Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slecht eten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

slecht eten

hahah dat vind ik altijd wel leuk om te doen!! ga zo even kijken wacht nu op een telefoontje van utrecht ze bellen terug met een antwoord maar ze denk dat ik eerst even haar poep moet wegbrengen voor analyse maar goed wacht even af.

gr cyn

Comment

We dachten dat ons grijsje 16 weken was nu.
      Hier is een klein beetje vaag over gedaan en ze hebben ook de datum 29 april genoemd en dan zou hij nu zo'n 13 weken zijn ongeveer.
      Helaas krijg ik haar momenteel niet te pakken.

Ik merk wel dat er een groot verschil is tussen Skippy (zonparkiet) en Flipper qua pap en voeding.
      Skippy eet bijna alles en was heel snel van de pap af.
      Misschien dat we daarom te snel dachten dat Flipper ook echt niet meer wilde, omdat hij er voor weg ging lopen.
      Hij eet ook nog niet veel anders dan zaad en probeert heel af en toe een stukje fruit, maar niet veel. noten lust hij wel graag, maar een walnoot krijgt hij zelf nog niet open

In het begin (juni) woog hij zo'n 520 gram, toen kreeg hij nog 3 keer per dag pap.
      Op een gegeven moment ging hij heel veel afvallen.
      Geen pap meer, leren vliegen en ineens heel actief met klimmen enz, toen woog hij op een gegeven moment net over de 400 gram.
      Dit baarde ons wel zorgen, maar er werd gezegd dat dit nog wel een goed gewicht was voor een jonge grijze.
      Verder was hij wel heel actief, alleen maakte de hele dag door een krijsend geluid.
      Afgelopen zaterdag woog hij 425 gram.
      Volgens de mensen bij Dieca, mocht er wel wat aan, te voelen aan het borstbeen.
      Nu krijgt hij sinds twee dagen pap.
      Daarnet hebben we hem gewogen en woog hij 485.
      Voor het eerst is het borstbeen niet scherp, maar zit er een heel dun laagje over heen.
      De afgelopen dagen is hij rustig geweest, scharrelt lekker rond, eet nog steeds regelmatig zaad, maar begint nu ook lekker aan takjes enz te knagen wat hij daarvoor niet deed.
      Ook merk ik duidelijk verschil in zijn gedrag.
      Hij wil nogal graag koppie krauwen en gaat nu een beetje brutaal worden en kijken hoe hij dat voor elkaar kan krijgen.
      Zo bijt hij nu zachtjes in mn vingers, om vervolgens zn koppie klaar te houden om gekroeld te worden.
      Helaas voor hem, want hier ga ik niet op in, om te voorkomen dat het een bijter wordt.
      Toch merk ik zo duidelijk dat het een heel andere papegaai is dan 2 dagen geleden.
      Hij is ook weer allerlei geluidjes aan het oefenen, klikken en soort fluittoontjes enz.
      Ook dit was weg.

Vandaar dat ik me zo herkende in het verhaal.
      Veel mensen geven rond de 15 weken nog 1 pretpapje.
      Ik denk dat het geen kwaad kan om te proberen....

Voorlopig houden wij nu dus 29 april maar aan als geboorte datum (dit zou eigenlijk de datum zijn van de laatste die uit het ei kroop, maar ik betwijfel dat)
      En inderdaad, na dit alles raad ik ook aan beter een papegaai te kopen die al echt zelfstandig eet, voorkomt waarschijnlijk een hoop gedoe.

Comment

hahah dat vind ik altijd wel leuk om te doen!! ga zo even kijken wacht nu op een telefoontje van utrecht ze bellen terug met een antwoord maar ze denk dat ik eerst even haar poep moet wegbrengen voor analyse maar goed wacht even af.

gr cyn
        Heb je inmiddels al wat vernomen?

