Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slecht eten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• slecht eten

hoi hoi

onze charlie is nu 15 weken oud en al een paar weken wilden ze haar pap niet meer, ze begon ook al lekker te brabbelen op haar manier,maar nu sinds een week geeft ze alleen nog maar een hoog piep geluid als ze je ziet. en naar ons idee weegt ze ook te licht (320 gram) ook als we haar eten na kijken eet ze alleen de zonnepitten cq zaadjes. is er misschien iemand die ons hier meer over kan vertellen?? heb haar toch weer vandaag wat pap geprobeert en daar heeft ze wel wat van gegeten, maar dat is niet genoeg.

gr cyn

Oorspronkelijk geplaatst door colinfabian Bekijk Berichten
    hoi hoi

onze charlie is nu 15 weken oud en al een paar weken wilden ze haar pap niet meer, ze begon ook al lekker te brabbelen op haar manier,maar nu sinds een week geeft ze alleen nog maar een hoog piep geluid als ze je ziet. en naar ons idee weegt ze ook te licht (320 gram) ook als we haar eten na kijken eet ze alleen de zonnepitten cq zaadjes. is er misschien iemand die ons hier meer over kan vertellen?? heb haar toch weer vandaag wat pap geprobeert en daar heeft ze wel wat van gegeten, maar dat is niet genoeg.

gr cyn

Scenic handweaning pellets bestellen, en anders de kweker bellen
    Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
    sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

slecht eten

pallets hebben wij ook al geprobeerd en ook al de brokjes.. ook dit wil ze niet eten..

gr cyn

Comment

pallets hebben wij ook al geprobeerd en ook al de brokjes.. ook dit wil ze niet eten..

gr cyn

Waarom bel je de kweker niet? Of waar hij vandaan komt hun kunnen jou prima helpen lijkt me. Iedergeval, welke pellets heb je geprobeerd? Lijkt mij erg licht voor een grijze maar kan ook aan mij liggen mijne weegt 425gr.

wat eet hij wel? Geef je hem ook fruit en groente? Dit is toch lastig om voor een ander te bepalen want we kunnen niet zien wat hij wel eet of ie ubehaupt iets eet lijkt me wel anders verhongerd hij!

Scenic pellets kun je weken deze werken heel anders dan andere pellets deze zijn er speciaal voor gemaakt. Dan lijkt het soort van pap, en gaat ie ook andere pellets lusten. Sucses en ik zou zeker degene bellen waar je hem hebt gekocht voordat ie uitgehongerd is
        sigpic

Comment

hoi sharon

bedankt voor je berichtjes.

ik heb het nummer van de kweker opgezocht en gaan hem ook even bellen.. de pellets die jij noemt hebben we gekocht maar juist als het een papje is wil ze ze niet. we bieden haar voldoende aan en ook eet ze wel eens met de pot mee.vooral als het warm is vind ze het wel lekker.maar goed het lijkt mij dat ze ook alleen haar volledige voeding moet gaan eten.ze wil wel van alles wat maar te weinig. ver fruit moet ze al helemaal niet hoogstens een stukje banaan.het rare vinden we dus dat ze eerst begon te brabbelen en op haar manier koppiekrauw nbegone te roepen maar nu dus niets meer.niet eens meer fluiten alleen dus dat gepiep.ik hoorde van een speciaal zaak voor vogels hier dat dat een bedel roep kan zijn voor voedsel,maar goed we gaan gewoon weer even verschillende dingen proberen en even de kweker bellen misschien weet hij meer over de ouders of heeft hij dit eerder gehad.

gr cyn en een fijne avond

Comment

oohh ja misschien nog een gekkigheid, ze HAAT water!! ze drinkt het wel,maar douchen of natmaken met een plantenspuit hooo maar dan weet ze niet hoe snel ze weg moet zijn, en gaat dan boos schreeuwen,misschien ook een tip hiervoor??? of hebben wij gewoon een hele eigenwijze papagaai met gebruiks aan wijzing??? misschien verwachten we wel te veel en zijn we te voorzichtig,maar 8 jaar geleden is onze jacco na een jaar al dood gegaan ok achteraf niet onze fout maar toch.

gr

Comment

is de vogel op de wel bekende ziekte,s getest
              verder ga naar een goede VOGELarts en laat de kleine nakijken
              zelf vind ik 320 gram voor een 15 weken oud grijsje erg licht

Comment

Ik had eerder al een heel verhaal getypt maar is niet geplaats denk een fout geweest!

Ik weet natuurlijk niet hoe je het precies doet wanneer je wat te eten geeft op welk tijdstip en hoeveel. Een grijsje moet 10% van zijn lichaams gewicht eten per dag iedergeval mijne haalt dat ook niet elke dag hoor. Ik zou zoiezo geen tussendoortjes geven tot hij zijn gewone basis voedsel eet. smorgens een portie smiddags mischien wat fruit en savonds weer een portie. zo doe ik het en dan geef ik nog wel eens wat noten tussen door maar die zou ik weg laten in dit geval.

