Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 of 2 vogels?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 1 of 2 vogels?

Wij overwegen om een Edel aan te schaffen, een jonge net zelfstandige tamme vogel van een erkende kweker. Maar nu vindt mijn vrouw de pop heel mooi en ik de man (ook) heel mooi. Toen dachten we, waarom zullen we geen koppel doen. Niet met het idee om te kweken (liever niet) maar zodat de vogels ook elkaar hebben om samen te zijn als wij eens een paar uurtjes van huis zijn omdat we soms tegelijkertijd moeten werken. Ik heb weleens gehoord dat je dan qua tamheid/aanhankelijheid inboet. Heeft iemand van jullie een koppel in de huiskamer? En hoe gaat dat?

Hoi hoi,

Ik heb een man en een pop, ze zijn nu een jaar en bij mij zijn ze allebei gewoon super tam hoor.. heb ze samen aangeschaft toen ze ongeveer 20 weken waren en gaat echt goed, het waren mijn eerste papegaaien ook, dus had ook geen ervaring met tam maken.. Ik moet er wel bij zeggen dat ze bij mij wel elke dag heel de dag veel aandacht krijgen.. soms zet ik ze even apart samen om ook hun band met elkaar te versterken want ze kicken op mensen en zijn erg jaloers als je er 1 bij je pakt en de ander even niet.. De pop is qwa omgang een stuk feller wel als de man en dat is onder de edels veel voorkomend. maar toch allebei erg tam.. het ging bij mij dus niet ten koste daarvan om ze samen te houden.. Succes!
    https://www.papegaaienforum.nl/album.php?albumid=11

Comment

Hallo, bij mij is het zelfde als bij Viv, wij hebben ze nu ongeveer 16 maanden samen zitten, en het gaat geweldig, jaloers kunnen ze zijn maar dat negeren we gewoon.
      Ik woon dicht bij je dus je mag het zelf eens komen bekijken als je wilt
      Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
      Gerrit Visser

Comment

Kom maar eens praten , we hebben zowel mannetjes als popjes en kunnen en willen objectieve info geven,

mvg Frank

www.francapapegaaien.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meidoorn24 Bekijk Berichten
          Ik woon dicht bij je dus je mag het zelf eens komen bekijken als je wilt
          Nou dat vind ik heel erg aardig!!

Comment

Ik ben ook wel benieuwd of dit dan ook zo blijft als ze broedrijp worden. Ik heb dan 2 dwergara´s samen, allebij tam voor ons, maar nu ze de leeftijd van broedrijpheid krijgen slaat dit toch wel om en worden ze onberekenbaar.
            Hoe is dit bij edels ?
            Chester en Samba
            Yoda en Navy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arasevera Bekijk Berichten
              Ik ben ook wel benieuwd of dit dan ook zo blijft als ze broedrijp worden. Ik heb dan 2 dwergara´s samen, allebij tam voor ons, maar nu ze de leeftijd van broedrijpheid krijgen slaat dit toch wel om en worden ze onberekenbaar.
              Hoe is dit bij edels ?
              Bij mijn pop hetzelfde, het ene moment zit ze lief op scoot, 2 sec. erna hangt ze in je vinger. Toch dat krengerige gedrag van de broedrijpheid, denk ik...
              http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
              X