Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Daglichtlamp.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Daglichtlamp.

Wie van jullie heeft een daglichtlamp voor zijn of haar papegaai(en)?
    Is 1 die voor mensen gebruikt wordt goed? Of 1 die bij aquaria gebruikt wordt?
    Ik heb beiden nml. Of moeten ze voor vogels aan speciale criteria voldoen?
    Hoe gebruiken jullie ze en wanneer?
    Ik weet dat het goed voor ze is maar ik lees of hoor zelden dat iemand zo'n lamp ook daadwerkelijk heeft.

In een dierentuin (mag de naam niet noemen), waar ik stage heb gelopen, hingen er osram ultra vitalux lampen (300watt) in de winterverblijven van de gaaien.
    Ze waren daar helemaal gek van die lampen, hingen ook bij de reptielen. Alles dat UV licht nodig had kreeg die lampen op de snufferd.

Misschien is dat een goede lamp, volgens de verzorgers kom je met geen enkele lamp dichter bij de zon.

Het is wel een mega lamp! Kost veel stroom en er in kijken is erg slecht! Vroeger werden ze ook gebruikt in zonnebanken, maar tegenwoordig worden er lampen gebruikt die niet warm worden of nog beter voor de huid zijn...etc.

In de dierentuin stonden de lampen 4 uur per dag aan en de gaaien konden er tot op 25 cm dichtbij komen.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze lampen?

Comment

Waarom mag je de naam van de dierentuin niet noemen?

henk

Comment

Als een dietentuin graag zijn manier van doen en laten bekend wil maken dan doen zij dit zelf wel. Ik voel mij daar niet geroepen voor. Ook slechte dingen die in dierentuinen gebeuren zal ik vertrllen, als daar aanleiding naar is. Maar ik vind het niet netjes om een naam te schande te maken. Zo voel ik mij ook niet in de positie om reclame te maken voor een van de dierentuinen die ik goed ken.

ik weet ook dat bepaalde dierentuinen dingen doen puur uit geldnoot etc. Dit is ongewild, dan toch de manier van werken.

(Daarnaast is er bij een bezoek aan 2 dierentuinen een contract getekend dat naamsgebruik niet mag, tenzij toestemming is gevraagd. Dit handteer ik sindsdien bij elke dierentuin)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axolotl Bekijk Berichten
          Als een dietentuin graag zijn manier van doen en laten bekend wil maken dan doen zij dit zelf wel. Ik voel mij daar niet geroepen voor. Ook slechte dingen die in dierentuinen gebeuren zal ik vertrllen, als daar aanleiding naar is. Maar ik vind het niet netjes om een naam te schande te maken. Zo voel ik mij ook niet in de positie om reclame te maken voor een van de dierentuinen die ik goed ken.

ik weet ook dat bepaalde dierentuinen dingen doen puur uit geldnoot etc. Dit is ongewild, dan toch de manier van werken.

(Daarnaast is er bij een bezoek aan 2 dierentuinen een contract getekend dat naamsgebruik niet mag, tenzij toestemming is gevraagd. Dit handteer ik sindsdien bij elke dierentuin)

Erg netjes dat je je daar aanhoud.
          Minni Micky Kimo

Comment

Ik gebruik de Avian lamp. Deze is goed voor de juiste UV A & UV B samenstelling. Hij staat via een tijd klok ongeveer 3 uur per dag aan. Wel geef ik onze Edel de keus of hij er onder wil zitten (een kant van de kooi is verlicht de andere kant niet). Moet zeggen dat hij er meestal voor kiest om onder het licht te gaan zitten & dan actief te spelen of te eten.

Het belangrijkste blijft natuurlijk wel om regelmatig met je papegaai naar buiten te gaan! Niks is beter dan zo af en toe in het echte zonnetje te zitten!

Gr,

Carlo

Comment

Ik heb zelf de lampen van truelight altijd gebruikt.
              Persoonlijk denk ik dat goed licht met name in de winter belangrijk is als ze wat minder buiten komen.

henk

Comment

Ik maak ELKE dag met mijn 2 gaaitjes een wandelingetje - regen, wind, zonneschijn... wij halen elke dag een frisse neus.
                Als het mooi weer is, dan zitten we uren lang buiten. Ze kunnen zelf kiezen of ze in de zon of in de schaduw willen zitten.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X