Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie weet dit!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wie weet dit!!!

Wie kan mij helpen aan wat info over een Timneh papegaai, ben van plan in de toekomst er 1 te gaan kopen.
    Ik heb er al heel veel over gelezen en het lijken mij heel erg leuke papegaaien,
    het enige wat ik nog wil weten is of het net zulke goede praters zijn als de Congo.
    Praten ze net zo duidelijk of is het toch onduidelijker dan een Congo.
    Ik weet dat het ook er aan ligt of de papegaai er aanleg voor heeft en of die het leuk vind om te praten,
    heeft die dat niet zal het dus niet zo zijn en dat maakt me verder ook niks uit dan.
    Wie o wie kan mij helpen of heeft ervaring met Timneh papegaaien,
    wie weet waar er kwekers zijn van Timneh papegaaien zodat ik ze eens kan zien en vragen kan stellen over de Timneh.
    Alvast bedankt voor het lezen van dit hier.

Is er niemand die er iets over kan vertellen??
    Of had ik deze vraag ergens anders moeten plaatsen om reacties te krijgen,
    ben nieuw op dit forum en moet nog even wennen hier, ik verdwaal soms een beetje.

Comment

Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan Bert van Lorre en Co je goed verder helpen.
      Dacht dat hij ze afentoe heeft zitten en volgens mij kunnen het ook goede praters worden evt.
      Sucses met de zoektocht
      Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
      sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

In mijn kindertijd hadden wij een timney alleen wist ik toen het verschil nog niet. Deze heeft altijd super goed gepraat, zeker zo goed als mijn congo nu.
        Volgens mij ben je hierboven al naar een goed adres gestuurd, want zoveel plaatsen heb je volgens mij niet waar je ze nog kan vinden.

Gr. Arthur

Comment

Dank jullie wel voor de reactie,
          Het klopt dat Lorre & Co ze af en toe heeft zitten, ga als ik besloten heb of het een Timneh word hem of haar daar ook kopen,
          maar was benieuwd of er mensen waren hier die uit eigen ervaring er iets over konden vertellen.
          Vind het zo raar, als alles klopt wat ik lees en dan vooral op buitenlandse sites, dat het makkelijkere papegaaien zijn dan de Congo,
          er maar zo weinig mensen zijn die er 1 hebben, en er maar zo weinig mee gekweekt word.
          Zou dat dan komen omdat ze niet echt een rode staart hebben of misschien omdat ze iets kleiner zijn.
          Ik woon in Amsterdam dus even snel op en neer naar Wijhe alleen om even te kijken is een beetje ver.
          Wil graag zoveel mogelijk horen, weten en zien voor ik beslis dus alle info is welkom.

Hartelijke groeten Fer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Showtime Bekijk Berichten
            Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan Bert van Lorre en Co je goed verder helpen.
            Dacht dat hij ze afentoe heeft zitten en volgens mij kunnen het ook goede praters worden evt.
            Sucses met de zoektocht
            Hallo Sharon,
            Is dat een Jardine die je hebt? zou je me wat daar over kunnen vertellen, hoe ze zijn in de omgang, lijken ze op grijze roodstaarten.

