Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeit de staart van Vito opnieuw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Groeit de staart van Vito opnieuw?

    Goedenavond allen,

    Ik heb zojuist een prachtig grijsje na jarenlange twijfel en geduld in huis gehaald.
    Hij is nog een half jaartje volgende oude eigenaar, en ziet er verder goed gezond uit.
    Het enige wat jammer is aan mijn lieve Vito is dat zijn oude eigenaar (waarschijnlijk tijdens het kortwieken) zijn prachtige staart ook heeft kort geknipt
    Vreselijk balen, omdat zijn mooie staartje nu minder mooi is, maar dat maakt hem er niet minder op.

    Ik ben benieuwd hoe onze eerste nacht saampjes gaat verlopen, momenteel zit hij leuke geluidjes in zijn kooi te maken en huppelt hij van links naar rechts, dus dat ziet er goed uit

    Alvast bedankt voor de reacties!

  • #2
    zn staart geknipt???
    Zou je eens een Foto willen maken?

    En als het goed is komt de staart gewoon weer terug na de rui..

    heb je ook al de voeding inhuis? zoals pellets?

    ben benieuwd naar de Foto;s en hoe de 1e nacht is gegaan!

    Groetjes!

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kaatjuh87 Bekijk Berichten
      zn staart geknipt???
      Zou je eens een Foto willen maken?

      En als het goed is komt de staart gewoon weer terug na de rui..

      heb je ook al de voeding inhuis? zoals pellets?

      ben benieuwd naar de Foto;s en hoe de 1e nacht is gegaan!

      Groetjes!

      Klinkt misschien heel stom, maar ik ben nog egt nieuw en amateur ( wel heel enthousiast) in de wereld van de grijsjes... Maar wanneer is de rui periode, ik vindt het zo jammer van z'n mooie staart


      Verder is de eerste nacht keigoed gegaan! Beter dan dat ik verwacht had eigenlijk.
      Heel rustig geslapen, 's ochtends was hij om 7 uur nog stil, tot dat ik naar hemt toe ging, en zijn ontbijt gaf, toen begon hij te fluiten en vrolijk te hupsen. Nu zit hij wat te fluiten op de muziek
      Ik was heel bang dat hij heel rustig zou worden, maar het gaat verbazingwekkend goed tot nu toe

      Comment


      • #4
        de rui.. uhm haha.. je klinkt niet stom haha ik weet het ook niet..
        Ik let er zelf eigenlijk niet op.. ik heb zelf een Amazone (Bono) en die verliest gewoon af en toe een paar veren en that's it.. binnen is dat toch anders..

        staart ziet er raar uit hoe komen mensen erbij om die staart te knippen??? zo raar..!
        Maargoed,
        Gelukkig is de nacht goed gegaan,en probeer daar ook een ritme in te krijgen dus idd eten geven en dan mag hij geluid maken werkt goed!

        verder heb ik nog vraagjes aan je,
        zit hij altijd in de kooi of maak je ook een Boom waar hij lekker in kan zitten spelen?
        Bono van mij is eigenlijk heel de dag los.. (wel opgebouwd hoor ) en snachts zit hij in zn kooi..mochtj e er meer info over willen hebben hoor ik het wel.

        Verder is Vito geknipt.. alle2 de kanten? je zou op een gegeven moment lekker met hem naar butien kunnen gaan,vitamientjes opdoen in de zon.. tot die tijd kan je hem ook in zn kooi buiten zetten.. is zoo goed voor ze!

        Verder geef je pellets? ik voed zelf optibird samen met Zaadjes maar Bono heeft tegenwoordig voorkeur voor de pellets
        en ik geloof dat je een grijsje ok extra kalk moetgeven maar dat zal je aan een grijsjes eigenaar moeten vragen...

        Nou hier weer effe een beetjes informatie,
        hopelij heb je er wat aan wil je meer wweten hoor ik het wel!
        Groetjes!

        Comment


        • #5
          owja en douchen,
          Ik zie op de foto stof.. dat komt van je gaai
          ikzelf Douch Bono 3 keer per week.. soms buiten als het mooi weeris..
          dit is heel goed voor de veertjes,en voor hunzelf.

          Ook kan je er een beetje aloe vera door het douche water doen,is rustgevend op het velletje,
          en ze gaan er goed van glanzen..

          haha ik kan wel door blijven gaan!!

          Groetjes!

          Comment


          • #6
            Zijn oude eigenaar was al gestart met de pellets, dus hij krijgt nu inderdaad ook gewoon pellets, voor zover ik hier rondgelezen heb, heb ik er geluk mee dat hij dit probleemloos opeet!
            Hij was wat stilletjes, en nu ik lekker muziek op heb gezet blijft hij maar doorgaan, echt keileuk! Wordt er helemaal vrolijk van hahaha!

            Ik ben van plan hem inderdaad ook uit de kooi te laten gaan, het liefst deze week nog.
            Dat was ook waar hij aan gewend was, dus ik het zou gemeen zijn om hem alleen in zijn kooi te laten leven. Een boompje zat ik zelf ook aan te denken, en een trainingsstandaard! Die wil ik ook aanschaffen...
            Zijn badje heeft hij gelijk meegekregen... dus dat gaan we zeker ook doen, het schijnt dat hij gek is op water! Ik vindt het allemaal spannender dan hij zelf volgens mij ( hij fluit egt heerlijk mee met de muziek hahaha).

