Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer gaat een grijze praten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Praten wel of niet

Het ligt er gewoon aan of jouw stemgeluid hem/haar aanstaat. Duffy is wat dat betreft veelzijdig hierin. En inderdaad spreekgarantie bestaat niet. Blijven praten rechtstreeks tegen de vogel. Had ik overigens al eerder vermeld op het forum. Overigens 35 jaar geleden gedaan op advies van de verkoper met behulp door 3-zijden van de kooi af te dekken en minimaal 2 uur per dag tegen de vogel aan te kletsen. Heb ik 2 maanden volgehouden. Na 3 maanden begonnen de praatjes. En inmiddels zit hij de hele dag te kletsen.

Comment

praten

Ook ik wilde graag dat ons grijsje zijn eerste woordje zei
      Ik kon niet wachten en liep heel d dag tegen haar te praten
      Nu,inmidels 2 jaar verder en en 2e gaai erbij,denk ik nog wel eens terug aan de tijd,dat we normaal het nieuws konden verstaan
      Nu lullen ze de oren van je kop,en moet je of ondertiteling aanzetten of het geluid op 50 hahaha
      Maar ben zo gelukkig met me grijsjes,en ach me gaaitjes zijn belangrijker als een tv programma

Conclusie,geniet nog maar ff van de rust hahahahaha

Comment

Soms omgekeerde wereld

Bij ons was het net omgekeerd, Duffy was de hele dag aan het kletsen, totdat er een 2e grijze bij kwam en ze te druk met elkaar waren. De 2e heeft overigens nooit gekletst en is helaas na 18 jaar overleden, nu inmiddels al 12 jaar geleden. Gelukkig begon Duffy na een paar maanden weer ongelooflijk veel praatjes te krijgen, en ja daar ben je heel blij mee. In zijn eentje komt hij niet boven het geluid van de tv uit, alleen telefoneren kun je soms beter in een ander vertrek doen, want er moet natuurlijk altijd druk meegeklets en gefloten worden.

Comment

mijn grijsje is nu bijna 1 maar wil nog nie egt kletsen nie is wel af en toe bezig met hallo zeggen maar wil er nog nie egt uitkomen. maar fluiten en andere geluiden da ken die wel. als je buiten bent en hij doet de telefoon na denk je egt da de telefoon gaat is leuk om ons mam dan te zien rennen voor niks haha.
          maar praten of nie maakt nie veel uit zolang hij maar lekker komt knuffelen.

Comment

Mijn grijsje is nu 16 maanden, maar praat nog niet. Je hoort wel vaak kiekeboe maar dat is meer gefluit dan gepraat.
            Ik denk zelf dat ik de fout heb gemaakt om eerst tegen hem te fluiten en dan pas te praten.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
            X