Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wel of niet op schouder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wel of niet op schouder

ik ben sinds 6 weken deze lieve edel rakan (betekend vriend),hij is eind juni , we zijn al heel vertrouwd met elkaar en hij zit graag de hele dag bij me, ook op mijn schouder.
    nu lees ik dat dat niet goed is en dat je dan een bange vogel van hem maakt, heeft iemand hier ervaring mee?20161107_113311.jpggECu-2yE-1.jpg15203217_1783756935231154_4014603746873395003_n.jpg

Wat een leuke naam en wat een beauty! Ik zou het antwoord op je vraag eigenlijk niet weten, mijn aga's zitten wel gewoon op mijn schouders maar er is ook nog al een verschil als een edel of een aga in je oor bijt Ze zijn er in ieder geval niet angstiger door. Maar ik heb wel eens gelezen dat als de papegaai ten opzichte van jou hoger staat/zit dat ze zich dan de baas voelen en hierdoor minder willen luisteren maar geen idee of dit daadwerkelijk zo is.
    Kiwi & Pip Nappie & Loki
    ~ Rip Pluk ~

Comment

ze zeggen vaak niet op de schouder om het risico te vermijden van het in het gezicht te kunnen bijten
      zelf heb ik vaak gaaien op mijn schouder en ben zo nog nooit gebeten
      dat ze er angstig van zouden worden heb ik nog nooit gehoord,wel dat ze zich machtiger kunnen gaan voelen,maar dat is dan nog meer aan de orde bij op het hoofd zitten dat is ook iets wat ik niet wil,verder laat ik ze lekker hun gang gaan

Comment

ik heb een koppel edelpapegaaien de man Sammy komt bij een oude vrouw en de pop komt bij twee jongens uit huis weg.
        Ze zitten in de voilere en zijn nog steeds alle twee tam, de man Sammy stapt op en loopt naar de schouders over de rug soms pakt hij mijn oor dan geef ik hem een tik.
        de pop Melay stapt ook op maar blijft meestal op de arm zitten.

Het klopt dat ze zeggen niet op schouders ivm onverwacht bewegingen en reacties daar kunnen ze van schrikken en je in gezicht verwonden.
        Hier op deze site kun je mijn vogels bewonderen.

http://home.kpn.nl/bakk4330/

dit wordt mijn nieuwe site:
        www.burdies-papegaaien.nl

4x 5 x 1 x 1 x
        en 1 witte valk en 1 blauwe grasparkiet

Comment

Mijn grijze roodstaarten heb ik ook geleerd om op mijn schouder te zitten 1 is braaf en doet niks de ander heeft al uitgehaald net naast mijn oog en een flinke beetje in mijn nek tot bloedend toe
          Zijn niet gekortwiekt en vliegen zelf op mijn schouder ze komen zelf op je hoofd zitten en kan zeggen is niet aangenaam met hun nagels
          Ik zou het afraden

Comment

Ook hier kunnen ze vliegen en komen ze soms gewoon naar je toe gevlogen om bij je te zijn. Zowel de ara's als de amazone zitten dus regelmatig op mijn schouder.
            Dan zijn ze heel gelukkig en babbelen, fluiten of lachen de ganse tijd,
            Ze kijken mee met wat je aan het doen bent. Bvb bij de vaat, dan willen ze even de vaatdoek pakken, een bord of een kopje voelen met hun tong, samen dingen doen vinden ze leuk.
            Ik wordt dan ook overstelpt met kusjes en vaak gaan ze zelfs op mijn schouder hun pluimen opmaken. Moet dan wel uitkijken voor bruuske bewegingen want dan zitten ze niet zo stevig.

Zo viel Gizmo (de amazone) laatst bijna, en met haar bekje pakte ze mijn oor beet om niet te vallen. Auuuww, dat wel, maar toch was ze voorzichtig want ze kneep net hard genoeg in mijn oor om niet te vallen, maar ik had geen wonde. Lief toch.

Wanneer ze iets doen wat ze niet mogen dan zeg ik wel heel duidelijk NEE, en dan weten ze dat het niet mag, stoppen ze er ook meteen mee.

Dus als je het toelaat, wel van in het begin correct zijn.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X