Ik weet niet of je ook traint met je vogel? dan geef je mischien ook steeds lekkers. Geef je verders ook palmnoten? Dit is in de natuur het hoofdvoedsel. Ik ben heel erg benieuwd wat de kweker zegt, wel zou ik even langs een vogelarts gaan! Even een algemene gezondheids check daar kijken ze dus voornamelijk naar het lichaams gewicht en hart longen etc. En als je nog geen ziektes heb laten uitsluiten kun je dat ook nog laten doen! Dus zeker de moeite waard.

Even over het badderen. Ik zeld doe mijne onder de douche zetten meestal vind ze het niet leuk maar soms heeft ze een spontane waterpret bui. Hoe heb ik dit voor elkaar gekregen? Zelf steeds douchen en haar in de badkamer laten rondlopen als je maar genoeg spetterd en geluiden maakt komt ie vanzelf een keer kijken en als het nou na weken/maanden nog niet lukt laat er opstappen en loopje samen onder de douche. Plantenspuit gebruik ik niet, ja als dreigement dan luisterd ze meteen dit vind zei namelijk niet fijn.

Mocht je je nog niet hebben voorgesteld in het voorstel topic is dit mischien ook leuk om als nog te doen (en netjes!)

Sucses en hou me op de hoogte!!
                sigpic

Comment

Ik herken dit wel.
                  wij hebben ook een jonge grijze die geen pap meer wilde.
                  Na een week begon hij ook hele dagen de krijsen, haast zonder pauze en ook tijdens het zaad eten ging hij door.
                  Pellts eet hij ook niet, maar heb die andere nog niet geprobeerd eerlijk gezegd, dus dat is nog een optie.

Wij zijn er zelfs voor op gedrags consult geweest en ook hij zei dat het leek alsof hij honger had.
                  Gisteren toch weer pap geprobeerd (na 3 weken niet meer) en hij heeft de hele dag geen schreeuw gegeven (niet op die manier dus).
                  Heel de dag rustig gezeten, zachte geluidjes maken enz enz.
                  Gisteravond weer pap gegeven en vanmorgen weer.
                  Ook nu zit hij op zn gemakkie, zit nu lekker zaadjes te eten.

Verder is het verhaal exact hetzelfde, dus de kans dat het aan het eten ligt is heel groot.
                  Uiteraard is het altijd goed hem ook even te laten nakijken, onze DA kon niks vinden.
                  Qua gewicht weegt die van mij nu rond de 420.
                  Bij Dieca zeiden ze dat je het borstbeen moet voelen.
                  Als je die scherp voelt, is hij te licht.
                  Als er een beetje vet over heen zit, maar je kunt het nog goed voelen, is hij op gewicht.
                  Verder verschilt het per gaai geloof ik.

Hoe geef jij de pap???
                  Toen wij de onze kregen, deden ze het uit een bekertje.
                  Dit was 1 grote ramd, alles liep ernaast en hij vond het niks.
                  Bij de apotheek een spuit gehaald (kosten 15 ct) en zo de pap gegeven.
                  Dit werkt perfect bij ons.
                  Zo kunnen we hele klein beetjes tegelijk in zn bek spuiten.
                  Flipper gaat nu met zn hoofd schudden als hij genoeg heeft en niet meer wil, dat doet hij ook als ik hem iets aanbiedt wat hij niet wil. (bv stukje fruit)
                  Gemiddeld eet hij nu 2 x per dag 60 ml aan pap.

Ik hoop dat het helpt en zou zeker naar een VA of goede DA gaan.
                  Probeer het toch nog met de pap, bij ons hielp het!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nagelsan Bekijk Berichten
                    Ik herken dit wel.
                    wij hebben ook een jonge grijze die geen pap meer wilde.
                    Na een week begon hij ook hele dagen de krijsen, haast zonder pauze en ook tijdens het zaad eten ging hij door.
                    Pellts eet hij ook niet, maar heb die andere nog niet geprobeerd eerlijk gezegd, dus dat is nog een optie.

Wij zijn er zelfs voor op gedrags consult geweest en ook hij zei dat het leek alsof hij honger had.
                    Gisteren toch weer pap geprobeerd (na 3 weken niet meer) en hij heeft de hele dag geen schreeuw gegeven (niet op die manier dus).
                    Heel de dag rustig gezeten, zachte geluidjes maken enz enz.
                    Gisteravond weer pap gegeven en vanmorgen weer.
                    Ook nu zit hij op zn gemakkie, zit nu lekker zaadjes te eten.

Verder is het verhaal exact hetzelfde, dus de kans dat het aan het eten ligt is heel groot.
                    Uiteraard is het altijd goed hem ook even te laten nakijken, onze DA kon niks vinden.
                    Qua gewicht weegt die van mij nu rond de 420.
                    Bij Dieca zeiden ze dat je het borstbeen moet voelen.
                    Als je die scherp voelt, is hij te licht.
                    Als er een beetje vet over heen zit, maar je kunt het nog goed voelen, is hij op gewicht.
                    Verder verschilt het per gaai geloof ik.

