Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

edelpapegaai alleen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• edelpapegaai alleen

Goedemiddag

Kan een Edelpapegaai er tegen dat hij meerdere dagen in de week alleen thuis is overdag? Of gaat hij zich dan ernstig vervelen?
    Ik wil graag een mannetje aanschaffen, maar dan wil ik wel zeker weten dat hij het naar zijn zin heeft.

Iedere papegaai heeft elke dag een paar uur aandacht nodig, als je dat niet kunt bieden kun je er beter 2 nemen.
    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Hallo, en welkom hier op papegaaien forum.
      Je stelde de vraag of een papegaai alleen kan zijn, het zijn echt geschelschaps dieren die veel aandacht nodig zijn, het zijn net kleine kinderen, en hebben gewoon veel aandacht nodig.

Je schreef dat je enkele dagen werkte, en dat hij alleen is, hoeveel uren is dat, ze kunnen best wel even alleen zijn, maar is het veel dan zou ik er twee nemen dan hebben ze elkaar nog
      Heb je verder ervaring met papegaaien, misschien kan je beter eerst wat verdiepen in de vogels, er is hier genoeg informatie te verkrijgen, gebruik eens de zoek functie en je kunt hier ook je vragen gerust stellen hoor, waar mogelijk zullen beantwoord worden
      Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
      Gerrit Visser

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spenkie
        Goedemiddag

Kan een Edelpapegaai er tegen dat hij meerdere dagen in de week alleen thuis is overdag? Of gaat hij zich dan ernstig vervelen?
        Ik wil graag een mannetje aanschaffen, maar dan wil ik wel zeker weten dat hij het naar zijn zin heeft.
        De edelpapegaai is één van de vogels die zich alleen goed kunnen vermaken. Bij ons is mijn vrouw door ziekte altijd thuis. Als we weg gaan zijn er voldoende speeltjes aanwezig en proberen we nooit langer dan 6 uur weg te blijven. Dan heb ik het over de dag.

Als het in de avond is, kan hij in zijn kooi met een lampje en muziek wat na een bepaalde tijd uit gaat alleen blijven en gaan slapen. Maar bij thuiskomst laten we weten door even naar hem toe te gaan dat we weer thuis zijn.

Wij kennen meerdere mensen die hele dagen werken, maar hebben dan niet één maar meerdere papegaaien.
        Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X