Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Arme Fons geopereerd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Arme Fons geopereerd

Hoi Allemaal,

Wil even mijn verhaal kwijt, heb zo gruwlijk in de rats gezeten! Ons Fons heeft ongelukje gehad, achteraf valt alles op zijn plek, het zit zo..

Voor ik Fons en Fien op ging halen heb ik de kweker gevraagd om ze te wieken, ik neem ze namelijk elke dag mee naar mijn zaak en wil ze eigenlijk altijd los hebben (met uitzondering van de nacht) hij heeft dit met alle goede bedoelingen voor mij gedaan maar zei er eigenlijk bij dat hij het al lang niet meer had gedaan omdat hij alleen kweekkoppels heeft, hij heeft het op mijn verzoek toch gedaan. Nu was het al maanden zo, dat het mij opviel dat Fons niet goed kon landen/ zweven naar beneden, niet zo goed als Fien in ieder geval.. Nu landen ze natuurlijk altijd wel eens onverwacht uit de boom of kooi, bij schrikken bijvoorbeeld.. Omdat ik zag dat Fons toch regelmatig akelig terecht kwam, ben ik hem als ik het vermoeden had dat hij dit ging doen meteen gaan halen uit boom of op kooi.. ik weet dat dat niet goed is want hij begon meteen misbruik te maken van de situatie om mij te foppen maar ik was toch heel bang dat hij zou 'vallen"en het dus niet wilde risceren dat hij zich zou bezeren en ik deed het dan toch..

Her werdt van kwaad tot erger en hij begon een gedragstoornis te vertonen en dit continu te doen.. Tot het fout ging, ik kwam niet en hij sprong uit de boom en maakte een enorme smak op de grond, ik zag direct dat zijn borstje open was, heb direct Hedwig van den Horst gebeld en ben s'middags meteen met hem gegaan.. ik verwachte alleen een check-up maar hedwig zei dat zijn borst gehecht moest worden en daarna kwam voor mij de klap.. ze zei dat hij zo enorm slecht gewiekt was aan 1 kant zodat hij een landing van een vliegtuig met 1 afgebroken vleugel maakt.. en dat klopt ook want aan 1 kant vangt hij geen wind en aan de andere wel omdat 1 kant veel te kort is.. Er was maar 1 oplossing en dat was onder narcose alle slagpennen trekken waardoor hij direct nieuwe veren aanmaakt die over 6 weken klaar zijn en hij weer normaal kan landen... Jezus, ik schoot onmiddelijk in de stress en hevige tranen.. ik vond het zo erg.. maar ze zei dat het anders wel 1 tot 2 jaar kon duren voordat dit vanzelf beter zou worden met nieuwe veren.. tegen die tijd is er met hem geen land meer te bezeilen omdat ik hem blijf halen en het gegarandeerd toch een keer fout gaat en nog iets breekt of erger.. Ik heb besloten het te doen direct.. het was goed gegaan en heb hem 4 dagen daar gelaten (Snik snik) ik moest namelijk met spoed een nieuwe kooi regelen voor hem omdat hij een tijdje alleen moet zitten zonder fien.. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet aankon om hem als zielig hoopje mee naar huis te nemen en hem zo de ergste drie dagen met pijn te zien..

Ik heb nu wel een heerlijke grote kooi voor ze erbij, de strong Dahlia hoekkooi van 155 cmx 123 doorsnee en 186 hoog!

Fons is nu sinds gister thuis, zit nu veel in zijn kooi om niet het risico te lopen dat hij weer valt ( wat ik erg moeilijk vind hem in zijn kooi te houden want dat is hij niet gewend) s'nachts schuif ik de kooien tegen elkaar aan..

Ons fientje daarentegen is normaal erg dominant en pesterig naar Fons, maar die heb ik 4 dagen niet gehoord tijdens Fons zijn verblijf bij Hedwig.. Ze was helemaal van slag en echt verdrietig dat Fons er niet was, ook weer medelijden met haar!

Gelukkig is hij nu weer bij mij maar en zullen nog 6 zware weken volgen voor hij weer alles kan en mag.. Voor hem zwaar, maar voor mij ook!

Arme arme Fons..

Sorry, moest het effe kwijt
    https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

wat een verhaal, denk je dat je er goed aan doet om de kweker hem te laten wieken, gaat het helemaal fout.
    ik wens jou en fons veel sterkte de komende weken.
    Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
    Gerrit Visser

Comment

Jeetje, wat een toestand. Ik kan begrijpen dat je vreselijk in de zenuwen hebt gezeten. Ik hoop Fons de komende tijd rustig kan genezen en hij dan gauw weer de oude wordt.
      Heel veel sterkte hoor!

Comment

och gossie! Heel veel beterschap voor Fons.
        Dat hij in de toekomst weer veilig kan landen!

Comment

oh jeetje

Oh jeetje! Arm Fonsje! Veel sterkte en wens hem veel beterschap en een dikke knuffel !