Comment

Klopt het is een Jardine die ik heb. Mijne is Totaal anders dan de grijze roodstaart..
              Zegt wel wat woordjes maar niet zo zuiver als mijn Grijze maar niet erg we genieten er even wel van.
              Enkel heeft hij een Pittig karakter die fel reageert met alles. En Tegenwoordig wel erg eenkennig is maar dat kan ook komen door de dingen die we hebben mee gemaakt. Mijn grijsje is veel makkelijker in omgang en snel tevree en de Jardine tegenovergesteld maar al bij al een leuk stel.
              Als ik een inimini dingetje anders doe, verander of mij anders voel is de jardine gelijk over de toeren snel onzeker en nerveus maar kan wel lekker kroelen. Hij wilt altijd bezig zijn dus veel speel/sloop en foerageer mogelijkheden zijn gewensd zo ben ik altijd in de wer met knutselen en dergelijke haha. En Amsterdam naar Wijhe zou je zeker er voor over hebben als je er eenmaal ben geweest , ik kom voorbij utrecht vandaan en ben er ook eens geweest voor een Info avond ik vond het super. Je kan alles vragen en bekijken je leert een hoop en in jou geval goed bespreken wat bij jou zou kunnen passen. Ben nog weleens terug geweest gewoon om leuke spulletjes te kopen! Denk er goed overna en ga eens bij wat mensen kijken.
              Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
              sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Showtime Bekijk Berichten
                Klopt het is een Jardine die ik heb. Mijne is Totaal anders dan de grijze roodstaart..
                Zegt wel wat woordjes maar niet zo zuiver als mijn Grijze maar niet erg we genieten er even wel van.
                Enkel heeft hij een Pittig karakter die fel reageert met alles. En Tegenwoordig wel erg eenkennig is maar dat kan ook komen door de dingen die we hebben mee gemaakt. Mijn grijsje is veel makkelijker in omgang en snel tevree en de Jardine tegenovergesteld maar al bij al een leuk stel.
                Als ik een inimini dingetje anders doe, verander of mij anders voel is de jardine gelijk over de toeren snel onzeker en nerveus maar kan wel lekker kroelen. Hij wilt altijd bezig zijn dus veel speel/sloop en foerageer mogelijkheden zijn gewensd zo ben ik altijd in de wer met knutselen en dergelijke haha. En Amsterdam naar Wijhe zou je zeker er voor over hebben als je er eenmaal ben geweest , ik kom voorbij utrecht vandaan en ben er ook eens geweest voor een Info avond ik vond het super. Je kan alles vragen en bekijken je leert een hoop en in jou geval goed bespreken wat bij jou zou kunnen passen. Ben nog weleens terug geweest gewoon om leuke spulletjes te kopen! Denk er goed overna en ga eens bij wat mensen kijken.
                Heb gelezen dat papegaaien heel gevoelig zijn voor jou stemming van dat moment, als je heel blij en uitgelaten bent zijn ze dat ook en als je verdrietig bent dan voelen ze zich ook niet echt lekker en kunnen zelfs eerder van zich afbijten dan normaal.
                Het zijn eigenlijk unieke vogels, daarom is het zo moeilijk een karakter beschrijving te geven denk ik, want niet een soort is hetzelfde, maar zelfs vogels van dezelfde soort en als ze dan zelfs uit hetzelfde nest komen kunnen de verschillen nog heel groot zijn.

Comment

Vandaar dat een goede opvoeding belangrijk is, zodat je geen angstige vogel maakt vol fobieën creëert , maar een open nieuwsgierige vogel. Alhoewel er verschillen zijn tussen vogels uit 1 nest hangt het meeste toch af van wat je er zelf van maakt.

Neem een jonge vogel mee op stap, laat hem de wereld zijn, de wereld gaat verder dan de kooi en de klimboom en de woonkamer.

Dat van de stemming klopt, en dit kan je gebruiken om het aangenaam te maken. 's avonds roepen wij niet, dan fluisteren we, en dus ook onze gaaien.
                  http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                  Papegaaienpsychologie:
                  Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                  http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rhadamantis Bekijk Berichten
                    Vandaar dat een goede opvoeding belangrijk is, zodat je geen angstige vogel maakt vol fobieën creëert , maar een open nieuwsgierige vogel. Alhoewel er verschillen zijn tussen vogels uit 1 nest hangt het meeste toch af van wat je er zelf van maakt.

Neem een jonge vogel mee op stap, laat hem de wereld zijn, de wereld gaat verder dan de kooi en de klimboom en de woonkamer.

Dat van de stemming klopt, en dit kan je gebruiken om het aangenaam te maken. 's avonds roepen wij niet, dan fluisteren we, en dus ook onze gaaien.
                    Wat ik ermee wilde zeggen is dat ze allemaal hun eigen karakter hebben, verschillende soorten, maar ook dezelfde soorten onderling zelfs als ze uit 1 nest komen.
                    Natuurlijk is de opvoeding heel erg belangrijk, zoniet het allerbelangrijkste, maar net als in de mensen wereld heb je makkelijke kinderen en moeilijke.
                    De opvoeding van een papegaai stopt denk ik nooit, omdat het een wild dier is en blijft, maar als er een goede basis is heb je de helft al gehad.

