Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dennis in Opgelicht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dennis in Opgelicht

Hallo Papegaaien,

Het Tros Radar programma Opgelicht heeft een uitzending besteed aan de duistere praktijken van dierenhandel Dennis.

Bekijk het zelf en oordeel zelf!!! klik onderstaande link aan!

http://player.omroep.nl/?aflID=7985173

Groetjes, Susi

Ik heb de uitzending gezien en ik vond het echt onzin, ik heb vier onwijs lieve papegaaien en ik maak ook veel negatiefs mee,ik ben een paar keer gebeld door mensen die een papegaai hebben die niet meer wilt eten en gewoon niet weten hoe ze er mee om moeten gaan.
    Ik vond in de uitzending alleen de negatieve verhalen en je hoort nooit iets positiefs

Comment

Qua prijs verschilt hij ook heel erg met zijn vogels. Mijn vriendin heeft een Lori bij Dennis gekocht voor €350,00 terwijl ze lang niet zo duur zijn.

Het is en blijft geld verdienen over de ruggen van de vogels. Die mensen zullen niet voor de lol in een programma meedoen, als hij zijn afspraken na zou komen.
      En waar komen ze terrecht bij de vogel opvang etc.

Comment

@Silvia,

Blij voor je dat je 4 lieve papegaaien hebt maar.....COME ON!!!

Comment

Ja wat Come On , iedereen kan wel iets negatievs bedenken over dennis,dat kun je trouwens met iedereen doen.Tuurlijk zal bij hem de ene gaai duurder zijn dan de ander moet je niet naar hem toe gaan maar naar de goedkoopste.
          Ja en dat je bij Dennis je geld niet terug krijgt is al jaren bekend.
          Maar mijn eerste gaai bij rentenaar is na 6 mnd doodgegaan en er kon niet eens een telefoontje vanaf weg 750 euro.
          Dus er zijn natuurlijk veel meer van dit soort problemen.
          Maar iedereen moet zelf weten waar hij naar toe gaat maar ook naar zichzelf kijken of je het wel goed heb gedaan en als je dan met een ondervoede vogel terug komt die al twee dagen geen pap heeft gehad omdat het je niet lukte natuurlijk niet Dennis de schuld gaan geven.
          Je had dan eerder aan de bel moeten trekken, en dat bedoel ik alleen maar te zeggen
          Mensen moeten zich beter laten voorlichten voordat zij een papegaai aanschaffen dan zullen er een stuk minder in de opvang terecht komen.

Comment

En Silvia,

Omdat jij een slechte ervaring met Rentenaar hebt mag Dennis zo met zijn klanten omgaan?
            -Dan hoeft Dennis ineens bij klachten zijn afspraken niet meer na te komen?
            -Dan mag Dennis onwettelijke bepalingen in een koopcontract zetten?
            -Dan mag Dennis meer dan 9 maanden mensen aan het lijntje houden en zeggen dat hij geen vervangende papegaai heeft voor de tegoedbon?
            -Dan mag Dennis een parkiet verkopen als een amazonepapegaai?
            -Dan mag Dennis een Beo verkopen die eigenlijk geen Beo is?
            -Dan mag Dennis een papegaai leveren waarvan hij zegt dat die 1 1/2 jaar oud is terwijl dat beestje 21 jaar oud is?
            -Dan mag Dennis een ondervoede en wellicht een zieke edelpapegaai aan mensen leveren? (die overigens wel te eten kreeg!!)
            -Dan mag Dennis je een waardeloze verzekering aansmeren voor duur geld?

Silvia.... COME ON

Mensen moeten zich laten voorlichten!!!!
            Klopt en daarom gaan de mensen naar een grote dierenwinkel, om goede voorlichting te krijgen. Daar betalen ze ook voor!!!

Een winkel is pas goed wanneer deze ook de klachten goed afhandelt.
            Voorbeelden van hoe Dennis met klachten omgaat heb je in dit programma OPGELICHT kunnen zien en dat was maar het topje van de ijsberg!

Het programma OPGELICHT haalt wantoestanden naar boven en waarschuwt de mensen daarvoor.
            Me dunkt dat wat over Dennis getoond is wantoestanden zijn waar iedereen voor gewaarschuwd moet worden!
            Last edited by susi; 02-10-08, 10:00.

Comment

Go Susi!!!