Comment

Wat erg zeg voor fons en ook voor jou zal het heel erg schrikken zijn geweest !!!
            Ik hoop dat de operatie goed is verlopen en zijn borst en vleugel zich goed herstellen !!! Hou ons op de hoogte he

voor jullie !
            Chester en Samba
            Yoda en Navy

Comment

Echt hartstikke bedankt voor jullie lieve berichten, het doet goed dat mensen die snappen wat zo'n vogel voor je betekent je steunen!

Anderen die niets met vogels hebbben snappen het niet namelijk als ze zien hoe bezorgd je bent om zo'n beestje en zoveel verdriet kan hebben om hen..

heb echt 4 dagen mijn ogen uit mijn kop gejankt.. nu gaat het wel met hem... hij vreet weer heerlijk en brabbeld weer lekker, hij moet alleen veel in kooi voor zijn veiligheid en dat vind ik volgens mij erger dan hijzelf.. Fien is heel lief voor hem.. zit op en naast zijn kooi en kraait zachtjes naar hem, zij weet ook dat er iets met hem is want normaal is ze veel feller.. ze heeft hem ook echt vreselijk gemist... ze was zo anders toen hij bij hedwig was..

Nu de weken aftellen tot zijn veren zijn gegroeid en hij eindelijk als een normale vogel veilig kan landen..

Bedankt, en ik hou jullie op de hoogte

Comment

Nou, ons Fonsje is alweer een week thuis.. Ik heb niet het idee dat hij nog pijn heeft maar eerder wat ongemak.. hij heeft nog wel voor 6 weken pijnstillers tot zijn veren helemaal terug zijn.. hij is meteen ook in de rui gegaan dus dat heeft hij dan dalijk ook meteen gehad.. over 5 weken een gloednieuwe vogel

Ik berbaas me dat hij het helemaal niet zo erg vindt dat hij redelijk veel in zijn kooi moet blijven.. hij zit alleen in zijn oude kooi tot hij helemaal beter is en dan mag hij weer samen met fientje in de nieuwe grotere kooi..

Fien heeft wel een aantal dagen moeten wennen in haar nieuwe kooi en dan ook ineens helemaal alleen, gerem.. ik schuif de oude ertegenaan s'nachts en dan wil ze eigenlijk daarin bij Fons, best zielig maar het gaat nu beter.. Ik hoop alleen dat wanneer Fons er straks wel in mag dat ze dan dat wel accepteerd.. Fons is nog teveel uit balans om hem nu er in te doen.. hij klimt nog onzeker..

Zet hem er wel soms even in om vast te wennen onder toezicht maar hij is nog wat te onhandig en als hij hierin nbaar beneden valt dan bezeert hij zich weer..

Hieronder nog wat foto's en ook van de nieuwe kooi.. Fien zie je bijna niet meer zitten haha..

Wel een ontzettende fijne kooi hoor, is echt groot maar doordat hij echt een hoekmodel is, gebruik je je minimale ruimte..

Eerst oude kooi waar fons nu dan even nog in zit en daarna nieuwe..

Comment

gelukkig gaat het weer goed met Fons, en wat een mooie kooi voor de edels, ben bijna jaloers op je.
                  Gerrit Visser

Comment

Even een updateje weer!

Het gaat echt geweldig met Fons, heeft al prachtige nieuwe veren, jeetje wat groeit dat snel zeg, ik denk met zo'n 2 weken dat alles weer helemaal op lengte is en fons normaal kan landen. Hij manipuleerd bijna niet meer om gehaald te worden zeg maar, ik heb continu hem meteen in de kooi gezet wanneer hij dat deed, hij weet dat het gevolg nu dus niet meer leuk is om dat te doen.. Hij is gewoon weer los onder toezicht!

Het enige waar ik bang voor ben is om hem weer samen met fien in 1 kooi te krijgen, ze zitten nu 4 weken apart, ellende want ik heb nu 2 mega kooien staan.. hij wil met haar op neutraal terrein zitten, ze zitten dan ook continu te snavelen en te spelen samen, maar o wee als ik ze samen in een kooi zet om te proberen! Fons doet dan net of hij vermoord wordt, het ergste is dat fien helemaal niets doet, zij lijkt het juist fijn te vinden dat hij erbij mag..Ik moet van Hedwig nog 2 weken wachten om het te gaan doen omdat zijn veren eerst helemaal klaar moeten zijn zeg maar, zodat hij ze niet beschadigd opnieuw met "vluchten"voor fien..

Iemand nog goede tips hoe ik dit straks het beste kan aanpakken als het zover is om ze weer samen te krijgen?

Comment

geweldig dat het weer goed gaat met hem.
                      en wat samen in de kooi, blijven proberen, eerst onder toezicht, bij Joepie
                      en Tica hadden washet zelfde probleem, de dame dacht dat alles voor haar was, en Joepie maar op de vlucht in de kooi, tot hij het zat was, even was het herrij in de kooi, en nu gaat alles goed.
                      Maar soms nog een klein probleempje, waar joepie mee aan het spelen is wil zij het ook hebben (echt vrouwen hahahahaha.)
                      Gerrit Visser

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                      X