Comment

Hallo,
          Ik las je bericht en mijn grijsje is nu dood omdat ie niks WILDE eten. Hij had alles tot zijn beschikking. Las net ergens dat het een fabeltje is dat grijsjes zichzelf uithongeren: NIET DUS! Het gebeurt wel! Heb met handelaar gebeld en krijg een ander grijsje. Maar ja, wel vreemd, want sectie wees niets uit. Pas dus goed op en check regelmatig of die niet te licht is.
          Succes!

Comment

Jeetje wat erg!!!!!
            Helaas kan ik met je meepraten, want nadat ik mijn laatste berichtje had geplaatst in dit topic, hield mijn grijsje ook helemaal op met eten en is na drie dagen ook overleden.
            Hij bleek echter pbfd te hebben gehad.
            Waarschijnlijk heeft de pap voor een kleine opleving gezorgd.
            Is jouw grijsje daar bij de sectie ook op getest?

Wel fijn dat de kweker achter je staat en je netjes een andere aan biedt.
            Dit zal NOOIT dit grijsje vervangen, maar geloof me, het kan ook anders.
            Ik ben nu sinds 13 augustus bezig om degene waar ik hem vandaan had op haar verantwoordelijkheid te wijzen, te meer vanwege de pbfd en dat misschien ook is overgebracht naar de andere vogels.
            Zij is echter, nadat ik had verteld dat Flipper was overleden aan pbfd, ineens onvindbaar, neemt geen tel. Meer op en reageert niet op aangetekende schrijven enz enz.
            Dat maakt het verdriet nog zwaarder.
            We hebben intussen een andere grijze, die weer gezelligheid brengt, maar vaak denk ik nog aan Flipper.....

Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies.
            Jij hebt err in ieder geval alles aan gedaan...........

Comment

Nagelsan als jij zoals je omschrijft behandeld wordt zou ik die kweker dus wel met naam en toenaam hier vemelden. A; omdat het geen manier van doen is en dus besmette vogels verkoopt. B; om andere potentiele kopers te waarschuwen, want wat de kweker doet is geen manier van doen. Dan is Dennis nog socialer, krijg je in ieder geval een tegoed bon. Deze kweker is dus nog veel erger.

Vreemd allemaal, wij hebben nog elke dag contakt met de kweker over hoe het gaat en hoe het met zijn broers en zussen gaat en zitten bij haar op hyves pagina waardoor live met haar in kontakt blijven, wisselen foto's uit en ga zo maar door gewoon dus via de vogel een goede kennis erbij. Ik vind dat dat ook hoort.
              www.denethor.nl

Comment

Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ons zonnetje bij Dennis vandaan komt en die is dus ziekte vrij!
                (verder zeg ik niks over Dennis, heb geluk gehad denk ik)

Ik had Flipper bij Parrot Lagoon vandaan in Heikant. (Gaby Flickenschild heet ze)
                Blijken (achteraf) meer verhalen over haar te gaan dat ze zieke gaaien verkoopt.
                Ik ga echt overal vermelden hoe ze te werk gaat.
                Heb er nog heel lang in geloofd, want zo ben ik.
                Maar dit heeft echt een knauw gegeven aan mijn vertrouwen in mensen en mn mensenkennis.....

Comment

even terug op het topic. Wanneer je gaai niet goed eet of je twijfelt daaraan, gewoon contact opnemen met een goede VA. Die kan het beste beoordelen wat je zou kunnen doen en in de gaten houd of je gaai te licht word. Je kan beter te snel bij de VA zijn dan te laat.
                  Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                  sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nagelsan Bekijk Berichten
                    Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ons zonnetje bij Dennis vandaan komt en die is dus ziekte vrij!
                    (verder zeg ik niks over Dennis, heb geluk gehad denk ik)

Ik had Flipper bij Parrot Lagoon vandaan in Heikant. (Gaby Flickenschild heet ze)
                    Blijken (achteraf) meer verhalen over haar te gaan dat ze zieke gaaien verkoopt.
                    Ik ga echt overal vermelden hoe ze te werk gaat.
                    Heb er nog heel lang in geloofd, want zo ben ik.
                    Maar dit heeft echt een knauw gegeven aan mijn vertrouwen in mensen en mn mensenkennis.....
                    Ja ik heb ook een collega die een gaai heeft al 20 jaar en gezond is en je raad het al bij Dennis, ik ben geen fan maar er zitten dus ook hele goede tussen.
                    www.denethor.nl

