Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer gaat een grijze praten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wanneer gaat een grijze praten?

hoi

ik heb een grijze roodstaart van 18 weken.
    hij is sinds een week van de pap af.
    dit komt door de kweker (dennis) die zei dat de grijze roodstaart zelf aan geeft wanneer het geen pap meer moet.
    dit blijkt onzin te zijn.
    we zijn toen naar lorre en co gegaan in wijhe.
    en die zij dat we meteen de ochtend pap eraf moesten halen.
    daar was hij na een aantal dagen aan gewend.
    nu is eet hij al een week zelfstandig
    maar nu brabbelt hij niet meer.
    komt dat wel weer?
    wie heeft dit ook mee gemaakt?

groetjes evelien en pako

grijsjes

Hoi,

Tja, das moeilijk te zeggen hé. Ik heb grijsjes die niet praten, enkel fluiten en geluidjes nadoen en die wel veel praten. Niet alle grijsjes zijn even grote babbelaars hoor!

Zelf genoeg blijven tegen praten, dan pakken ze dat meestal wel op. En als hij al brabbelde, onze Ginger deed dat ook als ie klein was, en is een goeie prater geworden, dan zal dat wel terugkomen denk ik?

Comment

Dit is per vogel totaal verschillend, ook niet alle grijzen gaan praten, hier is dus echt niks van te zeggen.

Als je vogel bij Dennis vandaan komt is het wel verstandig om hem te laten testen op ziektes.
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

Comment

bedankt voor de reacties
        het gaat heel goed met pako hij praat en brabbelt al vol op.
        echt super gezellig

Comment

Niet alle vogels zullen praten, ookal zegt dennis dat het 'praat garantie' heeft. Dikke onzin dus! Laat je vogels alsjeblieft testen, dennis staat namelijk niet goed aangeschreven. Heb je voor je je vogel kocht wel ingelezen over Dennis en andere kwekers?

Wat is me afvraag, heb je de vogel omdat ie kan praten? Als hij niet zou praten had je hem dan ook genomen?

Succes & veel plezier met Pako!

Comment

hij praat nu al heel goed.
            echt een super lieverd!!!!!
            en wat jullie allemaal over dennis zeggen klopt niet.
            hij is super gezond en nu 21 weken

Comment

http://video.google.com/videoplay?do...42063286934418
              Even doorspoelen naar min. 23:18, misschien denk je na het zien hiervan er anders over, de meeste mensen die wel verstandig zijn en daar geen papegaai kopen zullen het wel kennen....
              http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Oneeee... niet weer zo'n DennisLover, leren mensen het nou nooit... ga eens op onderzoek uit zal ik zeggen... Of zal ik je een paar telefoon nummers geven van mensen die je graag willen vertellen wat hun is overkomen?

Comment

Over praten gesproken, die van ons is nu 16 weken en brabbelt er op los hele verhalen verteld ze maar ik kan er alleen niets van verstaan.

Af en toe doet ze er een fluitje tussen. Word ze nu een prater of een brabbelaar
                  www.denethor.nl

Comment

hoi mensen

Mijn Coco brabbelt vanaf de 12 weken al heel veel. ik kon er niks van verstaan. Hij is nu bijna 7 mnden. en sinds 2 weken heb ik hem al een paar keer hallo en hoi en volgens mij ook "coco is een knappe jongen, he" horen zeggen. hij zegt het ook nog niet helemaal zuiver. voor de rest kan hij al fluiten klik geluidjes maken zoals wij dat tegen hem doen.

maar even over dennis papegaaien. Heb je die aflevering op tv nog nooit gezien? hij is een grote oplichter. hij zei dat de vogels gezond zijn, maar er zijn heel veel mensen die veel verdriet hebben gehad, omdat ze hun vogel hebben verloren aan een ziekte. en hoe kan hij in hemelsnaam praat garantie geven. er zijn zat vogels die niet praten, maar alleen geluiden maken of fluiten. zoiets kan je nooit garanderen. je zegt dat je je vogel gezond is. is ie ook op 4 ziektes getest?

groetjes,

Brenda en Coco

Comment

dennis papegaaien is alleen maar op geld uit. Hij heeft nog geen eens verstand van papegaaien. als hij verstand van grijsjes zou hebben. Dan had hij jou ook kunnen vertellen dat een grijsje met 12 weken van de pap af moet. ze geven dan zelf wel wat sneller aan dat ze vol zitten, omdat ze dan zelfstandig meer pellets of zaadvoer eten.

groetjes,

brenda en coco

Comment

Voorop gesteld ben geen Dennis lover, ik ben er nog nooit geweest en heb dus geen ervaring met die man.
                        Maar een collega van mij heeft een gaai bij hem vandaan en die is al 15 jaar en gezond en praat, dus er zullen ook goede tussen zitten.
                        www.denethor.nl

Comment

Dat vind ik dus ook.
                          Natuurlijk, er is heel veel negatieve publiciteit rond die man(nen) dus vooral oppassen.
                          Maar het zal ook wel eens goed gaan.

Ach, het beste is gwoon goed uitkijken en vooral ook op gevoel af gaan en niet op verkoop praatjes.
                          Ik dacht mijn grijsje bij een goede vandaan te hebben. (geen winkel, maar een liefhebber)
                          Ben er ook wel zeker van dat ie gezond is, maar ik kan ze ineens totaal niet meer bereiken en ze reageren niet op mails.
                          Toch vreemd.

Misschien toch beter iets doorsparen en bij een gerenomeerde vandaan halen????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orpington Bekijk Berichten
                            Voorop gesteld ben geen Dennis lover, ik ben er nog nooit geweest en heb dus geen ervaring met die man.
                            Maar een collega van mij heeft een gaai bij hem vandaan en die is al 15 jaar en gezond en praat, dus er zullen ook goede tussen zitten.
                            hij verkoopt natuurlijk niet alleen maar zieke vogels, maar goed bekend staat hij zeker niet!! Beetje gaaienkenner is hier van op de hoogte en anders maar eens googelen. Er zijn mensen die een gezonde gaai via hem hebben, en dat is fijn! maar velen zijn flink bedonderd door deze handelaar.. heel triest en het zal je maar overkomen.
                            Ellen & her Parrots

Comment

Praten wel of niet

Het ligt er gewoon aan of jouw stemgeluid hem/haar aanstaat. Duffy is wat dat betreft veelzijdig hierin. En inderdaad spreekgarantie bestaat niet. Blijven praten rechtstreeks tegen de vogel. Had ik overigens al eerder vermeld op het forum. Overigens 35 jaar geleden gedaan op advies van de verkoper met behulp door 3-zijden van de kooi af te dekken en minimaal 2 uur per dag tegen de vogel aan te kletsen. Heb ik 2 maanden volgehouden. Na 3 maanden begonnen de praatjes. En inmiddels zit hij de hele dag te kletsen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X