Comment

Zou overigens nog steeds graag reacties krijgen op mijn oorspronkelijke vraag hier.

Comment

Ik heb zelf een Timneh
                        Wat ik heb gehoord over Timneh`s is dat deze minder snel gedragsproblemen krijgen zoals plukken. En ze zijn minder eenkennig. Maar just pittiger dan de congo`s. Dat is wat ik heb gelezen, maar dat van het eenkennig is meestal aangeleerd. Timneh`s zijn er zo weining omdat mensen vroeger dachten dat de Timneh minder goed praatte als de congo. Dat is dus niet waar, want er zijn ook congo`s die niet praten.
                        Maar het gedrag ligt meestal toch aan hoe je hem opvoedt.
                        Chipie Dorus Koekie Marley

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davi Bekijk Berichten
                          Ik heb zelf een Timneh
                          Wat ik heb gehoord over Timneh`s is dat deze minder snel gedragsproblemen krijgen zoals plukken. En ze zijn minder eenkennig. Maar just pittiger dan de congo`s. Dat is wat ik heb gelezen, maar dat van het eenkennig is meestal aangeleerd. Timneh`s zijn er zo weining omdat mensen vroeger dachten dat de Timneh minder goed praatte als de congo. Dat is dus niet waar, want er zijn ook congo`s die niet praten.
                          Maar het gedrag ligt meestal toch aan hoe je hem opvoedt.
                          Dankjewel voor je reactie,
                          Wat je hier verteld heb ik ook gelezen en natuurlijk hangt veel af van de opvoeding en hoe je de papegaai bij alles betrekt.
                          Op buitenlandse sites is redelijk veel info te vinden over de Timneh heb ik inmiddels ontdekt.
                          Ze zijn net zo intelligent als de Congo en kunnen bijna net zo goed praten als de Congo, alleen kan de Congo beter de menselijke stem nabootsen,
                          bijvoorbeeld als er meerdere opvoeders zijn kan hij op verschillende manieren bijvoorbeeld het woordje hallo zeggen, met een hoge stem of een lage stem,
                          dat schijnt de Timneh niet te kunnen die praat met maar 1 stem, dus ze praten wel iets minder goed/duidelijk.
                          Dat is wat ik nu al een paar keer gelezen heb tenminste.
                          Praat die van jou al wel of nog niet??
                          En mag ik vragen waar die vandaan komt, en is het verder een makkelijke of tamme papegaai.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk Berichten
                            Dankjewel voor je reactie,
                            Wat je hier verteld heb ik ook gelezen en natuurlijk hangt veel af van de opvoeding en hoe je de papegaai bij alles betrekt.
                            Op buitenlandse sites is redelijk veel info te vinden over de Timneh heb ik inmiddels ontdekt.
                            Ze zijn net zo intelligent als de Congo en kunnen bijna net zo goed praten als de Congo, alleen kan de Congo beter de menselijke stem nabootsen,
                            bijvoorbeeld als er meerdere opvoeders zijn kan hij op verschillende manieren bijvoorbeeld het woordje hallo zeggen, met een hoge stem of een lage stem,
                            dat schijnt de Timneh niet te kunnen die praat met maar 1 stem, dus ze praten wel iets minder goed/duidelijk.
                            Dat is wat ik nu al een paar keer gelezen heb tenminste.
                            Praat die van jou al wel of nog niet??
                            En mag ik vragen waar die vandaan komt, en is het verder een makkelijke of tamme papegaai.
                            Hoi, een beetje een late reactie.
                            Mijn timneh praat al. Hij kan zijn naam op verschillende toonhoogtes zeggen en hij kan zijn naam ook fluisteren.
                            Chipie Dorus Koekie Marley

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                            X