Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw in de papegaaienwereld

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw in de papegaaienwereld

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en ben nieuw in de hobby van het houden van papegaaien.
    Ik ben al geruime tijd geinteresseerd in het houden van een grijsje en veel aan het rondkijken, lezen etc.

Ik zou heel graag een grijze roodstaart willen, maar ben nog in twijfel ivm met een veelgestelde vraag hier al op het forum, waar een ieder weer een andere mening over heeft.
    Ik werk Full-time en mijn grijsje zal overdag alleen moeten zijn, hoewel ik heb nog 2 grasparkietjes, een mooi aquarium om naar te kijken en een tv en/of radio heeft iedereen tegenwoordig. Ik ben 's avonds eigenlijk altijd thuis en in het weekend.

De hamvraag zoals al meerdere gesteld hebben, zijn deze factoren voor de roodstaart voldoende om zich overdag te vermaken. Uiteraard zal hij of zij ook regelmatig nieuw speelgoed(incl. cursus hoe speel ik ermee!), foerageerspeeltjes, wilgentakken etc krijgen. De ene persoon zegt, geen probleem, de andere raadt het me weer af........ ik weet het niet meer. Ik ken meerdere mensen die het tot nu toe succesvol afbrengen met een roodstaart en een fulltime baan, en die zeggen, gewoon doen! Dus heeft iemand nog tip, trucs en / of advies?

ps. Leuk Forum hier! Kan hier een hoop leuk leesvoer vinden!

Het beste in jou geval is om er 2 te nemen, zodat ze elkaar hebben maar hij zal zich niet vervelen als er grasparkietjes in de buurt zitten en de radio aan is altijd goed.
    Hier zitten ze met zijn 2en boven overdags in hun kooi met radio aan en na het eten gelijk naar beneden elke avond bijna en in het weekend smiddags ook..
    Maar ik merk wel dat ze blij zijn met elkaar want overdags zitten ze samen te kletsen en woordjes te oefenen en te fluiten. Ik geef ze dan wel veel speelgoed en sloopmateriaal waar ze bijna de hele dag mee bezig zijn, mijn grijsje vind het ook lekker om gewoon te zitten om zich heen te kijken beetje fluiten brabbelen. De jardine is hele dag druk aan het spelen.

Het kan opzich wel maar je moet elke vrije uurtje aan hem benutten en ja in het begin is dat leuk vind je dat straks ook nog leuk? Maar veel mensen werken fulltime en daar gaat het ook bij meestal hebben ze wel meerdere (soorten) papegaaien. Smorgens voor je naar je werk gaat moet je zorgen voor een frisse kooi(en) eten drinken speelgoed moet je iedere keer verwisselen, wat nootjes verstoppen.. Kom je thuis na het werk heb je gegeten kun je lekker met ze spelen tot ze gaan slapen dan heb je pas even voor je zelf Zijn net kinderen :P.. Als je het goed aanpakt gaat het wel.
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

Bedankt voor jullie reacties,

Aan Ebbie, ik heb nog geen gaai aangeschaft dus de vraag of het een vrouwtje is is niet van toepassing.(Probeer me eerst zo goed mogelijk te informeren voordat ik een beslissing neem(al maanden lang haha) Zou ik hier rekening mee moeten houden? De geslachtsbepaling bij jonge gaaien is vrij lastig zoals ik begrepen heb. Zou het in mijn situatie dan uitmaken of het een man of een pop is? Qua gedrag iod?

Verder heb ik een kooi op het oog, te weten de Queen Play:

De maten zijn: (B x D x H in cm)
      • 81 x 59 x 178 (Zonder opvangranden gemeten. Ook zonder deze opvangranden te plaatsen.
      • 96 x 74 x 178 ( Met opvangranden gemeten.)
      • Leefruimte hoogte : 95 cm
      • Ruimte tussen spijlen: 16 mm
      • Spijldikte : 4 mm
      Gewicht: 44 kg
      Kleur: Black

Toebehoren:
      • Degelijk designslot.
      • 4 RHRQuality design wielen.
      • 5 voederbakken. (Waarvan 3 uitdraaibaar)
      • 3 zitstokken.
      • Voederdeuren naar buiten uitdraaibaar met echt slot op alle deurtjes.
      • Voederbakken beveiligd (Niet mogelijk voor een papegaai om deze eruit te halen)
      • Speeleiland bovenop inclusief
      Denken jullie dat dit een goede kooi zal zijn voor mijn toekomstige grijsje?

Verder vroeg ik mij af of er een wezenlijk verschil is tussen de Congo en de Timneh roodstaart?

Sorry voor alle vragen, maar better safe than sorry!

Comment

Kan zelf niks zeggen over een grijsje,ben zelf ook info aan het verzamelen

ik zelf heb wel een bont boertje en de kooi waar hij inzit heb ik bij petgoodies
        vandaan,dat zijn hele mooi montana kooien,wel prijzig maar je doet erg heeeeel lang mee en er zit garantie op,ook goede service!!

moet je maar eens kijken.

groetjes miranda

Comment

Probeer een zo groot mogelijke kooi te nemen, een kleine kooi gaat je op termijn meer kosten. Hoe meer ruimte de gaai heeft, hoe minder problemen. (Ik heb zelf 2 ara's en heb die fout in het begin ook gemaakt). zorg ook voor een speelboom, die kan je eventueel zelf maken, erg handig als je thuis bent en voor de gaai ook leuk om op te spelen.

Laat je grasparkietjes wel testen voor je je grijsje koopt, zo ben je zeker dat ze geen drager zijn van enige ziektes... en dat voorkomt je meteen een hoop miserie.

Man/pop maakt echt niks uit, bij grijsjes, zeker niet als gezelschapsvogel.
          http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
          Papegaaienpsychologie:
          Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
          http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
          X