Wat heb je hierop te zeggen Silvia?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door susi Bekijk Berichten
                En Silvia,

Omdat jij een slechte ervaring met Rentenaar hebt mag Dennis zo met zijn klanten omgaan?
                -Dan hoeft Dennis ineens bij klachten zijn afspraken niet meer na te komen?
                -Dan mag Dennis onwettelijke bepalingen in een koopcontract zetten?
                -Dan mag Dennis meer dan 9 maanden mensen aan het lijntje houden en zeggen dat hij geen vervangende papegaai heeft voor de tegoedbon?
                -Dan mag Dennis een parkiet verkopen als een amazonepapegaai?
                -Dan mag Dennis een Beo verkopen die eigenlijk geen Beo is?
                -Dan mag Dennis een papegaai leveren waarvan hij zegt dat die 1 1/2 jaar oud is terwijl dat beestje 21 jaar oud is?
                -Dan mag Dennis een ondervoede en wellicht een zieke edelpapegaai aan mensen leveren? (die overigens wel te eten kreeg!!)
                -Dan mag Dennis je een waardeloze verzekering aansmeren voor duur geld?

Silvia.... COME ON

Mensen moeten zich laten voorlichten!!!!
                Klopt en daarom gaan de mensen naar een grote dierenwinkel, om goede voorlichting te krijgen. Daar betalen ze ook voor!!!

Een winkel is pas goed wanneer deze ook de klachten goed afhandelt.
                Voorbeelden van hoe Dennis met klachten omgaat heb je in dit programma OPGELICHT kunnen zien en dat was maar het topje van de ijsberg!

Het programma OPGELICHT haalt wantoestanden naar boven en waarschuwt de mensen daarvoor.
                Me dunkt dat wat over Dennis getoond is wantoestanden zijn waar iedereen voor gewaarschuwd moet worden!
                Dus omdat renenaar zo met zijn klanten omgaat mag dennis dit ook,volgens mij snap je het niet helemaal of dacht je dat ik het fijn vond dat mijn grijsje van 6 mnd bij rentenaar gekocht ineens dood ging en niemand weet waarom.
                Wat dennis betreft komt hij zijn afspraken wel degelijk na,maar als ie de papegaai niet kan toveren die jij wilt moet je dus wachten.
                Ik had met mijn tegoedbon binnen een maand een andere papegaai maar ik nam ook een hele andere,had ik dezelfde gewild had ik ook langer moeten wachten want er waren in deze periode geen nestjes.als je toch zelf het verschil niet ziet tussen een parkiet en amazone denk ik niet dat ik je een papegaai zou verkopen.als je edelpapegaai wel te eten kreeg waarom moest ie dan terug ondervoed .En wat betreft de verzekering ben ik erg blij dat hij deze heb scheelt je namelijk een hoop geld als er iets met je beestje is.
                En wat betaal je dan in een grote dierenwinkel twee keer zo veel, voor hetzelfde verhaal kom op he ga eens naar rentenaar, of 4animals of al die andere die adverteren iedereen probeert over onze rug geld te verdienen.

Comment

Hoe dan ook, ik heb inderdaad al veel vaker zeer slechte ervaringen van mensen met Dennis papegaaien te horen gekregen.

Het is zeker niet netjes hoe hij met zijn dieren en klanten omgaat.
                  Zieke/oude dieren verkopen is idd het topje van de ijsberg.
                  PHOENIX KAREL

Comment

je beestje kan altijd dood gaan, hond, kat papegaai het maakt niet uit, maar je hebt over de lopendeband werk of een hobby fokker, als er zoveel vogels zijn, dan kan je niet meer zien welke er ziek zijn of niet. Kan ook stress zijn, dat zie je ook niet.
                    Dennis is een broodfokker en niets meer dan dat.

Comment

Hallo iedereen,

Dennis zal niet voor niets in opgelicht komen dan is er echt toch meer aan de hand. Wij hebben 3 jaar geleden ook heel wat op internet afgezocht omdat we een papegaai wilde hebben en ik ben toen geen enkel goed verhaal over dennis papegaaien tegen gekomen. En ik zou nog niet misschien een vogel daar kopen. Wij hebben uiteindelijk ons grijsje ook bij een dierenwinkel gekocht waar deze dus ook aanzienlijk duurder was als bij een fokker of bij andere dierenwinkels, maar dat hadden we ervoor over en ik ben tot op de dag van vandaag nog erg blij dat we ons beestje daar gekocht hebben, we hebben toen we onze vogel daar kochten nog een uur buiten de openingstijd voorlichting etc. gekregen. en ik heb in de 3 jaar dat we onze vogel hebben al een aantal keren gebeld met vragen en die worden zeer uitgebreid beantwoord... ik heb zelf (gelukkig) geen ervaring met Dennis maar als een dierenarts zoals Hedwig vd Horst zo over hem praat zegt dat volgens mij ook al voldoende...