            Dat aloe vera wist ik trouwens niet bedankt!
            Ik vroeg me alleen af of ik dat kortwieken+nagels egt het beste bij een dierenarts kan laten doen of ... ? Ik kijk nu naar zijn vleugeltjes, en eigenlijk weet ik ( gezien de staart ) ook niet hoe goed dit gedaan is.

            Superleuk dit forum trouwens, ben in een keer stukken wijzer!
            Jij ook bedankt

            Comment


            • #7
              hoi hoi,
              En wat voor pellets eet hij? alos ik vragen mag?
              Ook zal ik hem als ik jou wat lekker onder de douche zetten en lekker vrolijk een beetje nat maken...
              of met een plantenspuit.. is zo goed voor ze..

              Nageltjes en kortwieken,
              tja weet niet waar je woont? maar je zou naar een Vogelarts kunne gaan (een normale dierenarts weet vaak niet genoeg)
              of!
              je zou een stichting kunnen bellen,Stichting vrolijke papegaai(zeeland) Stichting Moderne papegaai (brabant) Stichting Vrij en blij (limburg) als ik het goed heb...
              die komen voor een klein prijsje(veel goedkoper dan een VA) langs en kunnen jou ook uitleggen hoe je moet wieken bijv.
              en als je bijv. nog onzekere vragen heb kan je die stellen zonder dat ze je stom aankijken (ook fijn)

              Ikzelf zit bij die van Zeeland aangesloten,maar die andere 2 ken ik ook en zijn ook goed en betrouwbaar!


              Plezier met je vogel!!

              Comment


              • #8
                Welkom op het forum en leuk dat je een grijsje hebt aangeschaft! Ik heb er ook eentje van 1 jaar oud, en is nu in de jeugd rui bijna alle staart veren zijn vervangen ook omdat ze een wildebras is nog weleens sloopt.

                Ik vermoed dat de oude eigenAar de staart heeft geknipt omdat deze dacht dat het bij het vliegen ook gebruikt word ( om afteremmen) of dat ie de bruine randjes eraf wou hebben jonge grijsjes hebben een donkere rand aan de punten. Maar het is afschuwelijk maar komt zeker weer terug geef het een paar maandjes de tijd.

                Hier eten ze pellets als basis voeding en mijn grijsje is er verzot op die verkiest ze boven alles. Geniet nu nog maar van de rust mijne kan uren gek fluiten en HARD Haahahaha maar ook sinds kort dansen soort van headbangen egt grappig!

                Ik zelf douche de vogels om de dag soms elke dag grijsjes zijn enorme stof nesten als ze schud zie je hele wolk haha. Ik raad je aan om bij een vogelarts langs tegaan gewoon voor een checkup. Algemene conditie en gezondheid onderzoek. Ik zou ook ziektes laten testen zoals pbfd, chlamydia, polyoma en kds/PDD maar dat moet je zelf weten is gewoon advies. De arts kan gelijk het wieken nakijken en zijn ontlasting.

                In Utrecht zit een vogel arst Yvonne van zeeland. Ik zelf ga meestal naar hedwig vd horst in Veldhoven. Is de vogel geringd? Je kunt nog overwegen om hem te chippen dan kunnen ze jou als eigenaar beter traceren als ie eens ontsnapt.

                Goed dat je veel info zoekt enz, dat is wel nodig bij deze uiterst intiligente dieren.
                Zorg voor veel sloop en speel en onderzoek materiaal voor je vogel word hier erg gewaardeerd !

                Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
                Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                sigpic

                http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

                Comment


                • #9
                  hallo
                  zou het niet kunnen dat de staartveren afgebroken zijn door het vallen enzo dat was bij mijn grijsje naamelijk wel het geval omdat hij er toen aan zat te plukken hebben we toen besloten om ze bij de dierenarts er uit te laten trekken onder narcose binnen een week of 6 had hij weer een mooie staart
                  veel plezier van je grijsje

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wendy vd kuijt Bekijk Berichten
                    hallo
                    zou het niet kunnen dat de staartveren afgebroken zijn door het vallen enzo dat was bij mijn grijsje naamelijk wel het geval omdat hij er toen aan zat te plukken hebben we toen besloten om ze bij de dierenarts er uit te laten trekken onder narcose binnen een week of 6 had hij weer een mooie staart
                    veel plezier van je grijsje

                    phoe uittrekken zou ik niet snel doen.. alleen als het echt nodig is ja...

                    Comment


                    • #11
                      Ik wilde even laten weten dat onze Vito weer helemaal in orde is!
                      Nu ik de berichten hier achteraf nog eens lees, denk ik dus inderdaad dat de ' aparte eigenaar' hiervoor, inderdaad zijn staart ook had geknipt om het vliegen te voorkomen, toen hij in het begin namelijk bij ons kwam, kon het arme beestje niet landen.
                      Hij kwam elke keer keihard op zijn snavel terecht of viel zelfs om.
                      Nu hij weer een redelijk normale mooie staart heeft gaat dat allemaal goed.

                      We hadden toen destijds onze 'zielige' staart gepresenteerd... en nu willen we even een 'after' foto showen
                      Dus bij deze;

                      Comment


                      • #12
                        Zo dat is een goeie makeover

                        Ben blij te zien dat hij weer in orde is!
                        Oscar

                        Comment

                        Ads onder in topics

                        Collapse

                        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                        Working...
                        X