekent nogal wat als je alleen edels gewend bent.

We zijn heel benieuwd naar de trainingsdagen in september!

Comment

Edelvrouw, klinkt heel goed. Ik kan helaas nu ivm mijn baby niet deelnemen. Baal ik van, maar goed kindje gaat voor...

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X