Groeten,

Yvonne

Comment

volgens mij hebben we hier te maken met de schoonzus van dennis ofzo..... The Devil's Advocate is een goede film moet je eens kijken

Zelfs van mensen die alregisch zijn voor vogels en misschien zelfs een hekel hebben aan vogels hoor ik. kijk uit voor Dennis!!!! ik bedoel maar te zeggen Dennis is als zo een bekende slechte verkoper...

Ik heb mijn vogel gekocht bij annimals for you, ik heb geen idee of ik er een goed prijs voor heb betaald (275 euro) maar eerlijk gezegd hebben ze me goed geholpen. (heelaas wel met een tamheids garantie) Maar volgens mij is dat niet geheel onmogelijk. Hij was inderdaad handtam en hij is ook heel lief.

Maar na mijn goede ervaringen en het regelmatig terug komen met Guus (zo heet hij) begreep ik dat mensen de zelfde ervaringen hebben als met dennis...

heeft iemand ook negatieve ervaringen met anninmals for you rijswijk??? of kan ik daar nog steeds met een gerus hart naar binnen lopen???

en waar in omgeving Denhaag moet ik anders heen???

groetjes Sam
                        Groet Sam,

Comment

Hallo Sam,

Ik denk dat er bij iedere dierenwinkel er wel mensen zijn die over iets niet tevreden zijn of een slechte ervaring hebben... dat heb je overal..... Ik zie op internet slechte en goede ervaringen over de winkel waar jij je vogel gehaald hebt dus daar heb je ook niets aan.... ik denk dat je hier dus op je eigen gevoel af moet gaan... als jij er tevreden over bent en geen enkele slechte ervaring hebt moet je daar gewoon naartoe blijven gaan...

Zoals ik in mijn vorige reactie al vertelde hebben wij onze grijze roodstaart ook bij een dierenwinkel gekocht voor € 600,--... (dierenparadijs Weert) dus zoals je weet is dat toch best wel veel... we wisten toen we voor grijze roodstaarten gingen kijken dat ze ongeveer tussen de 300 en 350 euro kosten (dat was toen.. ik weet niet of de prijzen inmiddels veranderd zijn) dus we wisten ook dat 600 euro best wel veel was, maar we werden in die dierenwinkel zo goed geholpen en voorgelicht dat het ons niet zo veel uitmaakte dat ons papegaaitje wat duurder was (de eigenaar van de winkel vertelde ook de nadelen van de grijze roodstaart en vroeg of we ook echt goed nagedacht hadden, dus niet meteen zorgen dat wij zonder nadenken zouden kopen).

Onze papegaai is een tijdje geleden ook ziek geweest, hij kreeg af en toe aanvallen van benauwdheid, kokhalsneigingen e.d. die een paar uur duurde. De dierenarts wist niet wat het was en gaf ons een antibiotica kuur mee... toen de aanvallen na die kuur nog niet over gingen ben ik gaan bellen met de dierenwinkel waar we Tico gekocht hadden en die vertelde dat de symptomen die Tico had sterk leken op die van een pinda allergie...., volgens hem kunnen vogels net als bij mensen na verloop van tijd een allergie ontwikkelen. Vervolgens hebben wij al zijn voer weggegooid en nieuw voor ZONDER pinda's gekocht.... en inderdaad.... geen aanvallen meer.... dus dan snap je ook wel dat wij de 600 euro die we er toen voor betaald hebben meer als waard vinden.... Als er nu mensen zouden zijn die slecht over de winkel praten waar wij ons grijsje gehaald hebben zou ik er toch gewoon naartoe blijven gaan.... maar dus alleen doordat wij er zo'n goede ervaringen mee hebben.

Groeten,

Yvonne

Comment

Het programma Kassa neemt 4 Animals onder de loep.

zie: https://www.papegaaienforum.nl/off-to...tml#post164335

Comment

Dennis

Ik ben nieuw hier op het forum,en zie tot mijn grote verbazing verschillende negatieve berichten over"Dennis Papegaaien".
                              Heb een tijdje geleden ook al zoiets op TV gezien.
                              Wij hebben 20 jaar geleden" onze Dennis" daar gekocht en moet zeggen het is een prachtige en gezonde vogel.
                              Wij hebben vorig jaar een nieuwe kooi bij Dennis gekocht in Den Ilp en ik moet zeggen zelfs voor het kortwieken rijden we daar heen.
                              Hebben we gewoon geluk gehad met onze Dennis of valt het toch allemaal wel mee?
                              Groetjes Coby.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X