Hoe geef jij de pap???
                    Toen wij de onze kregen, deden ze het uit een bekertje.
                    Dit was 1 grote ramd, alles liep ernaast en hij vond het niks.
                    Bij de apotheek een spuit gehaald (kosten 15 ct) en zo de pap gegeven.
                    Dit werkt perfect bij ons.
                    Zo kunnen we hele klein beetjes tegelijk in zn bek spuiten.
                    Flipper gaat nu met zn hoofd schudden als hij genoeg heeft en niet meer wil, dat doet hij ook als ik hem iets aanbiedt wat hij niet wil. (bv stukje fruit)
                    Gemiddeld eet hij nu 2 x per dag 60 ml aan pap.

Ik hoop dat het helpt en zou zeker naar een VA of goede DA gaan.
                    Probeer het toch nog met de pap, bij ons hielp het!
                    Hoe oud is je gaaitje nu dan? Omdat je ook weer pap gaat geven? Ik heb het idee dat die van mij alleen als ze beneden is goed eet en als ze boven is teweinig eet. Daar staat een grote kooi met speeltjes er in voor t eslapen en als we er niet zijn. Er staat altijd vers voer tot beschikking, en toch is ze weer afgevallen dus ik geef nu vanaf vandaag weer 2x gewelde pellets (net zoiets als pap) om te kijken of ze weer op gewicht komt toen ze stuk jonger was, woog ze tegen de 450,.. na een verloop van tijd werd het steeds minder. 440, 430 heeft ze heel lang gewogen en nou weer 420. maar als ze beneden is zie je der wel steeds scharrelen enzo dus ik ga er ook nog beter opletten nu zo zie je maar weer dat je beter een zelfstandige vogel moet nemen en raad dat dus iedereen ook aan
                    sigpic

Comment

slecht eten

hoi

bedankt voor al jullie berichtjes!!!! ik heb inmiddels contact gehad met een kliniek die een vogelarts in dienst heeft maar deze is tot volgende week afwezig..ik heb het nummer van utrecht gekregen en kan daar tussen half 2 en half 3 heen bellen voor het kosteloos spreek uur. dat ga ik dan ook zeker doen.weet je je leest zoveel verschillende verhalen van hoe oud het beter is een papagaai aan te schaffen dat je als begineling dus snel de verkeerde keuze maakt. nu hadden wij ook beter moeten weten dat het beter is een zelfstandig etend jong te kopen,maar goed we hebben haar nu eenmaal zo jong gekregen en willen dan ook graag dat het gaat lukken.ik hou jullie in iedergeval even op de hoogte hoe het verder gaat met haar en wat de oorzaak was.

gr cyn en charlie

Comment

hoi

bedankt voor al jullie berichtjes!!!! ik heb inmiddels contact gehad met een kliniek die een vogelarts in dienst heeft maar deze is tot volgende week afwezig..ik heb het nummer van utrecht gekregen en kan daar tussen half 2 en half 3 heen bellen voor het kosteloos spreek uur. dat ga ik dan ook zeker doen.weet je je leest zoveel verschillende verhalen van hoe oud het beter is een papagaai aan te schaffen dat je als begineling dus snel de verkeerde keuze maakt. nu hadden wij ook beter moeten weten dat het beter is een zelfstandig etend jong te kopen,maar goed we hebben haar nu eenmaal zo jong gekregen en willen dan ook graag dat het gaat lukken.ik hou jullie in iedergeval even op de hoogte hoe het verder gaat met haar en wat de oorzaak was.

gr cyn en charlie
                        Ja we gaan voor onze gaaitjes! Ik ben heel erg benieuwd wat ze zeggen hoop dat je snel terecht kunt en alles goed komt! Er zijn meerdere artsen op de hoofdpagina helemaal naar beneden scrollen staat de lijst met vogel artsen. Mischien is er iets in jullie buurt ook.

Waaraan is jullie vorige gaai overleden als k vragen mag?

SUCSES!
                        sigpic

Comment

hoi showtime

waar vind ik de tropic dan?? ik dacht dat ik me met aanmelden in het begin al had voorgesteld??? maar weet dus niet of het goedgegaan is.

gr

Comment

slecht eten

hoi die is doodgegaan aan een bacterie die hem in een jaar tijd helemaal van binnen heeft opgevreten, ik zal maar niet zeggen waar ik hem vandaan had,dat was ook niet onze keus maar we hadden een waardebon gekregen van een vriend om daar een papagaai uit te kiezen en tja dan heb je geen andere keus he..

gr cyn

Comment

Haha je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Vaak stellen mensen zich voor als je bij grijze roodstaart naar beneden scrolt staat ergens voorstellen. Vertellen mensen meestal wie ze zijn en wat voor dieren ze allemaal hebben. Is natuurlijk niet verplicht wel erg leuk om te lezen!
                              sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X