Ik ben inmiddels 10 maanden in het bezit van mijn edelman Sparky. Toen ik hem ophaalde had hij 2 maanden bij die mensen gewoond (hij was 5 maanden toen ik hem kreeg) en doodsbang. Na heel veel geduld werd hij steeds iets tammer. Tot 5 weken geleden ging alles goed. Hij stapte netjes op, ging onder de douche, nam iets lekkers aan enz. Ineens van de een op de andere dag is hij als de dood voor mij, schreeuwen als ik in de buurt kom weg springen en keihard in de kooi op de grond vallen. Hij komt niet meer naar me toe en is gewoon echt bang. Nu ben ik er achter dat de rode trui die ik toen aanhad waarschijnlijk de oorzaak is. Maar nu de vraag, omdat Sparky nooit echt tam is geworden(ik kan hem niet aanraken, aaien zijn vleugel spreiden enz.) wil ik er graag een baby edel bijnemen die ik zelf groot moet brengen.
1 Wordt Sparky daarmee tammer?
2 Acceptatie van een nieuwe vogel?
3 Schreeuwen ze dan meer? (Sparky kan dat nl al heeeeel goed!
4 Kunnen ze samen in een kooi?
5 Man of vrouw? (ik wil een popje)
Wie helpt mij met de antwoorden? ik ben echt hopeloos op zoek naar oplossingen. Dit is voor de vogel zelf ook een rot situatie want hij zit alleen nog maar op en in de kooi. Overigens speelt hij wel heel veel in de kooi. Hij is geboren op 19 juni 2009.
Ik wacht op reacties.
Groetjes Karen
1 Wordt Sparky daarmee tammer?
2 Acceptatie van een nieuwe vogel?
3 Schreeuwen ze dan meer? (Sparky kan dat nl al heeeeel goed!
4 Kunnen ze samen in een kooi?
5 Man of vrouw? (ik wil een popje)
Wie helpt mij met de antwoorden? ik ben echt hopeloos op zoek naar oplossingen. Dit is voor de vogel zelf ook een rot situatie want hij zit alleen nog maar op en in de kooi. Overigens speelt hij wel heel veel in de kooi. Hij is geboren op 19 juni 2009.
Ik wacht op reacties.
Groetjes Karen
Comment