Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reiskooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Reiskooi

Ik ga binnenkort met mijn Grijsje op vakantie en heb hiervoor een reiskooi gekocht omdat niemand op hem kon passen neem ik hem dus mee.
    Maar ik vraag me dus af, hoelang hij alleen in zijn reiskooitje kan zitten?

Ik zelf vind 2 a 3 uur lang genoeg.

Waar wil je naar toe? Je kan je vogel, als hij gewiekt is of met een tuigje natuurlijk meenemen naar een weg restaurant of zo. Kan hij even uit de reiskooi als de reis langer gaat duren.

Zorg er wel voor dat de kooi goed vaststaat, zodat je vogel niet wagenziek wordt.
    en benieuwd wat anderen hiervan vinden.

Comment

Brabant. Ik heb een tuigje dus neem hem indd mee. Maar als ik bijvoorbeeld ga zwemmen kan ik hem moeilijk meenmen. Winkelen, uit eten ect. ga ik hem natuurlijk wel meenemen

Comment

Ik bedoel dat ik de reiskooi in het vakantiehuisje zet. Rijden naar Brabant duurt 2 uur voor mij. Eigen kooi past niet in de auto van mijn ouders en zelf heb ik geen auto!

Comment

Als ik op vaknatie ga en ik neem de edel mee, dan gaat ie onderweg in een reiskooitje, een klein dingetje dus.
          Achterin de auto, plat onderin de kofferbak ligt dan een opvouwbare bench (van oorsprong een hondenbench). Die bench is dan zijn kooi in het vakantiehuisje/caravan/tent. Ik heb van die schroef sltijstokken, schroef zittouwen, schroef speelstok om in die bench op te hangen, plus speeltjes ed natuurlijk.
          Is zoiets geen optie voor jou? Want dat neemt echt niet zoveel ruimte in beslag.

Comment

Ik heb een reiskooi die redelijk groot is voor een reiskooi. Er kunnen 2 speeltjes in en een stok. Hij kan zich gewoon nog bewegen. Ik heb nog wel een hondenbench die groter is dan de reiskooi, maar ik ben zo bang dat als hij er aan knaagt dat er giftige stoffen aan de tralies zitten! Want mijn Grijsje knaagt aan alles.

Comment

is de reiskooi niet een kleine bench van aluminium?

Veel wc rollen en ander knaagspul meenemen dus. De gemeente tuinen afstruinen voor takken.
              Ik begrijp uit jouw verhaal dat je grijsje niet gewiekt is, maar in een tuigje naar buiten gaat. Heb ik geen ervaring mee.
              Hoe groot is die reiskooi?
              Je vogel kan toch ook bovenop de reiskooi zitten? Dit deed ik altijd op vakantie.
              Had dan wel een speelplek mee. 3 lange stokken als een wigwam samengebonden en dwars hierop een dikke wilgentak met 2 bakjes. Deze waren vast gezet met schroeven. Dit alles met sisaltouw aan elkaar verbonden.

Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen.

Comment

Hij is gekortwiekt maar ik vind het prettiger als hij ook een tuigje om heeft want ik wil mijn grote liefde niet verliezen!
                Als ik in het vakantiehuisje ben is die gewoon uit de kooi.
                Maar ik ben zo bang dat als ik aan het zwemmen ben dat hij zich heel erg aan het vervelen is. We gaan een weekje op vakantie.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                X