Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paar dingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• paar dingen

Hallo ik ben hier nieuw en heb een paar vraagjes,

Wij hebben gisteren via internet een grijzeroodstaart gekocht we weten niet hoe oud hij is maar dat maakt niet uit.
    Maar we komen er achter dat hij veel plukt en kale plekken heeft zelfs onder zijn vleugels,

Hij is ook bijterig dus niet tam zijn nagels zijn erg lang en zijn vleugels nooit gekortwiekt,kortom de vogel is volgens ons verwaarloost en heeft weinig tot geen aandacht gehad,nu vinden we zijn gezondheis belangrijk want we denken dat hij ziek is maar we weten niet hoe we hem bij de dierenarts krijgen heeft iemand een tip voor ons.

Groet Eliza

in een vervoersbakje zetten en naar de VOGELARTS!

Dieren arts niet maar Vogelarts effe googlen en je heb er zo tig..

Ik weet v.d Horst... Bastiaanse.... en hooijmeijer....

als je vermoed dat het beestje ziek is Gaan!!! en gelijk helemaal na laten kijken!! voor je het weet ben je te laat!

Heel veel sterkte!!

Comment

snap ik

maar hoe krijg ik hem in een vervoerskooitje

Comment

niet tam

ik bedoel hij is helemaal niet tam dus bijt dus hoe krijg ik hem in het vervoerskooitje?

Comment

voor mij part handschoenen en een handdoek..
          kijk ik zou eerst idd laten controleren,en daarna kan je gaan trainen om hem op een opstapstok te laten stappen etc..

Maar ik zou wel.. als je hem in dat vervoersbakje heb lekker fruitje geven en lekkere nootjes..

Maar afspraak maken bij een vogelarts.. en niet te flauw.. handchoenen aan en gaan met die banaan...effe streng zijn..

Comment

Eliza,

probeer het met een stok en laat hem opstappen en plaats hem zo in de vervoerskooi.

heb je geen kooi, gebruik dan een niet te grote kartonnen doos met wat gaatjes erin, van het donker worden de meeste vogels wel rustig, het doet ze denken aan het nest waar ze allemaal ooit wel uit zijn gekomen.

hoe ga je hem in een doos krijgen, met een handdoek, grote badhanddoek over hem heen en desnoods doe je ook nog werkhandschoenen aan en desnoods als je het nog niet vertrouwd doe je daaronder een setje hema wollen winterhandschoenen aan, genoeg dikte heb je dan voor de snavel.

gewoon doorzetten en doen, dan maar een knauw en dan inderdaad rechtstreeks naar de vogelarts.

groetjes,
            steef & sas

Comment

zelf zou ik geen doos pakken.. een gaai in paniek is sterk en heeft zich in 2 beten uit die doos,je zou maar in de auto zitten dan..

Nee ikzelf heb een mini bench.. en dat gaat perfect! en nee bono was niet tam toen hij daar voor het eerst inzat.. Bono is uit de voliere via die bench naar mij gekomen
              Niet te flauw,zelf ook niet panieken..er is niks engs...

Doe jij gestressed doet je vogel het ook

Comment

bedankt

Bedankt voor jullie reactie ik heb inderdaad een mini bench heb een vogelarts in utrecht gezocht Drs.Lumey,we gaan morgen bellen en er snel heen.
                Kijk het is leuker om een goede vogel te hebben gekocht maar ben toch wel blij dat we hem bij die mensen hebben weggehaalt echt zielig hoor.

Gr.Els

Comment

nou succes! ben benieuwd!!

Comment

ik laat het wel weten

Comment

Dinsdag half 10 moeten we bij de vogelarts zijn ben benieuwd.

Comment

Misschien heb je er iets aan hoe ik mijn papegaai in de vervoersbenche heb gekregen.
                        Ik heb de benche aan de kooi vastgemaakt en er lekker eten in gelegd, vanzelf wordt zijn interesse gewekt voor het lekkers en als je een paar dagen van te voren de benche aan zijn kooi vastmaakt went ie er ook aan. Steeds elke dag proberen hem met iets lekkers te lokken en goed prijzen als hij het doet. Op de dag dat je weg moet naar de arts zal hij hopelijk zo de benche ingaan... zonder stress

Succes!
                        Groetjes Yvonne en Ziyah

Comment

Een papegaai die niets ziet heeft weinig tot geen stress , zoals eerder geoppert bij een niet tamme vogel is een doek over het dier een stressloze oplossing,

mvg Frank

Comment

Hallo allemaal

We zijn bij de vogelarts geweest het viel niet mee hem in de vervoerskooi te krijgen we kregen niet eens de doek over hem heen laat staan dat we hem konden pakken we hebben de vervoerskooi tegen zijn eigen kooi gehouden en hem erin gelokt maar het koste het beestje veel stres.

Verder zijn zijn vleugels gekortwiekt zijn snaven is korten gemaakt en zijn nagels ook,hij ziet er al een stuk beter uit.
                            Verder hebben ze bloed afgenomen en word hij getest op PBFD,papagaaienziekte en op een darmziekte verder heeft hij waarschijnlijk een bacteriƫle ontsteking hier heeft hij antibiotica voor gekregen en een pijnstiller,over een week of 2 moeten we terug en krijgen we de uitslag nu maar duimen dat het goed komt.
                            De med. moeten in het bekje gegeven worden we moeten even kijken hoe we dat gaan doen maar we doen ons best.

Gr.Els

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                            X