Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Forpussen maken lawaai

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Forpussen maken lawaai

Goedemorgen,

Ik ben nieuw op het forum en sinds ruim 4 maanden in het bezit van 2 forpussen. Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik hulp zoek.
    Ik woon samen met mijn vriend en wij hebben dus 2 forpussen (twee mannen, een groene en een blauwe) die nu ongeveer 6 maanden oud zijn.
    Ze komen bij dezelfde fokker vandaan en we hebben ze tegelijkertijd genomen, dus ze waren al bekend met elkaar voor ze hier kwamen wonen.
    We zijn ons er altijd van bewust geweest dat 2 vogels samen minder tam te krijgen zijn, maar vonden het belangrijker voor de vogels dat ze gezelschap hebben op dagen dat wij misschien ietsje minder tijd voor ze hebben.
    Het zijn lieve vogeltjes en ze lijken het naar hun zin te hebben hier. Ze eten, spelen en slapen goed. We kunnen ze oppakken en aanraken, maar ze vinden dat nog niet altijd even fijn (waarschijnlijk omdat ze met z'n tweeën minder goed tam te krijgen zijn).

Nu is het probleem dat ze de laatste 2 a 3 weken ineens extreem veel herrie maken. Hiervoor hadden ze af en toe (een paar keer per dag) een kleine uitbarsting waarbij ze hard en hoog 'schreeuwden', maar dit gebeurt nu wel heel erg vaak.
    Wij kunnen hier opzich wel mee leven, maar we zijn bang dat we binnenkort klachten van buren gaan ontvangen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en wat wij hier aan kunnen doen? Zou het met het warme weer te maken kunnen hebben?
    We hebben al geobserveerd op welke moment dat piepen voorkomt, maar er is geen specifieke aanleiding of bepaald gedrag te herkennen, behalve dat degene die zo hard piept meestal bovenin (of als de kooi open is bovenop) de kooi staat.

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.

Nicoline

Waterspuit doet wonderen

Comment

Bedankt voor je reactie! We gaan het proberen, alhoewel 1 van de 2 de plantenspuit volgens mij juist wel interessant vind!

Comment

mocht je ze zelf al regelmatig besproeien , is het wel raadzaam om dan een andere kleur als (Straf plantespuit met een straal) te gebruiken als je gewoonlijk gebruik om ze te besproeien , dan weten ze het verschil
        Groetjes Jans , Stimpy ,Binky

Wont Forget You My Little Buddy's Sjac & Rico
        Bedankt voor onze mooie Jaren

Als je hier niet vrolijk van word ...... ga dan vlug naar een psychiater

http://www.youtube.com/watch_popup?v...lYAM&vq=medium

http://www.youtube.com/watch?v=OVhklP82MRI

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
        X