Comment

uit de sectie bleek dat ie helemaal niet mankeerde. Alleen nu lijkt het natuurlijk alsof ik hem met zin heb laten verhongeren. Volgende week heb ik afspraak met de mensen waar die vandaan komt om de nieuwe die ik krijg te bekijken enzo. Ik kijk er best tegenop. Hoe moet ik hun nou overtuigen dat ik superwijs was mn grijsje? En echt mn best heb gedaan om hem aan het eten te krijgen? Aan de andere kant...Als ze me niet vertrouwden met hun dier zouden ze ook nooit te nimmer een andere meegeven, want ik hoef er niks voor te betalen. Graag iemands mening want ik voel me er erg rot en toch schuldig over...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davinci Bekijk Berichten
                        uit de sectie bleek dat ie helemaal niet mankeerde. Alleen nu lijkt het natuurlijk alsof ik hem met zin heb laten verhongeren. Volgende week heb ik afspraak met de mensen waar die vandaan komt om de nieuwe die ik krijg te bekijken enzo. Ik kijk er best tegenop. Hoe moet ik hun nou overtuigen dat ik superwijs was mn grijsje? En echt mn best heb gedaan om hem aan het eten te krijgen? Aan de andere kant...Als ze me niet vertrouwden met hun dier zouden ze ook nooit te nimmer een andere meegeven, want ik hoef er niks voor te betalen. Graag iemands mening want ik voel me er erg rot en toch schuldig over...
                        hmm ok lastig..

Hoe oud was de gaai toen ie bij jou in huis kwam? At ie zelfstandig en wat at ie?

Wanneer is ie minder gaan eten? Is zijn gedrag daarbij veranderd? Heb je hem gewogen telkens op een vast tijdstip? Heb je de vogelarts in ge schakeld? Dit zijn toch wel een aantal belangrijke punten lijkt me. Waar had je de vogel vandaan? Komen ze dan het in de gaten houden ofzow?
                        Ik ben benieuwd wat de antwoorden zijn..

Ik had namelijk ook een grijsje zelf met de hand opgevoed, een maand geleden begon ze steeds minder te eten en ik had ook verschillende merken voer geprobeerd ik ben hier mee na de VA geweest en een aantal telefoontjes verder besloten om op het oude voer terug te gaan en ze heeft dan ook nieuwe kooi en ze eet al een hele poos weer goed gelukkig. Ze is daarbij ook nog op ziektes getest waar ze negatief op bleek te zijn. Mocht ze weer minder gaan eten hang ik gelijk weer aan de telefoon!.
                        Last edited by Showtime; 24-09-10, 18:22.
                        Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
                        sigpic

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

Comment

Hoi hoi,

Sorry voor late reactie (ben op vakantie geweest).
                          Inmiddels heb ik een nieuw grijsje kunnen ophalen bij dezelfde mensen. Wel btje ongemakkelijke toestand want ik kreeg het gevoel dat ze mij niet geloofden. (waarom geef je dan een nieuwe mee vraag ik me af). Ik heb deze nu bijna een week maar wat een verschil. Mijn eerste was superlief en tam. Deze is wild en bijt veel. Teleurstellend, maar we gaan er weer voor! Mijn eerste was 13 weken toen ik hem meenam naar huis. Hij at de eerste week goed. Pellets en zaadjes,fruit. Eigenlijk heel normaal. Hij stopte op een gegeven moment gewoon met eten. Uit sectie bleek dus niets. Ik heb hem maar 5 weken gehad en alles afgezocht hoe dit toch mogelijk is. Daarom heb ik me o.a. ook aangemeld op dit forum. Zoveel informatie waar ik heel veel aan heb. Top!

Groeten Davinci

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                          X